Το παραδοσιακά πιο αδύναμο τρίμηνο στις αρχές του 2022 χαρακτηρίστηκε αρχικά από τους υψηλότερους αριθμούς μόλυνσης από κορωνοϊό μέχρι σήμερα και από ένα ακόμη λεπτό πρόγραμμα πτήσεων.
Εκτός από τους περιορισμούς της Omicron, η απότομη άνοδος των τιμών των καυσίμων τους πρώτους μήνες του έτους οδήγησε και πάλι σε αρνητικό αποτέλεσμα στον ισολογισμό της Austrian Airlines.
Τον Μάρτιο, η ανακοίνωση μεγάλης κλίμακας χαλάρωσης του κορωνοϊού στην Αυστρία και σε ολόκληρη την Ευρώπη έφερε μια απαράμιλλη έκρηξη κρατήσεων από την αρχή της πανδημίας.
Για πρώτη φορά από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι επιβάτες της Austrian Airlines δείχνουν την περιπλάνηση τους κάνοντας ξανά μακροπρόθεσμες κρατήσεις.
“Αυτήν τη στιγμή καταγράφουμε εξαψήφιους αριθμούς κρατήσεων κάθε εβδομάδα για τις αργίες του Μαΐου και του Ιουνίου καθώς και για τις καλοκαιρινές διακοπές. Οι επισκέπτες μας κάνουν ξανά μακροπρόθεσμες κρατήσεις – οι πτήσεις για τις καλοκαιρινές διακοπές γεμίζουν ήδη και τα επαγγελματικά ταξίδια είναι επίσης σε άνοδο. Αυτή η δυναμική μας κάνει πολύ σίγουρους!». , λέει ο CCO Michael Trestl.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
Το πρώτο τρίμηνο του 2022, τα έσοδα της Austrian Airlines ήταν 201 εκατ. ευρώ και επομένως υπερτριπλάσια από ό,τι το προηγούμενο έτος (1ο τρίμηνο 2021: 61 εκατ. ευρώ), αλλά και πάλι κατά ένα τρίτο χαμηλότερα από την ίδια περίοδο του 2020 ( 1ο τρίμηνο 2020: 287 εκατομμύρια ευρώ), όταν ξεκίνησε η πανδημία του κορωνοϊού.
Τα συνολικά λειτουργικά έσοδα του αερομεταφορέα παρουσίασαν παρόμοια τάση αυξάνοντας κατά 220%, σε σύγκριση με το 2021, στα 208 εκατομμύρια ευρώ (1ο τρίμηνο 2021: 65 εκατομμύρια ευρώ, 1ο τρίμηνο 2020: 304 εκατομμύρια ευρώ). Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 87% στα 316 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2021: 169 εκατ. ευρώ, 1ο τρίμηνο 2020: 440 εκατ. ευρώ).
Σε σύγκριση με το 2021, το προσαρμοσμένο EBIT, το οποίο δεν περιλαμβάνει κέρδη ή ζημίες αποτίμησης από πωλήσεις αεροσκαφών, επιδεινώθηκε ελαφρά (-5%) σε -109 εκατομμύρια ευρώ (1ο τρίμηνο 2021: -105 εκατομμύρια ευρώ), εν μέρει λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που σχετίζονται με τον κορωνοϊό και αυξήθηκε κόστος καυσίμων.
Ωστόσο, το προσαρμοσμένο EBIT βελτιώθηκε κατά 20 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2020 (1ο τρίμηνο 2020: -136 εκατομμύρια ευρώ). Η ρευστότητα της Austrian Airlines παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο. Η επόμενη τακτική δόση δανείου ύψους 30 εκατ. ευρώ θα αποπληρωθεί στο τέλος του δεύτερου τριμήνου.
Το πρώτο τρίμηνο του έτους, η Austrian Airlines πέταξε 1,1 εκατομμύρια επιβάτες – σχεδόν τετραπλασιάστηκε σε σύγκριση με το 2021 (1 τρίμηνο 2021: 308.000). Στα 3,3 δισεκατομμύρια, τα διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων αυξήθηκαν επίσης απότομα (1ο τρίμηνο 2021: 831.000) και πλησίασαν τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2020 (4,5 δισεκατομμύρια). Ο συντελεστής φόρτου θέσεων του εθνικού αερομεταφορέα ήταν στο 63,2 % και επομένως 10,6 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερος από το 2021 (1ο τρίμηνο 2021: 52,5%) και 5 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερος από το 2020 (1ο τρίμηνο 2020: 68,2%).
Εκατομμύρια νέες κρατήσεις δείχνουν επιστροφή στον μακροπρόθεσμο ταξιδιωτικό προγραμματισμό
Στο τέλος του πρώτου τριμήνου, οι χαλαρώσεις πολλών περιορισμών που σχετίζονται με τον κορωνοϊό σε πολλά μέρη της Ευρώπης και σε όλο τον κόσμο οδήγησαν σε εκατομμύρια νέες κρατήσεις. Η επιστροφή στον μακροπρόθεσμο ταξιδιωτικό προγραμματισμό για τους καλοκαιρινούς μήνες είναι ιδιαίτερα ευχάριστη. Για πτήσεις από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο, οι εισερχόμενες κρατήσεις στην Austrian Airlines είναι επί του παρόντος σχεδόν τέσσερις φορές υψηλότερες από ό,τι το προηγούμενο έτος. Ο εθνικός αερομεταφορέας προετοιμάζεται για πλήρη αεροπλάνα αυτό το καλοκαίρι με 20% μεγαλύτερη προσφορά σε ευρωπαϊκούς προορισμούς διακοπών, σε σύγκριση με το 2019, και νέο προσωπικό καμπίνας. Επιπλέον, οι κρατήσεις για προορισμούς του Βόρειου Ατλαντικού, συμπεριλαμβανομένου του Λος Άντζελες πίσω στο δίκτυο δρομολογίων, αυξάνονται επίσης για τις τραπεζικές διακοπές τον Μάιο και τον Ιούνιο, τις καλοκαιρινές διακοπές και όχι μόνο.
Η Αυστρία τροφοδοτεί για πρώτη φορά το Sustainable Aviation Fuel
Από τον Μάρτιο του 2022, η Austrian Airlines είναι η πρώτη αυστριακή αεροπορική εταιρεία που τροφοδοτεί τα αεροσκάφη της με Sustainable Aviation Fuel (SAF) στο αεροδρόμιο της Βιέννης. Συνολικά 1.500 τόνοι SAF παράγονται περιφερειακά από την OMV στο διυλιστήριο Schwechat από αυστριακό χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και τροφοδοτούνται απευθείας στο σύστημα ανεφοδιασμού στο αεροδρόμιο της Βιέννης. Η χρήση του SAF στις πτητικές λειτουργίες της Austrian Airlines είναι ένας από τους μεγαλύτερους μοχλούς για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050.
Νέες προκλήσεις
Η τρέχουσα αύξηση της τιμής της κηροζίνης θέτει μεγάλες προκλήσεις για ολόκληρο τον κλάδο των αερομεταφορών. Ενώ υπάρχει ισχυρός αντίθετος άνεμος στο τμήμα του τουρισμού, η ανοδική τάση στα επαγγελματικά ταξίδια είναι κάπως πιο επίπεδη, αλλά η ζήτηση για πρόσθετη άνεση αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Για να ανταποκριθεί σε αυτήν την εξέλιξη, η Austrian Airlines σχεδόν διπλασίασε την Premium Economy Class σε ολόκληρο τον στόλο της B767 για να προσφέρει επιπλέον άνεση σε ακόμη περισσότερους επιβάτες. « Όλη η αυστριακή ομάδα είναι έτοιμη! Με μια διευρυμένη Premium Economy Class και περισσότερα από 150 πρόσφατα προσληφθέντα προσωπικό καμπίνας, είμαστε έτοιμοι για απογείωση το καλοκαίρι σε πλήρη λειτουργία », λέει ο COO Francesco Sciortino.