Η τουριστική βιομηχανία επέστρεψε σε πορεία για να φτάσει τα προ πανδημίας επίπεδα.
Την Τρίτη στο Συνέδριο ITB του Βερολίνου, ο Harald Pechlaner, πανεπιστημιακός καθηγητής Τουρισμού από το Eichstätt, συζήτησε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η βιομηχανία και πώς να αντιμετωπίσει την ψηφιοποίηση, την έλλειψη δεξιοτήτων και μια πολυσυζητημένη τάση, τη βιωσιμότητα.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν η Julia Simpson, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC), η Alessandra Priante, περιφερειακή διευθύντρια Ευρώπης, Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO), ο Sören Hartmann, πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ένωσης Γερμανικού Τουρισμού Industry (BTW) και ο Dr. Eduardo Santander, εκτελεστικός διευθυντής και διευθύνοντας σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC).
Ο Sören Hartmann (BTW) ήταν της γνώμης ότι η ανάκαμψη του κλάδου δεν θα μπορούσε να σημαίνει επιχειρηματική δραστηριότητα όπως πριν. Στο μέλλον, θα δοθεί έμφαση στη δημιουργία αξιών για προορισμούς και ταξιδιώτες. Αυτό σήμαινε ότι οι ταξιδιώτες θα έπρεπε να συνηθίσουν να πληρώνουν περισσότερα για τις διακοπές τους, ενώ θα επωφελούνται από πιο ενδιαφέρουσες και διορατικές εμπειρίες στον προορισμό τους. «Πρέπει να αλλάξουμε τη σκέψη μας και να πουλήσουμε τα προϊόντα μας πάνω από την αξία, όχι πάνω από την τιμή», είπε.
«Δεν πρόκειται για την επιστροφή στο παρελθόν αλλά για το τώρα και το μέλλον», είπε ο Δρ Εντουάρντο Σανταντέρ του ETC. Τόνισε ότι δεν πρόκειται για πρόβλεψη αλλά για διαμόρφωση του μέλλοντος. Η Ευρώπη είχε σημαντικό ρόλο να παίξει ως συντονιστής, είπε ο Σανταντέρ. Η εισαγωγή του πανευρωπαϊκού δελτίου εμβολίου για τον COVID το είχε δείξει αυτό. Ήταν πλέον απαραίτητο να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα για πιο φιλική προς το περιβάλλον δράση – με φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα αεροσκαφών, καλύτερη διαχείριση απορριμμάτων και συνδυασμένο ενεργειακό μείγμα.
Σύμφωνα με την Alessandra Priante του UNWTO, μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις τώρα ήταν η ενίσχυση του βασικού εργατικού δυναμικού στον τουρισμό. «Αν χάσουμε ανθρώπους, χάνουμε την καρδιά και την ψυχή της επιχείρησής μας», προειδοποίησε η Priante. Γι’ αυτό ήταν σημαντικό να οικοδομηθεί εμπιστοσύνη μεταξύ των νέων, να τους προσφερθεί εκπαίδευση και να προωθηθεί ο τουρισμός ως κλάδος με καλές προοπτικές καριέρας.
Σύμφωνα με την Julia Simpson του WTTC, ένα άλλο κλειδί για να γίνει η βιομηχανία πιο ελκυστική ήταν η παρουσίαση του αποτυπώματος άνθρακα του τουρισμού με ορθολογικούς και όχι συναισθηματικούς όρους.
«Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη χρήση smartphone ήταν ίδιες με τα αεροπορικά ταξίδια παγκοσμίως», είπε η Simpson, προσθέτοντας ότι οι εκπομπές άνθρακα της τουριστικής βιομηχανίας ήταν στο 8,1%. Εκπομπές CO2 «Σε πολλά μέρη ο τουρισμός είναι ένα είδος φύλακα της φύσης», είπε ο Simpson.