cruise3

Την εκτίμηση ότι η ελληνική κρουαζιέρα θα σημειώσει αύξηση κατά 15% σε αριθμό επιβατών το 2015 κάνουν οι Έλληνες επιχειρηματίες που ζουν από τον κλάδο και δραστηριοποιούνται σε παράκτιους και νησιωτικούς προορισμούς που επιλέγουν οι εταιρείες κρουαζιέρας.

Με βάση τα στοιχεία που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα, στελέχη του κλάδου, περιμένουν περίπου 200.000 περισσότερους επιβάτες κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός τους να αυξηθεί σε 2,3 εκατ. επιβάτες, έναντι των 2,1 εκατομμυρίων που αναμένονται φέτος. Το 2014 ο αριθμός προβλέπεται να παραμείνει αμετάβλητος έναντι του 2013, καθώς οι περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν επικεντρώσει τα φετινά τους δρομολόγια προς τις ΗΠΑ και άλλους παραδοσιακούς προορισμούς και λιγότερο προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο, κυρίως λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας που επικράτησε στη Γηραιά Ήπειρο κατά το 2013.

Την οπτική γωνία των επιχειρηματιών και τις θέσεις τους ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη πίτα από την κρουαζιέρα οι τοπικές κοινωνίες και οικονομίες αποτυπώνει ο Γιώργος Μπενέτος πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά και πρόεδρος του INSULEUR-Δίκτυο Νησιωτικών Επιμελητηρίων της ΕΕ- ενός ευρωπαϊκού θεσμού που παρεμβαίνει στην Ε.Ε. πετυχαίνοντας την εφαρμογή πολιτικών για τα νησιά.

«Η εικόνα της κρουαζιέρας θα βελτιωθεί άρδην το 2015, καθώς οι αισιόδοξες προοπτικές της ευρωπαϊκής οικονομίας έχει ήδη οδηγήσει στην επιστροφή των εταιρειών στην αγορά της Μεσογείου και της Ελλάδας ειδικότερα, βοηθούσης και της ανάκαμψης που καταγράφεται στην ελληνική οικονομία. Άλλωστε, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα της Cruise Lines International Association (CLIA), το 2013, η ελληνική αγορά αναδείχθηκε τρίτη δημοφιλέστερη της Ευρώπης, πίσω μόνο από την Ιταλία και την Ισπανία. Κατά κύριο λόγο η Ελλάδα θα παραμείνει προορισμός διέλευσης για την κρουαζιέρα (transit) και όχι προορισμός έναρξης δρομολογίων κρουαζιέρας (home porting)» τονίζει ο Γιώργος Μπενέτος:

«Αξίζει να σημειωθεί ότι η τεράστια προσπάθεια που έχει καταβληθεί τα τελευταία χρόνια στον Πειραιά , τον κατατάσσει τέταρτο σε επισκεψιμότητα λιμάνι στην Ευρώπη με δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης όταν ολοκληρωθούν τα έργα που έχουν προγραμματισθεί» ενώ στη συνέχεια κάνει αναφορά στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν ώστε να τονωθεί η κρουαζιέρα στην Ελλάδα:

«Το ζητούμενο είναι να επιμηκυνθούν τα δρομολόγια transit, δηλαδή τα κρουαζιερόπλοια που περνούν από την Ελλάδα να μη σταματούν μόνο σε 3-4 λιμάνια και προορισμούς, αλλά σε περισσότερα. Για παράδειγμα, αν ένα πλοίο πραγματοποιεί κρουαζιέρα μεγαλύτερης διάρκειας στην Ελλάδα, π.χ., μιας εβδομάδας και προσεγγίζει πολύ περισσότερα λιμάνια, θα αποφέρει σαφώς περισσότερα έσοδα για τις τοπικές κοινωνίες, απ’ ό,τι σήμερα, που η μέγιστη διάρκεια ενός ταξιδιού δεν ξεπερνά τις τέσσερις ημέρες» και συμπληρώνει:

«Για να γίνει αυτό, απαιτείται η αναβάθμιση των υποδομών λιμένων σε μια σειρά από δημοφιλή νησιά, αλλά και σε νησιά που σήμερα απουσιάζουν εξολοκλήρου από τον «χάρτη» της κρουαζιέρας. Η κατάσταση πάντως βελτιώνεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ενώ για το 2015 είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθούν μια σειρά από βελτιωτικά έργα σε πληθώρα λιμανιών ανά την επικράτεια».

newmoney.gr