“Τα περιφερειακά αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου είναι αδύνατο να αναπτυχθούν εάν το αεροδρόμιο Χίθροου αποκτήσει τον τρίτο του αεροδιάδρομο” , δήλωσε εμπειρογνώμων της επιτροπής για την κλιματική αλλαγή, συμπληρώνοντας πως η κυβέρνηση με αυτό τον τρόπο χάνει και τους στόχους που έχει θέσει για το περιβάλλον.

Ο Lord Deben, Πρόεδρος της Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή, σε συνέντευξή του στο βρετανικό τηλεοπτικό σταθμό Sky News ανέφερε πως για την επέκταση του Χίθροου θα χρησιμοποιηθεί όλη η ατζέντα των στόχων για την αεροβιομηχανία έως το 2050, κάτι που όμως με τη σειρά του θα επηρεάσει τους στόχους  που έχει θέσει η βρετανική κυβέρνηση για το κλίμα.

Για παράδειγμα, η Βρετανική κυβέρνηση έθεσε ως στόχο έως το 2050 να μηδενίσει τις εκπομπές αερίων που δημιουργούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, κάτι που είναι αδύνατον αφού οι μηχανές των αεροσκαφών δεν έχουν εξελιχθεί ακόμη τόσο.

“Η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να θέσει προτεραιότητες, διότι η επέκταση του Χίθροου δημιουργεί έμμεσα συνέπειες. Δεν μπορεί αν φτιαχτεί αυτός ο τρίτος αεροδιάδρομος, να φτιαχτεί κάτι αντίστοιχο. Ήταν κάτι που οι βουλευτές δε σκέφτηκαν όταν ψήφισαν υπέρ, δηλαδή το ότι θα εμπόδιζε την ανάπτυξη σε άλλους τομείς”, σχολίασε ο Deben.

Με τη σειρά της η Ένωση Διαχείρισης Αεροδρομίων του Ηνωμένου Βασιλείου δε θεωρεί ¨οτι με αυτή την επέκταση θα αποτραπεί η ανάπτυξη άλλων δραστηριοτήτων, δεδομένου ότι τα αεροσκάφη συνεχώς βελτιώνονται μέσω των νέων τεχνολογιών.

Ενώ, η κατασκευαστική εταιρεία- σύμβουλος για την επέκταση του Χίθροου αναφέρει πως στην έκθεσή της έχει λάβει υπόψιν όλες τις παραμέτρους και τεχνολογίες.