Σύνταξη tourismtoday.gr

Αξιοσημείωτη πτώση στο ψηφιακό ταξιδιωτικό αποτύπωμα (online κριτικές και σχόλια) της Ιταλίας, αποκαλύπτει μελέτη της Data Appeal Company – Almawave Group.

Μόλις 32 εκατομμύρια διαδικτυακές κριτικές και σχόλια για την χώρα υπήρχαν από τον Σεπτέμβριο του 2023 έως τον Αύγουστο του 2024. Τα δεδομένα αντικατοπτρίζουν μια σημαντική πτώση από τα 40 εκατομμύρια από το προηγούμενο έτος.

Το τουριστικό τοπίο της Ιταλίας φαίνεται να πλήττει το αυξανόμενο κόστος και οι οικονομικοί περιορισμοί από τον πληθωρισμό.
Οι δύο παράγοντες έχουν αναδιαμορφώσει τις ταξιδιωτικές συμπεριφορές, επηρεάζοντας τόσο την ποσότητα όσο και τη φύση των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων στον τουριστικό τομέα.

Σε πάνω από 797.000 σημεία ενδιαφέροντος στην Ιταλία -συμπεριλαμβανομένων πολιτιστικών τοποθεσιών, καταλυμάτων και εστιατορίων- ο αριθμός των ψηφιακών αποτυπωμάτων, όπως online κριτικές και σχόλια, έχει μειωθεί 20%.

Οι Ιταλοί ξοδεύουν λιγότερα για εσωτερικό τουρισμό

Οι οικονομικές προκλήσεις φαίνεται να επηρεάζουν ιδιαίτερα τον εσωτερικό τουρισμό, καθώς οι Ιταλοί συντομεύουν τα ταξίδια στην χώρα τους και μειώνουν τις συνολικές δαπάνες για δραστηριότητες αναψυχής.

  • Οι αναλύσεις δείχνουν μέση αύξηση άνω του 9% στις τιμές σε ξενοδοχεία και βραχυχρόνιες ενοικιάσεις στην Ιταλία από το περασμένο έτος.
  • Από τον Οκτώβριο έως τον Μάρτιο του 2024 είναι στο +6%, ανεβάζοντας τη μέση τιμή στα 130 ευρώ περίπου ανά διανυκτέρευση.

Ως απάντηση σε αυτές τις οικονομικές πιέσεις, πολλοί Ιταλοί ταξιδιώτες έχουν επιλέξει μικρότερα ταξίδια, με μέση διάρκεια μόλις τρεις ημέρες.

  • Τα στοιχεία για τους Ιταλούς ταξιδιώτες αποκαλύπτουν πτώση τόσο στον αριθμό των πτήσεων όσο και στη μέση διάρκεια παραμονής. Ωστόσο, το επόμενο εξάμηνο οι πτήσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 7,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
  • Ανοδος καταγράφεται σε ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Νότια Κορέα.
  • Οι διεθνείς τουρίστες αποτελούν το 58,2% του συνόλου, στο +1,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι κύριες χώρες προέλευσης είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία.
  • Η συνολική ικανοποίηση των ξένων επισκεπτών είναι υψηλή, με βαθμολογία 84 στα 100, που αντικατοπτρίζει την έντονη ελκυστικότητα της ιταλικής τουριστικής εμπειρίας.
  • Η έκθεση αποκαλύπτει αλλαγές στο συναίσθημα της φιλοξενίας, με 135.000 καταλύματα να επιτυγχάνουν βαθμολογία συναισθήματος 86/100, ιδιαίτερα στη Νότια Ιταλία, όπου τα υψηλότερα ποσοστά φιλικότητας προς το προσωπικό είναι 94/100.
  • Ωστόσο, η προσιτή τιμή παραμένει ανησυχία, με την αναλογία τιμής-αξίας χαμηλότερη στο 71/100, αντανακλώντας τις ανησυχίες των επισκεπτών σχετικά με την ποιότητα του δωματίου και τη σχέση ποιότητας/τιμής.
  • Οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις, με 166.000 καταχωρήσεις, έχουν υψηλή βαθμολογία ικανοποίησης 90,9/100, με τους ταξιδιώτες να εκτιμούν ιδιαίτερα την τοποθεσία και τη φιλοξενία του οικοδεσπότη. Στο φαγητό, το συναίσθημα για 344.000 εγκαταστάσεις παραμένει σταθερό στο 86,7/100, ωστόσο η εξυπηρέτηση και η καθαριότητα προκαλούν κριτική.
  • Τα πολιτιστικά αξιοθέατα, συνολικού αριθμού 152.000, έλαβαν το υψηλότερο συναίσθημα στο 91/100, επαινέστηκαν για την τοποθεσία και την ατμόσφαιρα τους, αλλά οι προκλήσεις με το κόστος και την προσβασιμότητα εξακολουθούν να υφίστανται.

Επανεξέταση στρατηγικής για εγχώριο τουρισμό

«Τα δεδομένα υπογραμμίζουν τον αναμφισβήτητο αντίκτυπο των οικονομικών πιέσεων στις ταξιδιωτικές συμπεριφορές, δήλωσε ο Mirko Lalli, Διευθύνων Σύμβουλος της Data Appeal Company.

Ενώ η Ιταλία παραμένει κορυφαίος προορισμός για διεθνείς επισκέπτες, τα εξελισσόμενα πρότυπα στον εγχώριο τουρισμό μας απαιτούν να επανεξέταση στις στρατηγικές για βιώσιμη ανάπτυξη και αφοσίωση των ταξιδιωτών».