Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τα κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν το μέλλον του τουρισμού μετά το διαζύγιο Ηνωμένου Βασιλείου με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δεν είναι πλέον στο τραπέζι. Είναι μία πραγματικότητα που όσο ξεδιπλώνεται δείχνει ποιος ακριβώς είναι ο αντίκτυπος του Brexit, στον κλάδο.
Τα ταξίδια από την Βρετανία στις χώρες μπλοκ δέχονται νέο πλήγμα από τις καθυστερήσεις εφαρμογής του συστήματος εισόδου/εξόδου (EES).
Το “εκρηκτικό κοκτέιλ” γραφειοκρατίας λόγω Brexit με καθυστερήσεις σε EES βάζει τέλος από αυτή την εβδομάδα στα δρομολόγια Eurostar από/προς Λονδίνο-Παρίσι (Disneyland).
Μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ, οι σταθμοί με τρένα από το Λονδίνο έπρεπε να εισάγουν ελέγχους διαβατηρίων και αποσκευών. Αυτό σημαίνει επιπλέον προσωπικό, χρόνο και χώρο στους σταθμούς.
Καθώς η εφαρμογή του EES καθυστερεί και οδηγεί σε περιορισμένη χωρητικότητα σε τερματικούς σταθμούς σε όλη την Ευρώπη, η Eurostar αναστέλλει τις υπηρεσίες από/προς Ηνωμένο Βασίλειο.
Το 2022, η μέγιστη χωρητικότητα της Eurostar μειώθηκε 30% λόγω των συνοριακών ελέγχων του Brexit.
Εν’ τω μεταξύ άγνωστη παραμένει η ημερομηνία που θα τεθεί σε λειτουργία η νέα τεχνολογία ελέγχου στα σύνορα της ΕΕ, που είχε προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ τον περασμένο Μάιο.
Η καθυστέρηση του επηρέασε επίσης τη λειτουργικότητα ενός άλλου σημαντικού συστήματος, αυτού του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταξιδιωτικών Πληροφοριών και Εξουσιοδότησης (ETIAS).
Σταματούν για ένα χρόνο το δρομολόγιο του Eurostar Λονδίνο-Άμστερνταμ
Η σιδηροδρομική γραμμή του Eurostar από το Άμστερνταμ προς το Λονδίνο θα ανασταλεί για 11 μήνες από τον επόμενο χρόνο.
Αυτό οφείλεται στις εργασίες ανακαίνισης στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της ολλανδικής πρωτεύουσας, που θα πραγματοποιηθούν από τον Ιούνιο του 2024 έως τον Μάιο του 2025.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, δεν θα υπάρχουν απευθείας σιδηροδρομικές γραμμές προς το Άμστερνταμ, αφού δεν θα μπορούν να πραγματοποιούν ελέγχους ασφαλείας μετά το Brexit.
Τα σχέδια για προσωρινή μετεγκατάσταση εγκαταστάσεων ασφαλείας δεν μπορούν να προχωρήσουν. Ωστόσο, το ολλανδικό υπουργείο Υποδομών ελπίζει ότι μπορεί να επιταχύνει την ολοκλήρωση του νέου Amstelpassage, το οποίο θα μεταφέρει τον τερματικό σταθμό του Eurostar σε ένα πέρασμα κάτω από τον σταθμό.
Αρχικά προγραμματιζόταν να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2025, ο τερματικός σταθμός θα μπορούσε να είναι μερικώς ανοιχτός μέχρι τα τέλη του 2024. Αυτό θα μείωνε τον χρόνο κλεισίματος από 11 σε επτά μήνες. Μόλις ολοκληρωθεί η διέλευση, θα υπερδιπλασιαστεί η χωρητικότητα για αναχωρήσεις προς το Ηνωμένο Βασίλειο.