Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι βασικοί πελάτες του Χίθροου –αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία– απαιτούν χαμηλότερες χρεώσεις σε επιβάτες και υψηλότερα πρότυπα στο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Virgin Atlantic, η IAG μητρική της British Airways, η Επιτροπή Αερομεταφορέων Heathrow Airline (AOC) και ο ξενοδοχειακός όμιλος Arora Hotels ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μια άνευ προηγουμένου συντονισμένη επίθεση στο ρυθμιστικό καθεστώς του αεροδρομίου, με την καμπάνια Heathrow Reimagined.

Ελπίζουν να πείσουν την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) «να διεξαγάγει μια επείγουσα και θεμελιώδη επανεξέταση του τρόπου με τον οποίο ρυθμίζεται το Χίθροου, το μοναδικό αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου και το μεγαλύτερο στην Ευρώπη, προς όφελος των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και της οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου».

Στην καμπάνια που ονομάζεται Heathrow Reimagined, λένε ότι οι τρέχουσες ρυθμίσεις δεν είναι κατάλληλες για τον σκοπό.

«Το Χίθροου έχει γίνει το πιο ακριβό αεροδρόμιο στον κόσμο, με τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες να πληρώνουν σήμερα 1,1 δις λίρες περισσότερα κάθε χρόνο από ό,τι αν οι χρεώσεις ήταν αντίστοιχες με τα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, αναφέτεραι σε δήλωση των εταίρων.

Η σημαντική ισχύς της Heathrow Airport Limited στην αγορά της έδωσε, για πάρα πολύ καιρό, ένα κίνητρο να δαπανά αναποτελεσματικά, πράγμα που σημαίνει ότι ενήργησε ενάντια στα συμφέροντα τόσο των καταναλωτών όσο και των αεροπορικών εταιρειών».

Προς το παρόν, οι χρεώσεις βαθμονομούνται από την CAA σύμφωνα με τη «ρυθμιζόμενη βάση περιουσιακών στοιχείων» του Χίθροου σε γενικές γραμμές, την αξία των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου. Όταν γίνεται επένδυση σε νέες εγκαταστάσεις, η βάση του ενεργητικού αυξάνεται.

Οπως επισημαίνει ο Shai Weiss, διευθύνων σύμβουλος της Virgin Atlantic, «το Χίθροου έχει αποτύχει απέναντι στους καταναλωτές, τις αεροπορικές εταιρείες και την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου, με γήρανση εγκαταστάσεων και φθίνουσα εμπειρία πελατών».

Ο Nigel Wicking, διευθύνων σύμβουλος του Heathrow AOC, τονίζει πως «η κοινότητα των αεροπορικών εταιρειών θέλει να προσφέρει στους ταξιδιώτες, από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, μια εξαιρετική εμπειρία μέσω του Χίθροου και θέλουμε ανάπτυξη, αποφεύγοντας επίσης το δυσανάλογο κόστος που βλέπουμε πολύ συχνά από την Heathrow Airport Limited».

«Έχω εργαστεί μέσα και γύρω από το Χίθροου για αρκετές δεκαετίες και έχω δει με τα μάτια μου την παρακμή σε αυτό που ήταν κάποτε το καλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου, τονίζει ο  Surinder Arora, ιδρυτής του Ομίλου Arora Hotels.
Το τρέχον μονοπώλιο στο Χίθροου δεν επιβαρύνει πολύ τους επιβάτες μόνο στα αεροπορικά τέλη, αλλά και στο πάρκινγκ τους καθώς και σε πολλές άλλες υπηρεσίες».

Η κυβέρνηση υποστηρίζει τα σχέδια για έναν τρίτο διάδρομο στο Χίθροου , ο οποίος σήμερα αναμένεται να κοστίσει 14,4 δις λίρες. Το έργο θα μπορούσε να αυξήσει τον αριθμό των επιβατών κατά 45 εκατομμύρια από 84 εκατομμύρια που είναι σήμερα.
Ωστόσο, οι επικεφαλείς της καμπάνιας υποστηρίζουν ότι η Κωνσταντινούπολη αναπτύσσει ένα εντελώς νέο αεροδρόμιο με χωρητικότητα έως και 200 εκατομμυρίων επιβατών έναντι 10 δις λιρών.