Έως το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου αναμένεται να προχωρήσει στη δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλλι το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr.

Ο διαγωνισμός για την κατασκευή του διεθνούς αεροδρομίου στο Ηράκλειο Κρήτης είχε κηρυχθεί άγονος τον Φθινόπωρο του 2011, καθώς, ύστερα από πέντε διαδοχικές παρατάσεις, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές δεν έδωσαν το «παρών» στη διαδικασία.

Τι άλλαξε

Κατά τον περασμένο Νοέμβριο ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είχε δηλώσει ότι το αεροδρόμιο Καστελλίου θα δημοπρατηθεί αρχές της φετινής χρονιάς, με τα δεδομένα του έργου να είναι, πλέον, διαφορετικά.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο αερολιμένας θα είναι μικρότερου μεγέθους. Μεταξύ άλλων, θα διαθέτει  μικρότερο διάδρομο προσαπογειώσεων και τροχοδρόμους και ο προϋπολογισμός του υπολογίζεται ότι δεν θα ξεπεράσει τα 700 εκατ. ευρώ. Εξάλλου, «κούρεμα» του έργου είχαν ζητήσει και οι κατασκευαστικοί όμιλοι, θεωρώντας ότι η εύρεση χρηματοδότησης για ένα μεγάλης κλίμακας αεροδρόμιο είναι δύσκολη.

Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι είχε μέγεθος ανάλογο με αυτό του διεθνούς αερολιμένα Σπατών, ενώ ο αεροδιάδρομος ήταν μήκους 3,8 χιλιομέτρων.  Πρακτικά, το αεροδρόμιο θα μπορεί να φιλοξενήσει μικρότερα αεροσκάφη σε σύγκριση με το Airbus A380 που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα, παγκοσμίως.

Την ίδια στιγμή, οι συνθήκες για το έργο είναι καλύτερες λόγω της απεμπλοκής των οδικών αξόνων παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Ε-65, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου). Υπήρξε κοινός τόπος στην κατασκευαστική αγορά ότι εάν δεν ξεκινούσαν οι κατασκευαστικές εργασίες στους αυτοκινητοδρόμους, δεν θα ήταν εφικτή η δημοπράτηση νέων μεγάλων έργων.

Πλέον, το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης θα αποτελέσει το πρώτο από τα νέα μεγάλα έργα παραχώρησης και θα λειτουργήσει ως  «crash test» για τη βελτίωση των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας.

Τμήμα της χρηματοδότησης του έργου εκτιμάται ότι θα προέλθει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με το ενδιαφέρον μεγάλων εγχώριων και ξένων ομίλων να είναι δεδομένο. Κατά την προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία, τεύχη δημοπράτησης είχαν παραλάβει οι εταιρείες Ελλάκτωρ, J&P ΑΒΑΞ, Archirodon και οι γαλλικές Vinci και Bouygues.

Δημήτρης Δελεβέγκος