Με 180 εκθέτες από 12 χώρες και με 250 ξένους εμπορικούς επισκέπτες από 35 χώρες (hosted buyers, ομαδικές επισκέψεις, επιχειρηματικές αποστολές και μεμονωμένους) επιστρέφει μετά από μία διετία απουσίας η FRESKON, το μοναδικό Διεθνές Εμπορικό Γεγονός Φρέσκων Φρούτων και Λαχανικών στη χώρα.
Από τις 12 έως τις 14 Μαΐου στα περίπτερα 13, 14 και 15 του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά θα έχουν την τιμητική τους, θα καταγραφούν οι εξελίξεις της αγοράς, οι εκθέτες θα έρθουν σε επαφή με εκπροσώπους μεγάλων ξένων αλυσίδων σουπερμάρκετ, εμπορικών επιχειρήσεων και εταιρειών-δικτύων διανομής, ενώ θα παρουσιαστεί ό,τι νεότερο σχετικά με τα φρέσκα φρούτα, λαχανικά, logistics, µηχανήµατα και υλικά συσκευασίας. Οι εκθέτες προέρχονται από Eλλάδα, Γαλλία, Ουγγαρία, Ολλανδία, Ιταλία, Βουλγαρία, Αλβανία, Πολωνία, Κύπρο, Αίγυπτο, Ισπανία και Δανία.
Στο πλαίσιο της 6ης FRESKON, που συγκεντρώνει παραγωγούς, ομίλους του διεθνούς λιανεμπορίου, αλλά και εγχώριους και ξένους διακινητές φρέσκων φρούτων και λαχανικών, έχουν προγραμματιστεί μάλιστα πάνω από 2.000 επιχειρηματικά ραντεβού μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων και παραγωγών και των ξένων εμπορικών επισκεπτών.
Τη FRESKON θα επισκεφθεί και επιχειρηματική αποστολή από το Iρακινό Κουρδιστάν, η οποία αποτελείται από επιχειρηματίες των κλάδων της αγροδιατροφής και των δομικών υλικών, καθώς και από μέλη του Επιμελητηρίου της περιοχής της Σουλεϊμανίγιας. Ακόμη, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην προσέλκυση Hosted Buyers από αραβικά κράτη.
Στο θεσμικό επίπεδο στη FRESKON συμμετέχουν το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, οι Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας και Κρήτης, ο Οργανισμός Κεντρικής Αγοράς Αθηνών και η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης.
Τη FRESKON θα εγκαινιάσει αύριο 12 Μαΐου και ώρα 19:00 στο περίπτερο 13 ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γιώργος Γεωργαντάς.
Διεθνές Συνέδριο Μήλου και παράλληλες εκδηλώσεις
Στη φετινή έκθεση ξεχωρίζει το Διεθνές Συνέδριο Μήλου, στις 12 Μαΐου, με τη συμμετοχή καταξιωμένων ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Επιπλέον, η σύνδεση της παραγωγής με το λιανεμπόριο θα αποτελέσει το επίκεντρο της ενότητας FreshCon Market, με βασικό στόχο να φέρει σε άμεση επαφή μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ με τους επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου, δημιουργώντας κατάλληλες προϋποθέσεις άμεσων συμφωνιών. Στο FreshCon Market συμμετέχουν υπεύθυνοι προμηθειών από 17 σουπερμάρκετ από Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Β. Μακεδονία, Πολωνία και Ουκρανία.
Κατά τη διάρκεια της FRESKON διοργανώνεται πλήθος άλλων παράλληλων εκδηλώσεων, στις οποίες παρουσιάζονται και αναλύονται εξειδικευμένα θέματα του πρωτογενούς τομέα, της σύνδεσης της αγροτικής παραγωγής με την εμπορία, της τυποποίησης-συσκευασίας, της εξωστρέφειας κτλ.
Την έμφαση που δίνει η ΔΕΘ-Helexpo στον πρωτογενή τομέα υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου ενόψει της FRESKON, αναφερόμενος με αφορμή την τρέχουσα διοργάνωση σε όλες τις σχετικές κλαδικές της εκθέσεις, όπως η AGROTICA, η AGROTHESSALY, η DETROP, η ARTOZYMA και η ZOOTECHNIA. Τόνισε δε πως μέσω της FRESKON επιδίωξη της Έκθεσης, πέραν του αμιγώς εκθεσιακού σκέλους, είναι να αναδείξει την καινοτομία, τα δίκτυα διανομής και τον ρόλο τους στη διακίνηση των φρέσκων φρούτων και λαχανικών.
Από την πλευρά του ο εκδότης-διευθυντής του περιοδικού ΦΡΟΥΤΟΝΕΑ –συνεργάτη στο Διεθνές Συνέδριο Μήλου και στο FreshCon Market – κ. Παναγιώτης Ορφανός, σημείωσε πως η FRESKON έχει αφήσει το αποτύπωμά της τα προηγούμενα χρόνια και προσπαθεί να αναδείξει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ελληνικών φρούτων και λαχανικών. Ο κ. Ορφανός μάλιστα έθεσε δύο κρίσιμα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, με τα οποία και θα ασχοληθεί η φετινή διοργάνωση στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεών της: το αυξημένο κόστος της καλλιέργειας, που, όπως είπε, αν δεν αντιμετωπιστεί, θα οδηγήσει τα επόμενα χρόνια σε συρρίκνωση της παραγωγής, και την έλλειψη εργατών γης, που απειλεί τη συγκομιδή. Μάλιστα, σημείωσε πως πολλά καλοκαιρινά φρούτα θα μείνουν ασυγκόμιστα και πρέπει να γίνει άμεσα κάτι, ώστε να μην χαθεί η καλοκαιρινή σεζόν.
Στη μεγάλη προσπάθεια που καταβλήθηκε, ώστε να διατηρηθεί η φετινή FRESKON στα επίπεδα του 2019 αναφέρθηκε η project manager της διοργάνωσης, κα Τόνια Νικολαΐδου. Τόνισε δε πως στόχος της FRESKON είναι οι εξαγωγές και οι προοπτικές ανάπτυξής τους, ενώ η διοργάνωση βοηθά τις ελληνικές επιχειρήσεις να βρουν νέες αγορές. Αναφέρθηκε επίσης στο Διεθνές Συνέδριο Μήλου, σημειώνοντας πως οι συμμετοχές και το μείγμα τους δείχνουν το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει γι’ αυτό.
Τέλος, ο γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Αλέξης Τσαξιρλής, τόνισε πως η FRESKON είναι η μοναδική έκθεση στην Ελλάδα για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και αποτελεί μοντέλο οργάνωσης γεγονότος –πέραν του εκθεσιακού κομματιού- αφού βασίζεται σε τρεις πυλώνες: τις B2B συναντήσεις, το συνέδριο και το FreshCon Market. Επίσης, αναφέρθηκε και στις υπόλοιπες εκθεσιακές δράσεις που φιλοξενούνται αυτές τις ημέρες στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, τονίζοντας πως «ξαναμπαίνουμε στον δρόμο μας».