Περισσότεροι από 87.300 επιβάτες που ταξίδεψαν πέρυσι στην Ελλάδα μεταξύ 15 Ιουνίου και 15 Σεπτεμβρίου 2018, μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρείες σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ 261 για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, όπως αποκάλυψε η AirHelp.

Παρόλα αυτά, περισσότεροι από 49.300 ταξιδιώτες δεν έχουν λάβει αποζημίωση για προβλήματα που αντιμετώπισαν πέρυσι το καλοκαίρι ενώ κινδυνεύουν να χάσουν την ευκαιρία να λάβουν έως και 600 ευρώ το άτομο.

Καθώς η καλοκαιρινή περίοδος συνεχίζεται και οι μετακινήσεις συνεχώς αυξάνονται, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι ενήμεροι για τα δικαιώματά τους σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους.

Ποια είναι τα δικαιώματα τα επιβατών

Περισσότερα από εννέα εκατομμύρια άνθρωποι πέταξαν από αεροδρόμια της Ελλάδας το διάστημα 15 Ιουνίου έως και 15 Σεπτεμβρίου 2018. Φέτος, η AirHelp αναμένει ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού τουριστών. Καθώς οι επιβάτες αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω των συχνών μετακινήσεων αλλά και του συνωστισμού που παρατηρείται στα αεροδρόμια, είναι επιτακτική ανάγκη να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους.

Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός ΕΚ 261 προβλέπει ότι οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης πάνω από τρεις ώρες, άρνησης επιβίβασης και ματαίωσης της πτήσης για λόγους που οφείλονται στην αεροπορική εταιρεία όταν πετούν από αεροδρόμιο χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αεροπορική εταιρεία οποιασδήποτε χώρας και προς αεροδρόμιο χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αεροπορική εταιρεία χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτόν τον Κανονισμό, οι επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση έως και €600 το άτομο μέχρι και τρία χρόνια μετά την πτήση.

Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αποποιηθούν της συγκεκριμένης υποχρέωσης σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπως άσχημες καιρικές συνθήκες, τρομοκρατία ή δολιοφθορά ή εξαιτίας κινδύνων για την ασφάλεια των επιβατών όπως θέματα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.

Εάν οι επιβάτες δεν είναι σίγουροι για το εάν δικαιούνται αποζημίωση, μπορούν να το μάθουν άμεσα αν επισκεφθούν το site https://www.airhelp.com/el/, και εισάγουν τις πληροφορίες της πτήσης τους.

«Παρόλο που έχει γίνει σημαντική πρόοδος στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων των επιβατών, χρειάζεται ακόμα πολλή δουλειά, καθώς περισσότεροι από 49.300 ταξιδιώτες στην Ελλάδα κινδυνεύουν να χάσουν την αποζημίωσή τους από προβλήματα που αντιμετώπισαν στις πτήσεις πέρυσι το καλοκαίρι», αναφέρει ο Παναγιώτης Διβάνης, Ειδικός της AirHelp για τα δικαιώματα των επιβατών.

«Πολλοί ταξιδιώτες δεν γνωρίζουν τον Κανονισμό ΕΚ 261 της Ευρωπαϊκής Ένωσης ούτε ότι μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση ακόμα και τρία χρόνια μετά την πτήση τους. Στην AirHelp είμαστε αφοσιωμένοι όχι μόνο στο να εκπαιδεύσουμε τους επιβάτες αλλά και να τους βοηθήσουμε να διεκδικήσουν την αποζημίωση που δικαιούνται σύμφωνα με τα δικαιώματά τους».

Ποιες πτήσεις παρουσιάζουν τα περισσότερα προβλήματα

Ο μεγαλύτερος αριθμός επιβατών που αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους και δικαιούνται αποζημίωση παρατηρήθηκε στα αεροδρόμια της Αθήνας, του Ηρακλείου Κρήτης, της Κέρκυρας, της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου. Αντίστοιχα, ο μικρότερος αριθμός επιβατών ήταν σε αεροδρόμια όπως της Κοζάνης, της Σκύρου και της Λήμνου.

Πως μπορούν οι ταξιδιώτες να διεκδικήσουν αποζημίωση

Οι επιβάτες μπορούν εύκολα και μέσα σε λίγα λεπτά να διεκδικήσουν αποζημίωση μέσα από την ειδική φόρμα στο site της AirHelp. Επιπλέον, αναφορικά με το αν κάποιος δικαιούται ή όχι αποζημίωση, η AirHelp θα απευθυνθεί απευθείας στην αεροπορική εταιρεία για να διεκδικήσει τα δικαιώματα των ταξιδιωτών ακόμα και αν αυτό απαιτεί να ακολουθήσει τη νομική οδό.