To πλάνο πενταετίας 2015 – 2020 με εκτιμήσεις για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και του τομέα των τηλεπικοινωνιών έχει καταρτίσει η διοίκηση της Wind σε συνεργασία με τους μετόχους της.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ,Νάσο Ζαρκαλή , τάσεις σταθεροποίησης μετά από 7 χρόνια πτώσης εμφανίζει σταδιακά από τις αρχές του 2016 η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, έχοντας από το 2008 χάσει 3 δις. Ευρώ από τα έσοδα της. Οι επιδόσεις του κλάδου για την περασμένη χρονιά κινούνται σε επίπεδα οριακής πτώσης της τάξης του 3% με τα συνολικά έσοδα για το 2015 να διαμορφώνονται στα 4,2 δις. ευρώ (με την κινητή να εμφανίζει έσοδα 1.9 δις. ευρώ και την σταθερή έσοδα 2,1 δις. ευρώ).
Για την ίδια τη WIND τα πρώτα στοιχεία του 2016 δείχνουν πως μια προσπάθεια ετών στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, ωριμάζει με άνοδο του τζίρου της, στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Το 2015 η πορεία της WIND ακολούθησε αυτήν της αγοράς με ελαφρώς θετικότερο πρόσημο και η χρονιά έκλεισε με συνολικά έσοδα 490 εκατ. ευρώ και EBITDA ύψους 85 εκατ. ευρώ.
Το 2015 ήταν μια χρονιά – ορόσημο, καθώς ολοκληρώθηκε μια πενταετία ολοκληρωτικού μετασχηματισμού της WIND και ισχυρής βελτίωσης σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της. Έτσι στη διάρκεια του περασμένου έτους, η WIND, παρά τις αντίξοες μακροοικονομικές συνθήκες, κατάφερε να εισπράξει το αποτέλεσμα της στρατηγικής που ακολούθησε από το 2011.
- στην κινητή τηλεφωνία το μερίδιο στους ενεργούς πελάτες διατηρήθηκε στο 20% ωστόσο η WIND από το 2013 αύξησε σημαντικά, κατά 20%, τα λεπτά ομιλίας που καταναλώνουν οι πελάτες της. Αντίστοιχα, το συμβόλαιο W που είναι το μεγαλύτερης αξίας προϊόν της WIND, έχει διείσδυση 25% στους συνδρομητές συμβολαίου. Θετικό είναι το πρόσημο της WIND και στην αγορά φορητότητας.
- Από τις αρχές του 2011 ως το τέλος της περασμένης χρονιάς, οι χρήστες smartphone που αξιοποιούν υπηρεσίες data στη βάση της WIND πενταπλασιάστηκαν, ενώ η χρηση data από χρήστες smartphone δεκαπλασιάστηκε.
- Στην σταθερή τηλεφωνία οι πελάτες LLU αυξήθηκαν κατά 46% από 276.000 το 2011 σε 513.000 το 2015, με το μερίδιο αγοράς να ανεβαίνει αντίστοιχα κατά 4 μονάδες από το 20% στο 25%. Διόλου τυχαίο στο πλαίσιο των επιδόσεων αυτών ότι το 51% των συνδρομητών κινητής της Wind έχουν πλέον και συμβόλαιο σταθερής τηλεφωνίας στην εταιρεία, καθώς στρατηγική της WIND είναι να προωθεί τη σύγκλιση των υπηρεσιών. Στην αγορά φορητότητας της σταθερής, η WIND ήταν ένας από τους δύο παίκτες που είχαν θετικό πρόσημο και μάλιστα απέκτησε τους περισσότερους πελάτες από φορητότητα, συνολικά 51,5 χιλιάδες.
- Πορεία σημαντικής ανόδου κατέγραψαν και οι δείκτες ικανοποίησης των πελατών της WIND. Η ικανοποίηση των πελατών κινητής τηλεφωνίας έφτασε το 2015 στο εντυπωσιακό 82% (από 64% το 2013) ενώ των πελατών σταθερής τηλεφωνίας στο 76% (από 63% το 2013).
- Στις καλές επιδόσεις του 2015 συνέβαλαν τα νέα καταστήματα της WIND, ήδη 135 σε όλη την Ελλάδα, που σημείωσαν αυξημένες πωλήσεις τόσο σε υπηρεσίες (+20% στα συμβόλαια κινητής) όσο και σε πωλήσεις συσκευών και αξεσουάρ (+70%). Η επένδυση της WIND στη λιανική συνεχίζεται και θα αγγίξει συνολικά τα 20 εκατ. ευρώ.
- Το 2015 η WIND ξεκίνησε να υλοποιεί ένα μεγάλο έργο ανάπτυξης δικτύου 4G σε όλη την Ελλάδα, κατορθώνοντας μέσα σε έναν χρόνο να πάει από 0% στο 60% πληθυσμιακής κάλυψης. Πρόκειται για ανάπτυξη σε χρόνο ρεκόρ και από τις πιο γρήγορες αναπτύξεις δικτύου 4G σε όλη την Ευρώπη. Οι μεγάλες επενδύσεις για το 4G θα συνεχιστούν ως και το 2018, οπότε η πληθυσμιακή κάλυψη του 4G της WIND θα αγγίξει το 100%. Συνολικά την περασμένη 5ετία ως και το 2015, η WIND επένδυσε σε υποδομές και νέες άδειες 570 εκατ. Ευρώ.
Ως το 2020, η WIND Ελλάς, με τη στήριξη των μετόχων της, σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από μισό δις. ευρώ σε δύο πυλώνες υποδομών: δίκτυα νέας γενιάς κινητής (4G) και δίκτυα νέας γενιάς σταθερής (VDSL, FTTx).
Σύμφωνα με το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας, ως το 2020 αναμένεται να υπάρξει σταδιακή ανάκαμψη στην οικονομία με άνοδο στο ΑΕΠ, μείωση της ανεργίας και δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Αυτοί οι παράγοντες θα επηρεάσουν θετικά τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών που αναμένεται να σημειώσει επίσης άνοδο, έχοντας να καλύψει το χαμένο έδαφος σε σύγκριση με την Ευρώπη. Οι κυρίαρχες τάσεις στον κλάδο για την επόμενη 5ετία, που θα αποτελέσουν και καταλύτες ανάπτυξης, αφορούν:
- Την έκρηξη της χρήσης των υπηρεσιών data, και της
- Ζήτησης για smartphones που θα οδηγήσουν σε περισσότερες επενδύσεις για
- την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία
- Τη σύγκλιση κινητής & σταθερής και βεβαίως την παροχή περιεχομένου μέσα από πολλές διαφορετικές πλατφόρμες και
- Τη συγκέντρωση της αγοράς σε τρεις μεγάλους παίκτες
Η συνολική αξία της εγχώριας αγοράς τηλεπικοινωνιών εκτιμάται ότι το 2020 μπορεί να διαμορφωθεί στα 5 δις. ευρώ, ανακτώντας έτσι το 25% της αξίας που χάθηκε στα περασμένα έτη.
Η WIND ξεκινά την επόμενη 5ετία με την ισχυρή στήριξη των μετόχων της και τις προοπτικές ανάπτυξης που θεμελίωσε ως το τέλος του 2015. Οι επενδύσεις που θα εκτελέσει από το 2016 με ορίζοντα το 2020 έχουν στόχο να καταστήσουν την εταιρεία πάροχο υποδομών, ώστε πάνω στα δίκτυα νέας γενιάς κινητής και σταθερής να δώσει νέες υπηρεσίες στους πελάτες της. Καθώς τα data θα γίνουν η «νέα φωνή», δηλαδή η μεγαλύτερη πηγή εσόδων, η WIND θα επιδιώξει να τοποθετηθεί δυναμικά σε αυτήν την αγορά και παράλληλα θα δώσει έμφαση στην παροχή πακέτων σύγκλισης στους πελάτες της: κινητή, σταθερή, Internet και Περιεχόμενο.
Αιχμή του δόρατος στη λιανική θα συνεχίσουν να αποτελούν τα καταστήματά της, συνεπικουρούμενα από ευρύτερες εμπορικές συνεργασίες ενώ θα αναπτύξει και νέες πλατφόρμες πώλησης online, με στόχο να επιτύχει τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία του πελάτη από την εταιρεία.
Σε αυτό το μεγάλο επενδυτικό εγχείρημα για την Ελλάδα, αρωγός της WIND είναι οι μέτοχοι που εξαγόρασαν την εταιρεία το 2010. Η εμπιστοσύνη τους στη WIND αλλά και στην ελληνική αγορά παραμένει ακλόνητη και μάλιστα στη διάρκεια του 2015, η Golden Τree, ένας από τους ήδη υφιστάμενους μετόχους της WIND, και από τα μεγαλύτερα επενδυτικά κεφάλαια παγκοσμίως, προχώρησε σε αύξηση του ποσοστού της και κατέστη ο βασικός μέτοχος της WIND με ποσοστό 25%. Από κοινού με τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο, την Anchorage (17%), έχουν εγκρίνει το πενταετές πλάνο στρατηγικής ανάπτυξης της WIND ως το 2020 καθώς και τις απαιτούμενες επενδύσεις.