Η αύξηση του κόστους διαβίωσης και η αύξηση των αεροπορικών ναύλων θα οδηγήσουν τους επιβάτες, οι οποίοι παραδοσιακά προτιμούν να παραμείνουν πιστοί στους εθνικούς αερομεταφορείς, να κάνουν κράτηση με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Τα σχέδια της Ryanair να αυξήσει τη χωρητικότητά της σε επίπεδα πάνω από τα προ της πανδημίας επίπεδα δείχνουν ότι το τμήμα των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους θα βγει από την πανδημία πιο ισχυρό από ποτέ, διαπίστωσε η GlobalData , κορυφαία εταιρεία δεδομένων και αναλύσεων.

Ο Craig Bradley , Associate Travel & Tourism Analyst στην GlobalData, σχολιάζει: « Με το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων, οι αεροπορικοί ναύλοι αυξάνονται για να καλύψουν τα γενικά έξοδα λειτουργίας. Ενώ ο τομέας χαμηλού κόστους επηρεάζεται τόσο πολύ από αυτούς όσο και οι αερομεταφορείς πλήρους υπηρεσίας (FSC), η τυπικά νεαρή ηλικία των αεροσκαφών τους σημαίνει ότι πολλά είναι πιο αποδοτικά σε καύσιμα, συμβάλλοντας στη μείωση των εξόδων καυσίμων. Το επιχειρηματικό μοντέλο χαμηλού κόστους έχει επίσης σχεδιαστεί για να μειώνει άλλα λειτουργικά γενικά έξοδα, πράγμα που σημαίνει ότι οι ναύλοι μπορούν να παραμείνουν σχετικά χαμηλοί παρά το τρέχον κλίμα».

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα Καταναλωτών τρίτου τριμήνου 2021 της GlobalData, το 58% των ερωτηθέντων είπε ότι η οικονομική προσιτότητα ήταν ο κύριος παράγοντας για να αποφασίσετε πού θα πάτε διακοπές. Αυτό το συναίσθημα αντικατοπτρίζεται τώρα σε ολόκληρη την ταξιδιωτική βιομηχανία καθώς ανεβαίνει προς την ανάκαμψη το 2022. Βασικοί παίκτες στον τομέα των αεροπορικών εταιρειών προϋπολογισμού, όπως η Wizz Air , η easyJet και η Ryanair , έχουν προβλέψει ότι τα επίπεδα χωρητικότητας του Ιουλίου 2022 θα είναι υψηλότερα από το 2019.

Ενώ οι επιβάτες θα πρέπει να αναμένουν να δουν αυξήσεις ναύλων σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες τους επόμενους 12-24 μήνες, λειτουργικά, ο τομέας του προϋπολογισμού είναι καλύτερα εξοπλισμένος για να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κρίση.

Ο Bradley προσθέτει: « Με τους επιβάτες να κάνουν κράτηση για περισσότερες πτήσεις με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, αυτό είναι πιθανό να επηρεάσει πολλούς τομείς, ειδικά τα επαγγελματικά ταξίδια, όπου οι εταιρικοί ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί έχουν ήδη συμπιεστεί. Σε μια δημοσκόπηση της GlobalData τον Απρίλιο του 2021, το 43,2% των ερωτηθέντων περίμεναν ότι η επιχείρησή τους θα μείωνε σημαντικά τους εταιρικούς προϋπολογισμούς ταξιδιών τους. Γρήγορα μέχρι τον Μάιο του 2022, αυτό είναι απίθανο να αλλάξει δεδομένου του τρέχοντος οικονομικού κλίματος που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις».

Με την αναπόφευκτη αύξηση των αεροπορικών ναύλων, ο τομέας πλήρους εξυπηρέτησης θα αναγκαστεί να βρει δημιουργικούς τρόπους για να βελτιώσει το προϊόν του. Τα τελευταία χρόνια, υπήρξαν στοιχεία του προϊόντος πλήρους εξυπηρέτησης που δεν διακρίνονται από τα προϊόντα χαμηλού κόστους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στην οικονομική θέση μικρών αποστάσεων, όπου οι ναύλοι πλήρους εξυπηρέτησης έχουν διαχωριστεί για να παρέχουν στους πελάτες περισσότερες επιλογές, όπως αποσκευές, γεύματα και επιλογή θέσεων.

Ο Bradley καταλήγει: « Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε ανταπόκριση από τα FSC τους επόμενους μήνες, ειδικά σχετικά με τα προγράμματα πίστης. Πολλοί θα προσπαθήσουν να προσθέσουν αξία στις τρέχουσες πρωτοβουλίες τακτικών επιβατών προκειμένου να διατηρήσουν τη βασική πελατειακή τους βάση. Ωστόσο, το τρέχον κλίμα της αγοράς λέει ότι το κόστος είναι μακράν το πιο σημαντικό κίνητρο για τους ταξιδιώτες. Ως εκ τούτου, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους είναι πιθανό να βγουν από την πανδημία ισχυρότερες από άλλες αεροπορικές εταιρείες».