Σύνταξη tourismtoday.gr
Οι Βρετανοί ταξιδιώτες της Gen Z χρησιμοποιούν τα social media ως κύρια πηγή έμπνευσης τους όταν κάνουν κράτηση για διακοπές, σύμφωνα με νέα έκθεση της Advantage Travel Partnership, που πραγματοποιήθηκε από την OnePoll.
Το 38% της Gen Z (όσοι γεννήθηκαν από το 1997 και μετά) κοιτούν TikTok και Instagram για να αποφασίσουν το επόμενο ταξίδι τους στο εξωτερικό.
Ωστόσο, η Julia Lo Bue-Said, διευθύνουσα σύμβουλος της Advantage Travel Partnership, συνιστά προσοχή.
Υπογράμμισε πως ακολουθώντας τους influencers «οι τουρίστες κινδυνεύουν να κλείσουν κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που περίμεναν, αν βασίζουν την απόφαση τους μόνο σε αυτό που βλέπουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παρακάμπτουν τις συμβουλές ενός ταξιδιωτικού πράκτορα.
Τα ταξίδια έχουν εμπορευματοποιηθεί τόσο πολύ- οι άνθρωποι θα κάνουν κράτηση σε ένα ξενοδοχείο επειδή είδαν έναν influencer να το επισκέπτεται. Αλλά αυτό που δεν εξηγούν αυτές οι αναρτήσεις είναι τι συμβαίνει αν κάτι πάει στραβά, για παράδειγμα».
Οι μελλοντικές ταξιδιωτικές τάσεις της Gen Z
- Το 46% ταξιδεύει «πολύ ή πιο συχνά» και έχει επίγνωση του αντίκτυπου του στο περιβάλλον και επιλέγει ταξίδια με τρένο.
- Το 39% που ταξιδεύει πιο συχνά με τρένο θέλει ταχύτερες και πιο αξιόπιστες σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
- Το 34% αναζητά αποδράσεις σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς και το 25% με βάση την κοινότητα.
- Το 63% θα σχεδίαζε ένα ταξίδι εκτός εποχής για να πάρει καλύτερες προσφορές, να αποφύγει τα πλήθη και να βιώσει ηπιότερο καιρό.
Η έκθεση σημειώνει επίσης μια «τεράστια αύξηση» στις κρατήσεις στην Ιαπωνία, την Κίνα και την Άπω Ανατολή, που αποδίδεται για την παγωμένη ζήτηση από την πανδημία.
- Τα ταξίδια πολλών γενεών «ανθίζουν», με το 66% της Gen Z να αναζητά αποδράσεις με την οικογένεια του.
- Το all-inclusive είναι η πιο δημοφιλής επιλογή, καθώς αντιπροσωπεύει το 40% όλων των κρατήσεων.
- Το 38% ταξιδεύει πλέον σε προορισμούς για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους, αξιοποιώντας την ελευθερία της εξ αποστάσεως εργασίας.
Σύμφωνα με την Julia Lo Bue-Said, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα πρέπει να επενδύσουν στις δεξιότητες και την τεχνογνωσία που απαιτούνται για την παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «αν θέλουν να το πάρουν στα σοβαρά».
«Το θέμα δεν είναι μόνο να έχεις ανθρώπους που μπορούν να πουλήσουν ταξίδια σε ένα πρακτορείο, τόνισε. Χρειάζεσαι ανθρώπους που μπορούν να τα προωθήσουν χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βλέπουμε τα μέλη να διαφοροποιούν το εργατικό τους δυναμικό για να κάνουν ακριβώς αυτό».