Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) απαγόρευσε στη διάρκεια της νύκτας (της Τετάρτης προς Πέμπτη) όλες τις πτήσεις των αεροσκαφών Boeing 787 Dreamliner σε όλο τον κόσμο εξαιτίας προβλημάτων μπαταρίας που διαπιστώθηκαν στην Ιαπωνία, έγινε γνωστό από την ευρωπαϊκή αρχή AESA στην Κολωνία (δυτική Γερμανία).
“Είναι μια ασυνήθιστη απόφαση”, δήλωσε ένας εκπρόσωπος προς το Γαλλικό Πρακτορείο, υπογραμμίζοντας πως μόνον η χώρα κατασκευής του αεροσκάφους μπορεί να λάβει μια τέτοια απόφαση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στο μεταξύ, οι έρευνες που διεξάγονται στις μπαταρίες του Μπόινγκ 787 μπορεί να διαρκέσουν πολλές εβδομάδες, με δεδομένη την πολυπλοκότητα του συστήματος στο οποίο είναι ενσωματωμένο το στοιχείο αυτό και το γεγονός ότι εμπλέκονται διάφορες επιχειρήσεις, ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία GS Yuasa, που είναι ο κατασκευαστής των μπαταριών.
“Μας είναι αδύνατο να προβλέψουμε σ’ αυτό το στάδιο πόσο χρόνο θα πάρει η έρευνα, είτε πρόκειται για ημέρες είτε για εβδομάδες, επειδή πρέπει να μελετήσουμε όλο το σύστημα και η GS Yuasa δεν είναι η μόνη που εμπλέκεται”, εξήγησε μια εκπρόσωπος.
Οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Ινδία και η Χιλή αποφάσισαν να καθηλώσουν τα Μπόινγκ 787 εξαιτίας αμφιβολιών για την ασφάλεια της μπαταρίας έπειτα από ένα επεισόδιο που υποχρέωσε αεροσκάφος της ιαπωνικής εταιρείας All Nippon Airways (ANA) να πραγματοποιήσει επείγουσα προσγείωση αφού ανιχνεύθηκε καπνός και έντονη οσμή.
Τα αεροπλάνα αυτά δεν θα απογειωθούν παρά μόνον όταν το πρόβλημα εντοπιστεί και η ασφάλεια των μπαταριών είναι εγγυημένη, διευκρίνισαν οι αμερικανικές και οι ιαπωνικές αρχές.
“Στην μπαταρία φαίνονται ανωμαλίες δια γυμνού οφθαλμού, αλλά το ηλεκτρικό σύστημα είναι περίπλοκο και απαιτεί και άλλες έρευνες”, δήλωσε σήμερα ο ιάπωνας υφυπουργός Μεταφορών.
“Στο στάδιο αυτό, δεν ξέρουμε αν το πρόβλημα προέρχεται από την ίδια την μπαταρία ή από το ηλεκτικό σύστημα στο οποίο ενσωματώθηκε από το γαλλικό όμιλο Thales”, πρόσθεσε η εκπρόσωπος της GS Yuasa.
Η ίδια διευκρίνισε: “Η GS Yuasa δεν προμηθεύει απ’ ευθείας τις μπαταρίες στην Boeing, αλλά τις παραδίδει στη Thales, η οποία τις συναρμολογεί στο ηλεκτρικό σύστημα”.
Το πρόβλημα δεν οφείλεται απαραιτήτως στις μπαταρίες, αλλά μπορεί να προκαλείται από το σύστημα, συμφωνούν οι ειδικοί.