logisticsΣτην 44η θέση κατατάσσεται ο ελληνικός κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας σε σύνολο 160 χωρών, σύμφωνα με την έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας για τις επιδόσεις των logistics που παρουσιάστηκε την Πέμπτη στις Βρυξέλλες. Η έρευνα δόθηκε στη δημοσιότητα κατά το δεύτερο διεθνές συνέδριο της Κομισιόν για τις μεταφορές.

Ειδικότερα, η έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας, που στηρίζεται σε αξιολογήσεις των ειδικών των logistics, αξιολογεί έξι τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας. Την αποτελεσμάτικότητα των τελωνείων, την ποιότητα των μεταφορικών υποδομών, την ανταγωνιστικότητα ως προς το κόστος διακίνησης των αγαθών, την ποιότητα των υπηρεσιών logistics, την αποτελεσματικότητα της παρακολούθησης της διακίνησης προϊόντων και το χρονικό διάστημα για τη διαμεταφορά των αγαθών.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι παράγοντες του κλάδου των logistics στο πλαίσιο της έρευνας της Παγκόσμιας Τράπεζας, η ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα εμφανίζει αξιόλογες επιδόσεις και χαρακτηρίζεται ως «consistent performer». Σε μεγάλο βαθμό, δηλαδή, είναι απαλλαγμένος από αγκυλώσεις και ρυθμιστικούς περιορισμούς. Ο τομέας logistics της Γερμανίας που εμφανίζει, συγκρινόμενος με 160 χώρες, τις καλύτερες επιδόσεις αποτελεί τη βάση (100%), με το ποσοστό της Ελλάδας να είναι 70,5%.

Επίσης, σύμφωνα με όσα αναφέρουν τρεις εταιρείες εισαγωγών και εξαγωγών που συμμετείχαν στην έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας, η ποιότητα διαμεταφοράς σε ποσοστό 97% των διακινούμενων εμπορευμάτων είναι υψηλή. Όσον αφορά το χρόνο ολοκλήρωσης του εκτελωνισμού, διαμορφώνεται στις δύο ημέρες.

«Αγκάθια»

Ωστόσο, η Ελλάδα θα πρέπει να βελτιώσεις τις επιδόσεις ως προς:

-το χρόνο και το κόστος εξαγωγής ενός αγαθού. Η έρευνα υπολογίζει ότι στην Ελλάδα η απόσταση από  το σημείο προέλευσης (π.χ. εργοστάσιο πωλητή) έως το σημείο φόρτωσης (λιμάνι ή αεροδρόμιο) ενός αγαθού είναι 296 χλμ. Ο χρόνος που απαιτείται για τη διεκπεραίωση μίας εξαγωγής προς τη χώρα είναι 5 ημέρες, ενώ το απαιτούμενο κόστος υπολογίζεται στα 1.225 δολάρια (για ένα κοντέινερ 40 ποδών).

Ωστόσο, το σημείο προέλευσης (π.χ. εργοστάσιο πωλητή) με την αποθήκη του αγοραστή χωρίζουν…2000 χλμ. Για την πραγματοποίηση της μεταφοράς απαιτούνται 3.000 ευρώ (για ένα κοντέινερ 40 ποδών) και 4 ημέρες.

-ο χρόνος και το κόστος εισαγωγής ενός αγαθού. Η Κεντρική Τράπεζα υπολογίζει ότι στην Ελλάδα η απόσταση από  το σημείο προέλευσης (π.χ. εργοστάσιο πωλητή) έως την αποθήκη του αγοραστή είναι 2000 χλμ., ενώ για την πραγματοποίηση της μεταφοράς απαιτούνται 4 ημέρες (ό,τι δηλαδή ισχύει για τις εξαγωγές). Ωστόσο, το κόστος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ.

Δημήτρης Δελεβέγκος

Πηγή:www.capital.gr