Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τα ταξίδια, που συνδυάζουν τον τουρισμό με την εκμάθηση γλωσσών, γνωστά και ως γλωσσικός τουρισμός, γίνονται όλο και πιο δημοφιλή.
Ο γλωσσικός τουρισμός είναι ένας όλο και πιο δημοφιλής τρόπος ταξιδιού. Και έχει μια δυνητική αγορά «περισσότερων από 1,2 εκατομμυρίων ανθρώπων» στον κόσμο, σύμφωνα με την Ισπανική Ομοσπονδία Ενώσεων Ισπανικών Σχολείων Αλλοδαπών (Fedele).
Σε αντίθεση με τα ταξίδια που επικεντρώνονται στην επίσκεψη σε μνημεία, μουσεία και άλλα μέρη γενικού τουριστικού ενδιαφέροντος, τα γλωσσικά ταξίδια έχουν ως κύριο κίνητρο να μάθουν ή να τελειοποιήσουν μια διαφορετική γλώσσα και ταυτόχρονα να γνωρίσουν την τοπική κουλτούρα από πρώτο χέρι.
Αυτό το είδος τουρισμού προτιμούν οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών (millennials και G Zen) και η δημοτικότητα του οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ανοδικό ενδιαφέρον για αποδράσεις «ζω ως ντόπιος».
Η Ισπανία προσελκύει περισσότερους ταξιδιώτες για γλωσσικό τουρισμό
Η Ισπανία είναι ηγετικός παράγοντας (2η θέση) παγκοσμίως στον γλωσσικό τουρισμό.
Και ο τομέας βοηθά σημαντικά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου της χώρας.
Το προφίλ του ταξιδιώτη γλωσσικού τουρισμού στην Ισπανία είναι, νέος σε ηλικία, έχει υψηλή εκπαίδευση και κοινωνικοοικονομικό επίπεδο πάνω από τον μέσο τουρίστα.
Περισσότεροι από 580 εκατομμύρια άνθρωποι, το 7,6% του παγκόσμιου πληθυσμού, μιλούν ισπανικά.
Μια γλώσσα που κατατάσσεται δεύτερη μετά τα αγγλικά στις διεθνείς επικοινωνίες και είναι η τρίτη γλώσσα στο Διαδίκτυο.
Επιπλέον, περίπου 22 εκατομμύρια άνθρωποι σε 110 χώρες σπουδάζουν ισπανικά. Αν και εκτιμάται ότι η πραγματική ζήτηση είναι 25% υψηλότερη, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Θερβάντες.
Σύμφωνα με την Fedele, το ενδιαφέρον για τη μελέτη των ισπανικών αυξάνεται σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ινδία, η Κίνα και οι ΗΠΑ.
Γλωσσικός τουρισμός στην Ισπανία και COVID-19
Ωστόσο ο γλωσσικός τουρισμός στην Ισπανία αγωνίζεται να ξεπεράσει τον αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19.
Παρόλο που το 2021 τα έσοδα του τριπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εξακολουθούσαν να είναι 60% χαμηλότερα από τα αποτελέσματα που καταγράφηκαν το 2019.
Οι 55.435 μαθητές που εγγράφηκαν στα κέντρα που ανήκουν στην Fedele πέρυσι συγκέντρωσαν περίπου 95 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με τα σχεδόν 237 εκατομμύρια το 2019, χάρη στα 140.000 άτομα που επέλεξαν την Ισπανία για να μάθουν ισπανικά πριν από δύο χρόνια.
Οι απώλειες και ο αντίκτυπος σε όλο τον τουριστικό τομέα
Οι απώλειες έχουν μεγάλο αντίκτυπο σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και άλλα κέντρα αναψυχής.
Για κάθε ευρώ που ξοδεύουν στα μαθήματα ξοδεύουν 1,7 ευρώ στους συναφείς τομείς (μεταφορές, μουσεία κ.λπ.).
Σύμφωνα με έκθεση της Fedele ο μέσος όρος παραμονής των φοιτητών ήταν 3,42 εβδομάδες πέρυσι, συνολικά 189.600 εβδομάδες και κατά μέσο όρο 500 ευρώ ανά μαθητή την εβδομάδα (μάθημα, διαμονή, γεύματα, δραστηριότητες και εσωτερικές μεταφορές στην Ισπανία).
Οι εκτιμήσεις για το 2022
Εν όψει του 2022, η βιομηχανία γλωσσικού τουρισμού αναμένει ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους θα κλείσει με απώλειες 40%.
Αυτές εκτιμάται ότι θα μειωθούν στο 20% στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με τα δεδομένα του 2019.
Μια βελτίωση σε σύγκριση με το 2021 που η Fedele περιγράφει ως «ανεπαρκή», καθώς απέχει πολύ από την «καμπύλη εκθετικής ανάπτυξης μετά την πανδημία που πειραματίζονται άλλοι τομείς».
Η Ομοσπονδία, που αποτελείται από έξι ενώσεις με εκατό σχολεία που διδάσκουν ισπανικά, αναμένει ότι ο τομέας του γλωσσικού τουρισμού θα φτάσει σε κανονικά νούμερα μέχρι τα τέλη του 2022 και τις αρχές του 2023. Τότε μάλιστα αναμένουν να ξεπεράσουν τα στοιχεία του 2019.
«Αυτή, θα είναι μια αβέβαιη χρονιά, αλλά με πολλές πιθανότητες», είπε ο David Trigo, ο οποίος πιστεύει ότι είναι μειονέκτημα ότι αυτά τα ταξίδια δεν έχουν συμπεριληφθεί στα προγράμματα φοιτητικών ομάδων για το 2022, καθώς μεγάλο μέρος του εισοδήματος τους εξαρτάται από αυτά.
Στην Ισπανία, η Καταλονία, η Ανδαλουσία, η Μαδρίτη, η κοινότητα της Βαλένθια και η Καστίλλη και Λεόν είναι οι περιοχές που υποδέχονται τον μεγαλύτερο αριθμό φοιτητών για εκμάθηση γλώσσας.