Οι χρόνοι αναμονής στα εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδέχεται να αυξηθούν όταν το Σύστημα Εισόδου/Εξόδου (ΣΕΕ) τεθεί πλήρως σε ισχύ τον Μάιο του 2023, φοβούνται τα κράτη μέλη, σύμφωνα με μια συλλογή σχολίων που δημοσιεύθηκε από τη Γενική Γραμματεία του Συμβουλίου της Ε.Ε.
Η συλλογή αποτελείται από απαντήσεις από τις αρχές των κρατών μελών που είναι αρμόδιες για την εφαρμογή του συστήματος EES έως τον Μάιο του 2023 σχετικά με τη δοκιμή του συστήματος που έχουν κάνει μέχρι τώρα, τα εμπόδια που έχουν συναντήσει και τις προσδοκίες τους. Αυτές οι πληροφορίες είναι σύμφωνα με ρεπορτάζ ειδήσεων της Visa Σένγκεν.
Το έγγραφο έχει ρίξει φως στο γεγονός ότι πολλές από τις χώρες μέλη διαπίστωσαν ότι οι χρόνοι επεξεργασίας των συνόρων στα εξωτερικά σύνορα θα αυξηθούν λόγω των διαδικασιών που θα πρέπει να ακολουθήσει κάθε ταξιδιώτης προκειμένου τα δεδομένα του να αποθηκευτούν στο EES.
«Εκτιμάται ότι οι χρόνοι ελέγχου για τους επιβάτες θα αυξηθούν σημαντικά με την εισαγωγή του EES», σημειώνουν οι γερμανικές αρχές, ενώ προσθέτουν ότι σε ορισμένα αεροδρόμια της χώρας, θα είναι απαραίτητο να αυξηθούν οι δυνατότητες για συνοριακούς ελέγχους, ιδίως κατά τη διάρκεια των ταξιδιών αιχμής. φορές. Αντίστοιχη απάντηση έχουν δώσει και οι αυστριακές αρχές, οι οποίες υποστηρίζουν ότι οι χρόνοι αναμονής στα σύνορα θα είναι διπλάσιοι από ό,τι σήμερα.
«Τα πρόσθετα καθήκοντα που προκύπτουν από τον κανονισμό ΕΣΑ θα οδηγήσουν σε απότομη αύξηση του χρόνου διεργασίας. Επί του παρόντος, αναμένουμε ότι οι χρόνοι διεργασίας θα διπλασιαστούν σε σύγκριση με την τρέχουσα κατάσταση. Αυτό θα επηρεάσει επίσης τους χρόνους αναμονής στα σύνορα στα σημεία διέλευσης των συνόρων (στην Αυστρία, τα έξι διεθνή αεροδρόμια)», υποστηρίζουν.
Επιπλέον, έχει υποστηριχθεί από τους ίδιους ότι ο έλεγχος των συνόρων θα γίνει πιο περίπλοκος μόλις τεθεί σε ισχύ η ΕΣΑ, καθώς οι συνοριοφύλακες θα πρέπει να κάνουν διάκριση μεταξύ ταξιδιωτών που απαλλάσσονται από την υποχρέωση θεώρησης και ταξιδιώτες που υπόκεινται σε θεώρηση. Ενώ, σύμφωνα με υπολογισμούς των πολωνικών αρχών, ο χρόνος για τον έλεγχο των συνόρων ενός μόνο επιβάτη θα αυξηθεί κατά 30 δευτερόλεπτα έως δύο λεπτά εάν δεν απαιτούνται πρόσθετες δραστηριότητες, όπως η διαχείριση ταυτότητας.
Οι σλοβενικές αρχές, στο μεταξύ, ισχυρίζονται ότι η νέα διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει συνοριακό έλεγχο, εγγραφή και επαλήθευση, θα διαρκέσει τέσσερις φορές περισσότερο από τις τρέχουσες διαδικασίες.
«Ωστόσο, επειδή η υποδομή είναι αυτή που είναι και δεν μπορεί να αλλάξει (τα περισσότερα BCP βρίσκονται σε τέτοιες τοποθεσίες που η διεύρυνση της περιοχής BCP, η εισαγωγή περισσότερων λωρίδων κ.λπ. δεν είναι φυσικά δυνατή και δεν χρηματοδοτείται από την ΕΕ), πηγαίνουμε για την αντιμετώπιση της παράτασης του χρόνου αναμονής», υποστηρίζουν, προσθέτοντας ότι ποιοτικές εκστρατείες πληροφόρησης στην ΕΕ και τρίτες χώρες θα βοηθούσαν στην άμβλυνση της κατάστασης.
Τα περισσότερα κράτη μέλη, ωστόσο, επιβεβαίωσαν ότι ήδη εργάζονται για την αυτοματοποίηση των συνοριακών ελέγχων μέσω της εγκατάστασης ηλεκτρονικών πυλών και περιπτέρων αυτοεξυπηρέτησης. Η Ιταλία, για παράδειγμα, σχεδιάζει να εγκαταστήσει περίπου 600 περίπτερα, τα οποία θα κατανεμηθούν σε κάθε αεροδρόμιο, ιδίως σε εκείνα που επηρεάζονται από σημαντικό όγκο κίνησης εκτός Σένγκεν.
Το σύστημα εισόδου/εξόδου (EES) είναι ένα νέο σύστημα που έχει θεσπιστεί από την ΕΕ και θα χρησιμεύει για την καταγραφή δεδομένων εισόδου και εξόδου υπηκόων τρίτων χωρών που διέρχονται τα εξωτερικά σύνορα των κρατών μελών. Μέσω αυτής, η ΕΕ σκοπεύει να ενισχύσει και να προστατεύσει τα εξωτερικά σύνορα της ζώνης Σένγκεν και να αυξήσει την ασφάλεια.