H Near Field Communication ή NFC, είναι μια ολοένα και πιο δημοφιλής λύση τεχνολογίας.
Επιτρέπει την ασφαλή και ασύρματη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ δύο ή περισσοτέρων συσκευών, όπως τα smartphones, τα οποία σήμερα είναι σχεδόν όλα κατασκευασμένα για να είναι συμβατά με NFC.
Έχει πολλές διαφορετικές χρήσεις, όπως στο εμπόριο, τη μεταφορά ή τη συντήρηση. Τα ξενοδοχεία, ειδικά εκείνα με μεγάλες υποδομές, μεγάλες ομάδες και μεγάλη εισροή επισκεπτών, μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την εμπειρία των πελατών τους και τις λειτουργίες τους με την τεχνολογία NFC.
Σε ποιους τομείς μπορεί να φανεί χρήσιμη η τεχνολογία NFC
Αντικατάσταση των κλειδιών δωματίων:
Με την τεχνολογία NFC, τα κλειδιά του δωματίου του ξενοδοχείου μπορούν να μεταφερθούν απευθείας στα smartphones των επισκεπτών, αντικαθιστώντας τις ευρέως χρησιμοποιούμενες μαγνητικές κάρτες, ακόμη και πριν από την άφιξή τους.
Αυτό όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία των επισκεπτών, επιτρέποντας τους αυτόματους ελέγχους και κατά συνέπεια εξοικονομώντας χρόνο παραλείποντας την αναμονή στη ρεσεψιόν, αλλά βελτιώνει και την ασφάλεια, καθώς η ετικέτα δεν μπορεί εύκολα να χαθεί, να σβηστεί ή να σφυρηλατηθεί σαν τις μαγνητικές κάρτες.
Αυτόματη πρόσβαση στο Wi-Fi
Οι ετικέτες NFC μπορούν να διαμορφωθούν έτσι ώστε να παρέχουν άμεση πρόσβαση σε ένα δίκτυο Wi-Fi χωρίς να χρειάζεται να πληκτρολογείτε οποιονδήποτε κωδικό πρόσβασης.
Τοποθετώντας μία ή περισσότερες ετικέτες στα δωμάτια ή στους κοινόχρηστους χώρους, οποιοσδήποτε επισκέπτης ή μέλος του προσωπικού μπορεί να έχει πρόσβαση στο δίκτυο μεταφέροντας απλώς το smartphone κοντά στην ετικέτα. Οι επισκέπτες δεν θα χρειαστεί να γράψουν κωδικό πρόσβασης, ενώ οι χρήστες εκτός ξενοδοχείου δεν θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό.
Εύκολη πληρωμή
Οι πληρωμές που χρησιμοποιούν τεχνολογία NFC χρησιμοποιούνται ήδη σε πολλά μέρη, όπως τα σούπερ μάρκετ. Με μια εφαρμογή συνδεδεμένη με την πιστωτική ή χρεωστική σας κάρτα, το μόνο που χρειάζεται είναι να μετακινήσετε το smartphone σας προς το τερματικό στο ταμείο και η πληρωμή σας θα πραγματοποιηθεί. Χωρίς κάρτα, χωρίς κωδικό PIN και χωρίς ταλαιπωρία. Η τεχνλογία αυτή θα μπορούσε εύκολα να υιοθετηθεί και από τα ξενοδοχεία.
Διαχείριση Συντήρησης
Η τεχνολογία NFC δεν είναι χρήσιμη μόνο για τους επισκέπτες. Οι ομάδες συντήρησης στα ξενοδοχεία μπορούν επίσης να επωφεληθούν σε μεγάλο βαθμό από αυτή, έχοντας έναν σωστά αναγνωρισμένο εξοπλισμό με ετικέτες NFC.
Με ένα σύστημα διαχείρισης συντήρησης, όπως το Infraspeak Direct, οι τεχνικοί μπορούν να χρησιμοποιούν τα smartphones τους και τις ειδικά σχεδιασμένες ετικέτες για να έχουν άμεση πρόσβαση σε όλες τις σχετικές πληροφορίες σχετικά με τον εξοπλισμό και τη συντήρηση που χρειάζονται.
Όλα τα μέλη του προσωπικού και ακόμη και οι πελάτες μπορούν εύκολα να αναφέρουν δυσλειτουργίες του εξοπλισμού με τη βοήθεια του Infraspeak Direct. Αυτές οι πληροφορίες καταχωρούνται αυτόματα στο σύστημα και γίνονται άμεσα προσβάσιμες από τα διευθυντικά στελέχη ή τους υπεύθυνους τεχνικούς.
Υπηρεσία Καθαριότητας
Όπως οι ομάδες συντήρησης, έτσι και το προσωπικό των υπηρεσιών καθαριότητας μπορεί να επωφεληθεί από τις ετικέτες NFC. Δίνεται η δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στις λίστες υποχρεώσεων για κάθε τοποθεσία και δωμάτιο, μέσω της εφαρμογής για κινητά. Οι διαχειριστές μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν αυτό το σύστημα για να ελέγξουν εργασίες σε πραγματικό χρόνο και να βεβαιωθούν ότι όλα λειτουργούν σύμφωνα με το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα.
Εργασία Προσωπικού
Οι ετικέτες NFC μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση της παρουσίας όλων των μελών του προσωπικού, από τους τεχνικούς συντήρησης μέχρι τους φρουρούς ασφαλείας. Δεδομένου ότι πρέπει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία NFC για τα καθημερινά καθήκοντά τους, γίνεται ένας έμμεσος τρόπος να εξασφαλιστεί ότι βρίσκονται στα σωστά σημεία και κάνουν την πρέπουσα εργασία τους . Παρέχει επίσης δείκτες για την καθημερινή απόδοση κάθε μέλους του προσωπικού.
Είναι σαφές λοιπόν ότι η τεχνολογία NFC αποτελεί μια συναρπαστική ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό του τομέα της φιλοξενίας, όπως και για πολλούς άλλους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ ορισμένες από τις αναφερόμενες πτυχές μπορεί να φαίνονται να κατευθύνονται προς τη βελτίωση των εσωτερικών λειτουργιών και όχι της συνολικής εμπειρίας του επισκέπτη, όλες οι βελτιώσεις στη λειτουργία του ξενοδοχείου θα βελτιώσουν τελικά τις υπηρεσίες που παρέχεται στους καλεσμένους σας.