Οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) αλλάζουν ήδη τη συμπεριφορά των καταναλωτών στα ταξίδια με μια ακόμη μεγαλύτερη αλλαγή που προβλέπεται μέσα στο επόμενο έτος, σύμφωνα με την Άιλις Ο’ Μπράιεν, υπεύθυνη του κλάδου της Google.

Μιλώντας σε μια παρουσίαση στο 2024 Travel Weekly Future of Travel Conference, η Άιλις Ο’ Μπράιεν είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν και προγραμματίζουν τις διακοπές τους στο Διαδίκτυο.

«Τώρα θα ψάχνουν για μια βαθύτερη εμπειρία», είπε. “Θα το σκέφτονται με διαφορετικούς τρόπους, επομένως είναι κάτι που πρέπει να σκεφτούμε για να βεβαιωθούμε ότι τους προσφέρουμε την εμπειρία που θέλουν να κερδίσουν αυτές τις κρατήσεις.”

Επίσης πρόσθεσε ότι τους τελευταίους έξι μήνες, οι άνθρωποι έκαναν μεγαλύτερα και πιο σύνθετα ερωτήματα στη μηχανή αναζήτησης λόγω της τεχνητής νοημοσύνης.

Τα ερωτήματα που χρησιμοποιούν περισσότερες από πέντε λέξεις είχαν αυξηθεί 1,5 φορές τους τελευταίους έξι μήνες και το 15% των ημερήσιων αναζητήσεων δεν είχαν εμφανιστεί ποτέ πριν, σύμφωνα με έρευνα της Google.

Εκτός από τη συμπεριφορά αναζήτησης καταναλωτών, η τεχνητή νοημοσύνη είχε επίσης επιπτώσεις στις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, όπως η αντιμετώπιση προκλήσεων στο μάρκετινγκ, στις εμπειρίες και τις λειτουργίες των καταναλωτών, πρόσθεσε.

Ανέφερε παραδείγματα, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιωτικών εταιρειών που αγκαλιάζουν βοηθούς ταξιδιωτικής τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να παρέχουν δυναμικές διαδρομές και chatbot που προσφέρουν «εξατομικευμένες, κατά παραγγελία απαντήσεις».

Ένας άλλος τομέας όπου η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης ήταν «πραγματικά μεταμορφωτική» είναι η αεροπορία. Είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει χρησιμοποιηθεί για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, την προσαρμογή των προμηθειών στα αεροπλάνα και την πρόβλεψη πότε πρέπει να απενεργοποιηθούν εξαρτήματα για να αποφευχθούν σφάλματα και ακυρώσεις πτήσεων.

Η Ο’ Μπράιεν  αποκάλυψε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είχε αλλάξει το βασικό προϊόν της Google περισσότερο τον περασμένο χρόνο από ό,τι είχε αλλάξει τα προηγούμενα 20 χρόνια και προέτρεψε τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις να σκεφτούν πώς «ανταποκρίνονταν σε αυτό το σημείο καμπής AI» το 2024.

Είπε: «Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης στον ταξιδιωτικό τομέα βρίσκεται σε εξέλιξη και νομίζω ότι αυτό που πρόκειται να συμβεί τον επόμενο χρόνο θα είναι ακόμη πιο ουσιαστικό από αυτό που συνέβη φέτος».

Αυτό επαναλήφθηκε σε μια επακόλουθη παρουσίαση καθώς ο Σαιμον Πάουελ, διευθύνων σύμβουλος της Inspiretec, προέτρεψε την ταξιδιωτική βιομηχανία να «ασχοληθεί τώρα» με την τεχνητή νοημοσύνη καθώς «δεν θα εξαφανιζόταν».

Ο Πάουελ είπε: «Η ταχύτητα της αλλαγής είναι τεράστια και πρέπει να ασχοληθούμε είτε από εμάς είτε από κάποιον άλλο, γιατί αν δεν το κάνουμε, άλλοι άνθρωποι θα εισέλθουν στον κλάδο μας και θα τον ξεπεράσουν».

Ωστόσο, τόνισε ότι ο κλάδος πρέπει να ασχοληθεί με την τεχνητή νοημοσύνη «με τον σωστό τρόπο», με την κοινότητα των πρακτορείων αντί να την εκθέσει απευθείας στους καταναλωτές, για να αποφύγει «να γίνουν στραβά τα πράγματα» και οι άνθρωποι «να χάσουν την πίστη τους στην τεχνητή νοημοσύνη».

Είπε: «Είναι πραγματικά σημαντικό να αξιοποιήσουμε τη δύναμη και να καταλάβουμε τι κάνουμε με αυτήν. Οι λύσεις τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι τέλειες, αλλά ούτε και εμείς ως άνθρωποι.

«Η άποψή μας για τον κόσμο είναι ότι εάν εμπλακείτε με τον σύμβουλο και τη Gen AI, μπορείτε να αρχίσετε να δημιουργείτε εμπιστοσύνη, και αυτή είναι η μεγαλύτερη λέξη σε αυτή τη νέα τεχνολογία, σε αυτόν τον νέο κόσμο, εμπιστοσύνη».

Παρουσίασε την πλατφόρμα του αντιπροσώπου του, η οποία πρόσφερε λειτουργίες με τεχνητή νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένων δυναμικών προτάσεων για διαδρομές για πελάτες, αυτοματοποιημένες περιλήψεις κλήσεων, απαντήσεις μέσω email, διαχείριση εργασιών και σημειώσεις εκπαίδευσης για διαχειριστές.

Ο Πάουελ τόνισε ότι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να «εκπαιδεύεται» σε δεδομένα που αφορούν τη βιομηχανία ή την εταιρεία και τα ασφαλή δεδομένα για να επανέλθει με τα σωστά αποτελέσματα και να αποφευχθούν ζητήματα GDPR.

«Είναι πολύ σημαντικό να ξυπνάμε και να βλέπουμε απλώς αφήνοντας τις ομάδες μας να χρησιμοποιούν το OpenAI ή άλλα δημόσια διαθέσιμα συστήματα, δεν είναι αρκετά καλό. Κάποια στιγμή θα βρεθούμε σε ένα κολασμένο χάος», προειδοποίησε.