Παρελθόν φαίνεται πως θα αποτελέσουν λίαν συντόμως οι χαμηλές τιμές των αεροπορικών εταιρειών.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), οι αεροπορικές μεταφορές ευθύνονται για το 2% των παγκόσμιων εκπομπών CO2. Tο Δίκτυο για την Κλιματική Δράση των ΜΚΟ υπολογίζει το ποσοστό αυτό στο 5%.
Τα καύσιμα των αεροσκαφών απαλλάσσονται από όλους τους φόρους από τη διεθνή σύμβαση για τη διεθνή πολιτική αεροπορία του 1944 στο Σικάγο. Ο στόχος, εκείνη την εποχή, ήταν να αναζωογονηθεί η εναέρια κυκλοφορία.
Ωστόσο, αυτή η εξαίρεση φαίνεται τώρα να είναι μια ξεπερασμένη φορολογική εξειδίκευση στα μάτια των υποστηρικτών του κλίματος.
Ένας φόρος 330 ευρώ ανά 1.000 λίτρα κηροζίνης θα μείωνε τις εκπομπές CO 2 στις αεροπορικές μεταφορές κατά 11%. Αυτό αναφέρει έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ως απόδειξη ότι το εν λόγω θέμα προχωράει η Σουηδία υιοθέτησε φόρο επί της κηροζίνης αεροσκαφών τον Απρίλιο του 2018.
Ο φόρος κυμαίνεται από € 6 έως € 38 ανά εισιτήριο, ανάλογα με τον προορισμό και ισχύει για όλες τις πτήσεις που αναχωρούν από ένα σουηδικό αεροδρόμιο.