Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Spirit Airlines κατέθεσε αίτηση πτώχευσης επιδιώκοντας την επανεκκίνηση της, καθώς αγωνίζεται να ανακάμψει από την καταστροφή που προκάλεσε η πανδημία στα ταξίδια, τον έντονο ανταγωνισμό και την αποτυχημένη προσπάθεια πώλησης της στην JetBlue.
Η μεγαλύτερη low cost αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης για το Κεφάλαιο 11, μετά από διευθέτηση όρων με τους κατόχους ομολόγων.
Εχει χάσει περισσότερα από 2,5 δις δολάρια από την αρχή του 2020 και αντιμετωπίζει επικείμενες πληρωμές χρέους άνω του 1 δις δολαρίων το 2025 και το 2026.
Παρόλα αυτά, η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πτώχευσης.
Είπε στους πελάτες της ότι μπορούν να κάνουν κράτηση πτήσεων και να χρησιμοποιούν πόντους συχνών επιβατών όπως θα έκαναν συνήθως, επισημαίνοντας ότι οι υπάλληλοι και οι πωλητές θα συνεχίσουν να πληρώνονται.
Οι συμφωνίες με πιστωτές
Η Spirit Airlines τόνισε ότι έχει ήδη εξασφαλίσει συμφωνίες από την πλειονότητα των πιστωτών της για την αναδιάρθρωση του ανεξόφλητου χρέους της και αναμένει μια ταχεία διαδικασία από την οποία αναμένει να αναδυθεί το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Ο αερομεταφορέας έλαβε δεσμεύσεις για επένδυση μετοχικού κεφαλαίου 350 εκατομμυρίων δολαρίων από υφιστάμενους κατόχους ομολόγων και θα μετατρέψει 795 εκατομμύρια δολάρια από το χρέος τους σε μετοχές στην αναδιαρθρωμένη εταιρεία.
Οι κάτοχοι ομολόγων θα χορηγήσουν επίσης δάνειο 300 εκατομμυρίων δολαρίων που, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μετρητά της Spirit, θα βοηθήσουν την αεροπορική εταιρεία να περάσει την αναδιάρθρωση.
Το μόνο που μένει τώρα είναι να εγκρίνει το δικαστήριο τα σχέδια αναδιοργάνωσης της εταιρείας και να συνάψει περαιτέρω συμφωνίες από μια μικρή ομάδα πιστωτών με τους οποίους η αεροπορική εταιρεία δεν έχει ακόμη καταλήξει σε όρους.
Η Spirit Airlines είναι ήδη μια μικρότερη αεροπορική εταιρεία από πέρυσι
Η αμερικανική low cost είναι ήδη μια μικρότερη αεροπορική εταιρεία από πέρυσι, έχοντας περικόψει το 20% στις πτήσεις από το πρόγραμμα της και έχει πωλήσει 23 αεροσκάφη Airbus για να συγκεντρώσει μετρητά.
Αρκετοί πιλότοι έλαβαν άδεια τον Οκτώβριο και περισσότεροι αναμένεται να βγουν σε άδεια μέχρι τον Ιανουάριο, ενώ αρκετοί κυβερνήτες υποβιβάστηκαν σε πρώτο αξιωματικό.
Μέρος του σχεδίου αναδιοργάνωσης απαιτεί περαιτέρω μειώσεις στο πρόγραμμα της αεροπορικής εταιρείας, κάτι που θα μπορούσε να διαταράξει τους επιβάτες που έχουν ήδη αγοράσει τα εισιτήρια τους. Προσεχώς αναμένονται οι λεπτομέρειες για τα σχέδια μείωσης στα δρομολόγια.
Η Spirit θα μπορούσε επίσης να πουλήσει περιουσιακά στοιχεία σε άλλες αεροπορικές εταιρείες- συμπεριλαμβανομένων αεροσκαφών, εγκαταστάσεων αεροδρομίου, διεθνών αρχών προσγείωσης και χρονοθυρίδων προσγείωσης- για την άντληση μετρητών.
Ενώ οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές μπλόκαραν τη συγχώνευση JetBlue/Spirit λόγω αντιμονοπωλιακών ανησυχιών, είναι πιθανό ότι η στρατηγική πώληση μικρότερων τμημάτων της αεροπορικής εταιρείας θα ξεπεράσει ευκολότερα τα ρυθμιστικά εμπόδια.