Η στρατηγική μας: Τουλάχιστον 10%1 ανάπτυξη όσον αφορά τα κέρδη (Underlying EBITA)

  • 3ο τρίμηνο 2016/17: Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 16,4%1
  • Τα κέρδη (Underlying EBITA) παρουσίασαν αύξηση κατά 18,7%2 για την υπό εξέταση περίοδο 
  • Για πρώτη φορά καταγράφει θετικά αποτελέσματα ήδη στο 9μηνο του οικονομικού έτους
  • Πολύ καλές εμπορικές επιδόσεις – Τα επίπεδα κατά τη Θερινή Περίοδο 2017 συνεχίζουν να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες 
  • Πορεία κύκλου εργασιών ολόκληρου του έτους: επί του παρόντος, πάνω από 3% από την αναμενόμενη αύξηση 
  • Σαφής ευθυγράμμιση: Η TUI αποτελεί πλέον Όμιλο που δραστηριοποιείται στον αμιγώς τουριστικό κλάδο – Επιτυχής ολοκλήρωση της πώλησης της Travelopia και διάθεση του μεριδίου στη Hapag-Lloyd AG
  • Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Fritz Joussen, αναφέρει: «Ο μετασχηματισμός ολοκληρώθηκε με επιτυχία, η εποχική διακύμανση της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας έχει μειωθεί. Αναμένουμε μια πολύ θετική χρονιά».

«Το έτος 2016/17 θα είναι άλλη μια θετική χρονιά για τον Όμιλο TUI. Αναπτυσσόμαστε  και συνεχίζουμε την υλοποίηση της στρατηγικής μας επιτυχώς. Αναμένουμε αύξηση του κύκλου εργασιών πάνω από 3%, τα αποτελέσματα χρήσης αναμένεται να σημειώσουν άνοδο τουλάχιστον κατά 10%1 στο σύνολο του έτους», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου TUI, Fritz Joussen, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 3ου τριμήνου του έτους 2016/17. Η TUI παρουσίασε αύξηση 18,7%2 στα κέρδη (Underlying EBITA) και αύξηση 16,4%1 στον κύκλο εργασιών, κατά την υπό εξέταση περίοδο. Επιπλέον, τα αθροιστικά αποτελέσματα χρήσης του 9μήνου του Ομίλου (Underlying ΕΒΙΤΑ) ήταν θετικά για πρώτη φορά. Ο Joussen αναφέρει: «Οι εν λόγω εξαιρετικές επιδόσεις αντικατοπτρίζουν τον επιτυχημένο μετασχηματισμό μας και την εστίαση στα δικά μας brands, στον τομέα των ξενοδοχείων και της κρουαζιέρας. Έχουμε μειώσει σε σημαντικό βαθμό την εποχική διακύμανση της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Για πρώτη φορά, έχουμε ήδη παρουσιάσει θετικά αποτελέσματα χρήσης στους πρώτους 9 μήνες του οικονομικού έτους. Η TUI βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και σε πορεία προόδου. Αυτά είναι καλά νέα τόσο για τους μετόχους μας, όσο και για τους 67.000 υπαλλήλους του Ομίλου. Οι πελάτες μας επωφελούνται από την παρουσία των τουριστικών πρακτόρων μας σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, την τεράστια ποικιλομορφία των υπηρεσιών μας σε πάνω από 100 χώρες και τα επίπεδα ποιότητας που έχουν καθοριστεί από τα brands του Ομίλου μας, την RIU, Robinson, TUI Blue, TUI Cruises και Hapag-Lloyd Cruises. Η TUI βρίσκεται εντός δρομολογημένης πορείας τόσο από στρατηγική άποψη όσο και από λειτουργική».

Γενική επισκόπηση 3ου τριμήνου 2016/17

Κατά την υπό εξέταση περίοδο, ο Όμιλος TUI κατέγραψε αύξηση 16,4% 1 στον κύκλο εργασιών ύψους 4,78 δισεκατομμυρίων ευρώ (προηγούμενο έτος στα 4,24 δισεκατομμύρια ευρώ). Με βάση το σταθερό νόμισμα και μη συμπεριλαμβανομένου του αντίκτυπου της χρονικής περιόδου του Πάσχα (το Πάσχα ήταν αργότερα χρονικά το 2017), τα κέρδη (Underlying ΕΒΙΤΑ) σημείωσαν άνοδο κατά 18,7% στα 191,0 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος στα 160,9 εκατομμύρια ευρώ). Συμπεριλαμβανομένης της συναλλαγματικής μετατροπής και του αντίκτυπου της χρονικής περιόδου του Πάσχα, τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 37,7% στα 221,6 εκατομμύρια ευρώ.

Σαφής ευθυγράμμιση: Η TUI αποτελεί όμιλο που δραστηριοποιείται στον αμιγώς τουριστικό κλάδο – Ένα κοινό εμπορικό σήμα – Ψηφιοποίηση

Κατά το 3ο τρίμηνο του έτους 2016/17, ο Όμιλος TUI συνέχισε τον μετασχηματισμό του σε έναν πλήρως ενοποιημένο τουριστικό όμιλο. Ο Joussen αναφέρει: «Με επιτυχία ολοκληρώσαμε την πώληση την επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της Travelopia κατά το 3ο τρίμηνο, καθώς και του εναπομείναντος μεριδίου μας στη Hapag-Lloyd Container τον Ιούλιο του 2017. Με τις ενέργειες αυτές ολοκληρώνεται ο μετασχηματισμός μας σε Τουριστικό Όμιλο. Η αλλαγή του brand έχει επίσης πραγματοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία και έχει ενισχύσει την TUI τόσο σε διεθνές, όσο και σε εθνικό επίπεδο. Το Ηνωμένο Βασίλειο θα αποτελέσει την τελευταία αγορά όπου θα πραγματοποιηθεί η αλλαγή του brand, το Φθινόπωρο του 2017. Τότε, θα αποκτήσουμε συνεκτική επιχειρησιακή λειτουργία υπό το κοινό brand name της TUI σε όλες τις βασικές  χώρες. Η σαφής μας εστίαση στους υψηλής ανάπτυξης και υψηλού περιθωρίου τομείς των Hotels & Resorts καθώς και της Κρουαζιέρας, απεδείχθη να είναι η σωστή στρατηγική και υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχής. Η ψηφιοποίηση των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων και υπηρεσιών προχωρά με ικανοποιητικό ρυθμό. Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας Blockchain, τις οποίες έχουμε ήδη εφαρμόσει στα ξενοδοχεία μας. Επιπλέον, τα σύγχρονα συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) μας δίνουν τη δυνατότητα να έχουμε μια ενιαία και ολοκληρωμένη βάση δεδομένων των πελατών μας».


Γεωπολιτικές προκλήσεις:  Το ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο με πάνω από 100 προορισμούς διασφαλίζει την προσαρμοστικότητα της TUI.

Η TUI ήταν και παραμένει έτοιμη για μετατοπίσεις της ζήτησης στους προορισμούς της. Η χαμηλότερη ζήτηση για την Τουρκία είχε ήδη ληφθεί υπόψη κατά τον σχεδιασμό του προγράμματος της Θερινής Περιόδου 2017, καθώς σημειώνει πτώση από το 2016. Ο παράγοντας αυτός αντισταθμίστηκε πλήρως με πρόσθετες προσφορές σε εναλλακτικούς προορισμούς. Ωστόσο, η πρόσφατη επιχειρηματική δραστηριότητα αντανακλά μια αύξηση της ζήτησης για τους προορισμών της Τουρκίας και της Βόρειας Αφρικής. Η TUI επωφελείται από την ισχυρή της παρουσία σε πάνω από 100 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατά το 3ο τρίμηνο, ο Όμιλος κατέγραψε για άλλη μια φορά πολύ μεγάλη ζήτηση για ταξίδια στην Ισπανία, την Ελλάδα και την Ιταλία καθώς και επίσης μεγάλη ζήτηση για κρουαζιέρες σε μακρινούς προορισμούς.


Επισκόπηση των ακόλουθων επιχειρηματικών τομέων

Hotels & Resorts: Διατήρηση των δυνατών επιδόσεων, αύξηση των μέσων εσόδων ανά κλίνη – Συνεχής οργανική ανάπτυξη

Ο τομέας των Hotels & Resorts καλύπτει τα βασικά ξενοδοχειακά brands RIU, Robinson, TUI Blue και TUI Magic Life, καθώς και τις συμμετοχές της TUI σε άλλα ξενοδοχεία. Ο τομέας των Hotels & Resorts κατέγραψε σημαντική αύξηση στα αποτελέσματα χρήσης κατά το 3ο τρίμηνο του έτους 2016/17:

  • Αύξηση κατά 15,8% στα κέρδη (Underlying EBITA) ύψους 66 εκατομμυρίων ευρώ, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οπού ανήλθαν στα 57,0 εκατομμύρια ευρώ.
  • Αύξηση κατά 2%3 στον μέσο όρο εσόδων ανά κλίνη ύψους 54,6 εκατ. ευρώ.
  • Αύξηση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες3 του μέσου όρου πληρότητας, σε ποσοστό 74%.

Μετά το άνοιγμα του TUI Blue Selection στην Τοσκάνη τον Απρίλιο και του TUI Blue Jadran στην Κροατία τον Ιούλιο, θα ανοίξουν 5 επιπλέον νέα ξενοδοχεία της TUI την ερχόμενη χειμερινή περίοδο, συμπεριλαμβανομένων 2 Robinson Clubs, το  ένα στις Μαλδίβες και το άλλο στην Ταϊλάνδη, 1 ξενοδοχείο RIU στο Μεξικό και 2 ξενοδοχεία Blue Diamond στη Δομινικανή Δημοκρατία. Επιπρόσθετα, υφιστάμενα ξενοδοχεία θα μετατραπούν σε ξενοδοχεία TUI Blue.

Κρουαζιέρες: Συνεχίζεται με επιτυχία η πορεία ανάπτυξης

Κατά το 3ο τρίμηνο του έτους 2016/17, οι Κρουαζιέρες συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία και κατέγραψαν ισχυρή βελτίωση στα αποτελέσματα χρήσης τους:

  • Αύξηση κατά 54,2% στα κέρδη (Underlying EBITA) ύψους 69,4 εκατομμυρίων ευρώ, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οπού ανήλθαν στα  45,0 εκατομμύρια ευρώ.
  • Μέσος όρος πληρότητας: Κρουαζιέρες TUI 101%, Κρουαζιέρες Thomson 100% και Κρουαζιέρες Hapag-Lloyd 73%.

Η TUI Cruises παρουσίασαν το νέο τους κρουαζιερόπλοιο Mein Schiff 6 τον Ιούνιο του 2017. Το 2018 και 2019, θα  προστεθούν άλλα 2 κρουαζιερόπλοια του επονομαζόμενου στόλου της «Mein Schiff».

Περιφέρειες: Ισχυρές επιδόσεις σε Γερμανία και Σκανδιναβικές χώρες – Οι κρατήσεις στο Η.Β. αψηφούν την αδυναμία της στερλίνας

Η επιχειρηματική δραστηριότητα των τουριστικών πρακτόρων σε τρεις Περιφέρειες προέλευσης πελατών, κατέγραψε θετικές επιδόσεις στο 3ο τρίμηνο του έτους 2016/17:

  • Αύξηση κατά 7,1% στα κέρδη (Underlying EBITA) ύψους 73,9 εκατομμυρίων, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οπού ανήλθαν στα  69,0 εκατομμύρια ευρώ.
  • Αύξηση κατά 12,6% στον συνολικό κύκλο εργασιών ύψους 4,22 εκατομμυρίων ευρώ, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οπού ανήλθαν στα 3,74 δισεκατομμύρια ευρώ.

 

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι κρατήσεις για τη θερινή περίοδο παραμένουν αμετάβλητες στα υψηλά επίπεδα που σημείωσαν το προηγούμενο έτος, παρά την αύξηση των τιμών που προκάλεσε η αδυναμία της στερλίνας. Λόγω του μεταγενέστερου χρόνου του Πάσχα, στο 3ο τρίμηνο, οι αριθμοί πελατών στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση. Οι Σκανδιναβικές χώρες κατέγραψαν ισχυρές επιδόσεις στην υπό εξέταση περίοδο. Η επιτυχημένη αλλαγή στο προϊοντικό μείγμα (product mix), η οποία αντανακλά τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου στην Ελλάδα και τα Κανάρια Νησιά για την αντιστάθμιση της χαμηλής ζήτησης  στην Τουρκία, είχε θετικό αντίκτυπο.

  • Πτώση κατά 1 εκατομμύριο ευρώ2 στα κέρδη (Underlying ΕΒΙΤΑ) για τη Βόρεια Περιφέρεια σε ετήσια βάση.

Στην Κεντρική Περιφέρεια (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία), η Γερμανία κατέγραψε πολύ ισχυρές επιδόσεις. Εν μέρει, λόγω του μεταγενέστερου χρόνου του Πάσχα και της Πεντηκοστής, ο αριθμός των πελατών σημείωσε αύξηση κατά 11% σε ετήσια βάση. Η Γερμανία κατέγραψε επίσης, βελτίωση στις συναλλαγματικές επιδόσεις. Κατά την υπό εξέταση περίοδο, ο Όμιλος TUI και ο Όμιλος αερογραμμών Etihad Aviation Group ανακοίνωσαν επίσης τη λήξη των συνομιλιών σχετικά με την κοινοπραξία μεταξύ της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας της TUI Fly και Niki.

  • Αύξηση κατά 17 εκατομμύρια ευρώ2 στα κέρδη (Underlying ΕΒΙΤΑ) για την Κεντρική Περιφέρεια σε ετήσια βάση.

Τα αποτελέσματα της Δυτικής Περιφέρειας (Βέλγιο, Κάτω Χώρες, Γαλλία) αντικατόπτρισαν για πρώτη φορά την ένταξη της Transat, συμπεριλαμβανομένης της μικρής εποχιακής πτώσης των κερδών. Επηρεάστηκαν επίσης από τα έξοδα διαφήμισης για την μετονομασία του TUI brand στο Βέλγιο.

  • Πτώση κατά 11 εκατομμύρια ευρώ2 στα κέρδη (Underlying ΕΒΙΤΑ) για τη Δυτική Περιφέρεια, σε ετήσια βάση.

 

Ικανοποιητικές επιδόσεις στις συναλλαγές – Η θερινή περίοδος 2017 ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες

Οι τρέχουσες συναλλαγές για τη Θερινή Περίοδο 2017 είναι ικανοποιητικές και ανταποκρίνονται πλήρως στις προσδοκίες του Ομίλου:

  • Αύξηση κατά 9% στα έσοδα συναλλαγών στις Βασικές Αγορές
  • Αύξηση κατά 4% στον αριθμό πελατών

Οι χαμηλότερες συνολικές κρατήσεις για ορισμένους προορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, αντισταθμίζονται από την ισχυρή ζήτηση για την Ελλάδα, την Ισπανία, το Cape Verde, την Κροατία, την Ιταλία, τη Βουλγαρία, καθώς και για προορισμούς μεγάλων αποστάσεων, συμπεριλαμβανομένης της Καραϊβικής.