Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) αρνήθηκε να εκδώσει κανονισμό σχετικά με το πλάτος ή το ύψος του καθίσματος στα αεροσκάφη των ΗΠΑ, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η στενότερη θέση εμποδίζει την εκκένωση αεροπλάνου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Η απόφαση της FAA έχει να κάνει με μια δίκη από την Flyers Rights -μια μη κερδοσκοπική ομάδα καταναλωτών αεροπορικών εταιρειών- η οποία καατηγορεί τις αεροπορικές ότι οι περιορισμένες θέσεις καθιστούσαν δυσκολότερη την αποβίβαση των επιβατών από το αεροσκάφος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Αλλά η ιστορία δεν έχει τελειώσει ακόμη. Παρά την άρνηση της FAA να ξακαθαρίσει το θέμα, ο γενικός επιθεωρητής του υπουργείου Μεταφορών, εξετάζει το τρόπο που το χειρίστηκε, ενώ η Flyers Rights από την πλευρά της εξετάζει προσφυγή κατά της απόφασης.

Η Flyers Rights ανέφερε ότι ο μέσος συντελεστής θέσεων μειώθηκε από 35 ίντσες πριν από την απελευθέρωση του κλάδου το 1978, σε περίπου 31 ίντσες τώρα, ενώ το πλάτος του καθίσματος έχει επίσης μειωθεί σε μόλις 16,5 ίντσες από πάνω από 18 ίντσες που ήταν στο παρελθόν.

Σύμφωνα με τους κανόνες της FAA, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αποδείξουν ότι ένα πλήρως κατειλημμένο αεροπλάνο μπορεί να εκκενωθεί με ασφάλεια με 90 δευτερόλεπτα.

Το περασμένο καλοκαίρι, το αμερικανικό Εφετείο έδωσε εντολή στην FAA να εξετάσει το ζήτημα και η Διοίκηση Αεροπορίας κυκλοφόρησε μερικά βίντεο από τις δοκιμές εκκένωσης, στα οποία αποδεικνύεται ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα της εκκένωσης αεροσκάφους δεν έχουν να κάνουν με το μέγεθος του καθίσματος.

“Η διαδικασία, τόνισε η η Dorenda Baker, διευθύντρια της FAA επηρεάζεται περισσότερο από τις ενέργειες των πληρωμάτων και το πόσο καλά οι επιβάτες δίνουν προσοχή στις οδηγίες.”