Malaysia-AirlinesΤην ώρα που οι αντάρτες στην Ουκρανία παραδίδουν επιτέλους τις σωρούς των θυμάτων από τη συντριβή της πτήσης MH17, η Malaysia Airlines (MAS:MK) προσπαθεί να καθησυχάσει τους δυνάμει πελάτες της ότι η αεροπορική εταιρεία δεν θα χει καμία σχέση με την περιοχή στο μέλλον. Στην ιστοσελίδα της, η αεροπορική έχει ένα χάρτη της Ουκρανίας (συμπεριλαμβανομένης της Κριμαίας), όπου τα σύνορα οριοθετούνται με κόκκινες γραμμές. «Η Malaysia Airlines αποφεύγει πλήρως τον εναέριο χώρο της Ουκρανίας, πετώντας αρκετά νοτιότερα πάνω από την Τουρκία». Στο μεταξύ, όποιος επισκέπτης πατήσει στην επιλογή «Προσφορές της ημέρας», θα διαβάσει ένα σύντομο μήνυμα: «Μας συγχωρείτε, δεν υπάρχουν διαθέσιμες προσφορές αυτή τη στιγμή».

Σχεδόν μια εβδομάδα μετά την κατάρριψη της πτήσης MH17 στην Ουκρανία, στελέχη της MAS επικεντρώνονται στην εξεύρεση ενός τρόπου για να σωθεί η εταιρεία. Αυτή την εβδομάδα ο αερομεταφορέας σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα σχέδιο στη μητρική του, την κρατική Khazanah Nasional, μετέδωσε το Bloomberg News. Η πτώχευση αποτελεί μια επιλογή. Η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας αποτελεί μια διαφορετική επιλογή.

Το πιο πιθανό είναι ότι η MAS θα συνεχίσει να πετά με κάποιο τρόπο. Άλλωστε η εταιρεία εξυπηρετεί επτά πόλεις στη Μαλαισία και παίζει σημαντικό ρόλο σε μια χώρα που είναι διαιρεμένη στα δύο, με τη Νότια Κινεζική Θάλασσα να χωρίζει τη Μαλαισιανή χερσόνησο από τα κράτη Sabah και Sarawak του νησιού Βόρνεο.

Το να μείνει με τα χέρια σταυρωμένα δεν αποτελεί επιλογή. «Υπό την παρούσα κατάσταση, είμαι πεπεισμένος ότι η Malaysia Airlines δεν θα καταφέρει να επιβιώσει», δήλωσε ο Mohshin Aziz, αναλυτής της Malayan Banking στην τηλεόραση του Bloomberg τη Δευτέρα. «Θα εξαντλήσει όλο της το κεφάλαιο και δεν θα έχει καθόλου χρήματα για να συνεχίσει να πετά από τα μέσα του επόμενου έτους».

Ο Aziz δεν είναι ο μόνος που θέτει υπό αμφισβήτηση την ικανότητα της MAS για να επιβιώσει. Σε μια έκθεση που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, ο αναλυτής της επενδυτικής τράπεζας Hong Leong, Daniel Wong, αμφισβήτησε το αν η αεροπορική εταιρεία θα έχει τα κεφάλαια για να αντέξει δύο καταστροφές μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, η MAS είχε απώλεια ταμειακών ροών ύψους 350 εκατ. ρινγκίτ (110 εκατ. δολ.) και διαθέσιμη ρευστότητα ύψους 2,3 δισ. ρινγκίτ (726 εκατ. δολ.).

Αυτοί οι δυσοίωνοι αριθμοί καταγράφηκαν δύο μήνες προτού η πρώτη καταστροφή, η εξαφάνιση της πτήσης MH370, άρχισε να πλήττει τη δραστηριότητά της. «Με την αναμενόμενη επιδείνωση του συντελεστή φορτίου και χαμηλότερες αποδόσεις για το υπόλοιπο του 2014 πιστεύουμε ότι η MAS μπορεί να χρειαστεί να αντλήσει νέα κεφάλαια για να διατηρήσει τη δραστηριότητά της μέχρι το 2015», έγραψε ο Wong. Η Hong Leong αναμένει ότι η εταιρεία θα καταγράψει ζημιές 1,39 δισ. ρίνγκιτ φέτος και πωλήσεις 16 δισ. ρίνγκιτ. Και δεν υπάρχουν κέρδη στον ορίζοντα για την Malaysian Air, με την Hong Long να προβλέπει περισσότερες ζημιές το επόμενο έτος και το μεθεπόμενο έτος.

Bloomberg Businessweek

capital.gr