Πελοπόννησος, ένα τουριστικό προϊόν που κερδίζει έδαφος στις αγορές. Ένας κατεξοχήν προορισμός για Έλληνες που τα τελευταία χρόνια προσελκύει όλο και περισσότερους ξένους ταξιδιώτες.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, κάνει στην κυριολεξία αγώνα δρόμου για να πετύχει τον στόχο. Την ενδυνάμωση του προφίλ της με την παράλληλη εγκαθίδρυση ενός σύγχρονου μοντέλου βιώσιμου τουρισμού το οποίο θα έχει επίκεντρο τον ίδιο τον άνθρωπο είτε πρόκειται για τον επισκέπτη είτε πρόκειται για τον ίδιο τον πολίτη, τον ντόπιο.
Οι δράσεις για την ανάπτυξη των θεματικών τουριστικών προϊόντων που συνδέονται με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τη φύση, τη γαστρονομία αποδίδουν ήδη καρπούς.
Κλειδί σε όλα αυτά οι επαφές και συνεργασίες με διεθνείς ταξιδιωτικούς ομίλους και αεροπορικές εταιρείες με στόχο τη γρήγορη και ανταγωνιστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου, επισημαίνει στο Tourismtoday, η Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Κωνσταντίνα Νικολάκου.

Όσο για το πολυσυζητημένο αεροδρόμιο της Τρίπολης η “διεκδίκηση του, παραμένει ενεργή”, όπως μας λέει χαρακτηριστικά.

“Διατηρούμε ενεργή τη διεκδίκηση της Περιφέρειας για το αεροδρόμιο της Τρίπολης, τονίζει στο Tourismtoday, η Αντιπεριφερειάρχης μιας και αποτελεί δίκαιο αίτημα των επαγγελματιών τουρισμού η δημιουργία αεροδρομίου Cargo και Low cost στο κέντρο της Πελοποννήσου. Μια προοπτική που θα προσφέρει μια μεγάλη προστιθέμενη αξία στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Το αεροδρόμιο της Τρίπολης θα λειτουργήσει συνεργατικά με το μεγάλο διεθνή αερολιμένα της Καλαμάτας.

Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου έθεσε το ζήτημα στον Υπουργό Υποδομών κατά τη διάρκεια του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου στην Τρίπολη, με τον κ.Σπίρτζη να δεσμεύετε ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα εξετάσει το σχέδιο της Περιφέρειας Πελοποννήσου και θα επεξεργαστεί ανάλογα την εισήγησή μας.”

Tourismtoday: Η Πελοπόννησος διανύει μία νέα εποχή στον τουρισμό. Ποιες είναι οι δράσεις στον αναπτυξιακό, στρατηγικό σχεδιασμό που ακολουθήσατε γι’ αυτό το αποτέλεσμα;

“Από το 2011 και μετά η Περιφέρεια Πελοποννήσου υλοποίησε σημαντικές δράσεις στο πλαίσιο της εξωστρέφειας του τουριστικού της κεφαλαίου του προορισμού «Πελοπόννησος», των ποιοτικών προϊόντων, της γαστρονομίας και της τοπικής διατροφής.

Μέσω αυτών των ενεργειών, τονίζει στο Tourismtoday η Κωνσταντίνα Νικολάκου, στοχεύουμε στην οργανωμένη και αποτελεσματική προβολή των ποιοτικών προϊόντων και του συνόλου του παραγωγικού και τουριστικού κεφαλαίου της Περιφέρειας.

Υλοποιούμε μια ολοκληρωμένη προβολή της Περιφέρειας, ως συνόλου προορισμών και ποιοτικών προϊόντων που δικτυώνονται θεματικά και αποτελούν αλληλοσυμπληρούμενα στοιχεία ενός ολοκληρωμένου συνόλου.
Βασική επιδίωξη μέσω της εξωστρέφειας αποτέλεσε η ανάδειξη του Προορισμού Πελοπόννησος, τα Πελοποννησιακά Προϊόντα και η Πελοποννησιακή Γαστρονομία σε βασικούς παράγοντες οι οποίοι, προσθέτουν υπεραξία στο σύνολο της Πελοποννησιακής Οικονομίας.

Οι δράσεις, υπογραμμίζει η Αντιπεριφερειάρχης στο Tourismtoday που αφορούν στην τουριστική προβολή λειτουργούν συνδυαστικά με μια σειρά άλλους παράγοντες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα σε μια συνεργατική και συλλογική προσπάθεια ώστε σε βάθος χρόνου η Πελοπόννησος να καθιερωθεί ως ένας ποιοτικός ανταγωνιστικός προορισμός της Μεσογείου.

Γνώμονας μας σε αυτή την προσπάθεια είναι η εξωστρέφεια με τη συμμετοχή σε όλα τα διεθνή φόρα μέσα από τη συνέργια και τη συνεργασία με εθνικούς και διεθνείς φορείς.

Ως Περιφερειακή Αρχή όλα αυτά τα χρόνια εξελίξαμε μια σειρά από δράσεις εξωστρέφειας (συμμετοχή σε εκθέσεις, διαδικτυακή προβολή, εκδηλώσεις, press trip, mobile app) για την προσέλκυση πτήσεων γραμμής και μεμονωμένων επισκεπτών από χώρες του εξωτερικού ως αντίποδα στη μείωση του Έλληνα επισκέπτη. Τα αποτελέσματα στο Διεθνή Αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο» είναι θεαματικά με τις αφίξεις- αναχωρήσεις από 75.800 το 2009, το 2017 να ξεπερνούν τις 287.412.

Για το 1ο εξάμηνο του 2018 έχουμε συνολικές αφίξεις επιβατών 45.816 (διεθνείς και εσωτερικές) παρουσιάζοντας αύξηση 12,7 % γεγονός που επιβεβαιώνει την συνεχή δυναμική αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Αυτό το καταφέραμε μέσα από ουσιαστική συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς της Πελοποννήσου όπως η TEMES και ο εθνικός αερομεταφορέας Aegean, καθώς και διαπραγμάτευση με αεροπορικές εταιρείες όπως η British Airways, η EasyJet, η Swiss, η Brussels Airways όπου αναπτύσσουμε κοινά προγράμματα συνδιαφήμισης.

Απόδειξη της επιβράβευσης των δράσεων μας τα δυο βραβεία από τo διεθνή οργανισμό World Travel Awards.”

Tourismtoday: Ποιες είναι οι αγορές-στόχοι;

“Η Πελοπόννησος ένας προορισμός με ποιοτικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ο οποίος κατά 70% απευθυνόταν στον Έλληνα επισκέπτη, χωρίς ιδιαίτερες δικτυώσεις με μεγάλους tour operator τους εξωτερικού, δεν επωφελήθηκε από την αύξηση του τουριστικού ρεύματος που δέχθηκε η χώρα λόγω της αραβικής άνοιξης και της κρίσης στην Τουρκία τα προηγούμενα έτη.

Μέσα από τις ενέργειες που σα προανέφερα καταφέραμε και ανατρέψαμε τους συσχετισμούς με την Πελοπόννησο να απευθύνετε πλέον κυρίως στον ξένο επισκέπτη.

Οι βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού στην Πελοπόννησο οι οποίες είναι άμεσα συσχετισμένες με τις αεροπορικές πτήσεις είναι η Μεγ. Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και οι Σκανδιναβικές χώρες. Ενώ αναπτυσσόμενες αγορές όπου επενδύουμε για την ανάπτυξη τους είναι η Ρωσία, χώρες της Βαλκανικής με έμφαση τη Ρουμανία καθώς και αρκετές κεντρο-ευρωπαικές αγορές όπως το Βέλγιο.

Επιδιώκουμε, καταλήγει η κ. Νικολάκου, να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο το δίκτυο των τακτικών πτήσεων από 30 προορισμούς διεθνώς πάντα σε συσχέτιση με την φέρουσα ικανότητα του προορισμού.”

Tourismtoday: Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου, πόσο μεγάλη πρόκληση για την Πελοπόννησο;

“Η προσπάθεια που καταβάλουμε είναι το σύνολο των τακτικών εισερχόμενων πτήσεων στην Πελοπόννησο να έχουν ένα εύρος σε όλο το χρόνο και όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο, υπογραμμίζει στο Tourismtoday η Ανιπεριφερειάρχης.

Ο μεγαλύτερος όγκος των πτήσεων ξεκινάει από τους μήνες Φεβρουάριο- Μάρτιο ενώ εκτείνονται έως και τα τέλη Νοέμβρη. Έχουμε δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό καλαντάρι το peloponnese.events όπου έχουμε καταγράψει και προβάλουμε το σύνολο των εκδηλώσεων που λαμβάνουν μέρος στην Πελοπόννησο όλο το χρόνο.

Προσελκύουμε και ενισχύουμε σημαντικά συνέδρια αλλά και πολιτιστικά, αθλητικά και άλλα γεγονότα τα οποία δίνατε να προσελκύσουν επισκέπτες και να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο. Για το σκοπό αυτό έχουμε επενδύσει στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Επιδιώκουμε τη συμμετοχή σε γεγονότα που έχουν ως αντικείμενο την ανάδειξη ειδικότερων μορφών τουρισμού”

Μερικές από τις δράσεις που ανέφερε μεταξύ άλλων στο Tourismtoday η Κωνσταντίνα Νικολάκου, είναι:

  • Προσέλκυση και διοργάνωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων όπως ιστιοπλοϊκοί αγώνες μεγάλου βεληνεκούς κάτι που απαιτεί δημιουργία βάσεων προπονητικών κέντρων για ομάδες ιστιοπλοΐας.
  • Ενθάρρυνση με κίνητρα, την απ’ ευθείας αεροπορική σύνδεση των μεγάλων πόλεων της Ευρώπης με τους κύριους τουριστικούς προορισμούς της Περιφέρειας με έμφαση στους Low Cost Carriers (LCC) και ιδιαίτερα κατά την εκτός αιχμής περίοδο.
  • Προσέλκυση και υποστήριξη διεξαγωγής μεγάλων συνεδρίων, όπου οι υποδομές το επιτρέπουν.
  • Ανάδειξη και προώθηση διαδρομών φυσιολατρικού ενδιαφέροντος (rafting, αναρρίχηση, περίπατος, ποδηλασία).
  • Περιήγηση και ανάδειξη της γαστρονομικής παράδοσης και των τοπικών προϊόντων της Πελοποννήσου.
  • Ευαισθητοποίηση των ιδιωτικών τουριστικών επιχειρήσεων προκειμένου να γνωρίσουν τις νέες μορφές τουρισμού και να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματά τους.
  • Ενίσχυση των ιδιωτών επενδυτών / επιχειρήσεων για ανάληψη πρωτοβουλίας εφαρμογής και υλοποίησης των ειδικών μορφών τουρισμού.
  • Ενδυνάμωση των προγραμμάτων Εσωτερικού και Κοινωνικού Τουρισμού μόνο την περίοδο που επιθυμούμε να επιμηκύνουμε.
  • Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα για ανταλλαγή τουριστών Τρίτης Ηλικίας όπως το Callypso.

Tourismtoday: Προώθηση της “άγνωστης Πελοποννήσου”, βιωματικός και εναλλακτικός τουρισμός και πόσο μπορούν να στηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες;

“Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου δημιουργήσαμε μια νέα ταυτότητα «Μυθική Πελοπόννησος» και αναπτύξαμε 10 εμπειρικά προϊόντα τα οποία αποτελούν ουσιαστικά 110 θεματικές εμπειρίες που προσφέρει η αυθεντική Πελοπόννησος ως προορισμός, επισημαίνει η κ.Νικολάκου.

Κατά το παρελθόν έχουμε διοργανώσει ταξίδια γνωριμίας με τον προορισμό με Ρώσους δημοσιογράφους του κρατικού τηλεοπτικού καναλιού Russian 24 για την ανάδειξη του θρησκευτικού τουρισμού της Πελοποννήσου, press trip με διάσημους τουριστικούς blogger μέλη του TBEX Europe τον περιπατητικό τουρισμό, με Αξιωματούχους της “Landesportbund” Hessen για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, με Αυστριακούς τουριστικών πρακτόρων εξειδικευμένων σε τουρισμό ευεξίας και 3ης ηλικίας.

Πιο ώριμα θεματικά προϊόντα, τονίζει στο Tourismtoday αποτελούν οι εναλλακτικές δραστηριότητες στην Πελοπόννησο όπως περίπατος, ποδήλατο, hiking, trekking όπου η Περιφερειακή Αρχή έχει συγκεντρώσει τις βασικές προσφερόμενες διαδρομές σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή και κατόπιν προσκλήσεων σε όλους τους ιδιώτες συμμετέχει σε εξειδικευμένες θεματικές εκθέσεις όπως η TourNatur στο Ντίσελντορφ, κ.α.

Σημαντικά αποτελέσματα είναι η βράβευση του προγράμματος ανάπτυξης ποδηλατικού τουρισμού στην Πελοπόννησο εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην κατηγορία Νέοι Ορίζοντες (ΝEW HORIZONS) στο πλαίσιο  του Enterprise Europe Network και ένταξη ειδικών διαδρομών της Πελοποννήσου σε έναν από τους μεγαλύτερους tour operator εναλλακτικού τουρισμού στην Ευρώπης όπως ο VELOCIPED. Στηρίζουμε την ανάπτυξη του Menalon Trail και στοχεύουμε την ανάπτυξη όλων των μονοπατιών της Πελοποννήσου.”

Tourismtoday: Γαστρονομία και πόσο συμβάλλει στα “συν” του προορισμού;

“Για την Περιφέρεια Πελοποννήσου η γαστρονομία και η τοπική μας κουζίνα αποτελεί το κομβικό εκείνο σημείο όπου συνδυάζονται οι δυο βασικοί πυλώνες της Πελοποννησιακής οικονομίας μας που δεν είναι άλλοι από τον πρωτογενή τομέας και τον τουρισμό. Βασική παράμετρος του στρατηγικού μας σχεδιασμού που υλοποιείται με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη της Πελοποννήσου αποτελεί η διασύνδεση του τουρισμού με την παραγωγή.

Το Καλάθι της Πελοποννήσου, είναι η δική μας υπεραξία σε αυτή μας της προσπάθεια, λέει χαρακτηριστικά η κ.Νικολάκου.

Παντρεύουμε τα αγροτοδιατροφικά προϊόντα που συνοδεύουν την τοπική μας κουζίνα και καλύπτουν τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού ουρανίσκου με μοναδικά εμπειρικά προϊόντα από κάθε γωνιά της Πελοποννήσου.

Στόχος μας να γνωρίσουμε στον σύγχρονο επισκέπτη ένα μοναδικό Πελοποννησιακό Καλάθι με ποιοτικά προϊόντα, γεύσεις και μοναδικές μυθικές εμπειρίες που θα βιώσει όταν θα μας επισκεφθεί και θα τον φιλοξενήσουμε.

Στο πλαίσιο αυτό αναδεικνύουμε την Κορώνη που αποτελεί Πρέσβειρα της Άϋλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς UNESCO αλλά και τη περιοχή της Βυτίνας όπου αποτελεί την έδρα της Μεσογειακής Διατροφής.

Στο πλαίσιο αυτό δημιουργούμε σημαντικά γεγονότα για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού ενώ έχουμε δημιουργήσει Portal και mobile εφαρμογές που συνδυάζουν τον τουρισμό με τα προϊόντα και την γαστρονομία της Πελοποννήσου.

Αντίστοιχα για την ανάπτυξη του οινικού τουρισμού σε συνεργασία με την Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Πελοποννήσου (ΕΝ.Ο.Α.Π.) συμμετέχουμε κάθε έτος στην έκθεση Prowein και άλλα σημαντικά γεγονότα.”
Tourismtoday: Πόσο βάρος δίνετε στην διοργάνωση μεγάλων event στην περιοχή;

“Η διοργάνωση μεγάλων γεγονότων αποτελεί κεντρική στρατηγική της Περιφερειακής Αρχής για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του προορισμού, την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και κατ’ επέκταση τη στήριξη της Πελοποννησιακής οικονομίας.

Με δική μας πρωτοβουλία οργανώθηκε το μεγαλύτερο τουριστικό γεγονός διεθνώς όπως είναι το Συνέδριο του Συνδέσμου των Βρετανών Travel Agent (Abta) στην Πελοπόννησο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή φόρα όπως το Think Tank Forum Lucerne.

Η προσέλκυση των επισκεπτών μετά το συνέδριο του Abta επέφερε μια άνοδο 25% στην Πελοπόννησο από τη Βρετανική αγορά, τονίζει η Αντιπεριφερειάρχης.

Αντίστοιχα υποστηρίζουμε ως συνδιοργανωτές μεγάλα διεθνή αθλητικά, πολιτιστικά και συνεδριακά γεγονότα που λαμβάνουν μέρος στην Πελοπόννησο σε συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς. Το επόμενο διάστημα σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού διεκδικούμε να πραγματοποιηθεί στη Πελοπόννησο το ετήσιο συνέδριο του Συνδέσμου των Γερμανών τουριστικών πρακτόρων (DRV) για το 2019.”

Tourismtoday: Η επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, εκτιμάται ότι θα δώσει προστιθέμενη αξία στο προϊόν της περιοχής. Σε ποιό σημείο είμαστε σήμερα;

“Η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου αποτελεί ένα κομβικό αναπτυξιακό έργο για όλο τον προορισμό.
Σε συνεργασία με το κορυφαίο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης έχει προσδιοριστεί μελετητικά το επίπεδο του οικονομικού πλάνου αλλά και η βιωσιμότητα επαναλειτουργίας της γραμμής, υπογραμμίζει στο Tourismtoday η κ.Νικολάκου.

Βασικό στοιχείο της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, θα είναι ο θεματικός χαρακτήρας Τουριστικού – Τρένου Κρουαζιέρας που θα δημιουργήσει στην Πελοπόννησο ένα καινούργιο Τουριστικό προϊόν.

Μια δραστηριότητα που απευθύνεται σε μεγάλες ομάδες κοινών που αγαπούν το σιδηροδρομικό ταξίδι. Η επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο λοιπόν θα προσφέρει τεράστια προστιθέμενη αξία εναλλακτικού τουρισμού.”

Tourismtoday: Ποια είναι η εμπειρία σας μέχρι στιγμής από τα ΣΔΙΤ; 

“Η διαδικασία των ΣΔΙΤ έδωσε λύση σε ένα από τα δυσκολότερα προβλήματα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, που την καθιστούσαν διαχρονικά αρνητικό παράδειγμα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, που ήταν η διαχείριση των απορριμμάτων τονίζει στο Tourismtoday η Κωσνταντίνα Νικολάκου.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι πλέον πρωτοπόρα στο τομέα αυτό και παρουσιάζει το σχεδιασμό της, μεταφέροντας τεχνογνωσία σε όλη την επικράτεια. Μέσω των ΣΔΙΤ απενεχοποιήσαμε την υγιή επιχειρηματικότητα λέγοντας ξεκάθαρα ότι η Πελοπόννησος αποτελεί φιλόξενο χώρο για αειφόρες επενδύσεις.

Η Σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού τομέα αποτέλεσε για εμάς εργαλείο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση μεγάλων αναπτυξιακών έργων.

Εκτός από το πρωτοπόρο έργο της διαχείρισης των απορριμμάτων, μέσω ΣΔΙΤ σχεδιάζουμε την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου που ήδη αναφέρθηκα, τη Μαρίνα του Ναυπλίου, την αναβάθμιση του Διεθνή Αερολιμένα Καλαμάτας, την μετατροπή λειτουργίας του αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτική και στρατιωτική χρήση, τη δημιουργία καταδυτικών και θεματικών πάρκων, και άλλους σημαντικούς στόχους.

Επαναπροσδιορίζουμε με αυτή την πολιτική μας, τους όρους ιδιωτικού και δημοσίου συμφέροντος.
Ειδικότερα στον τομέα της ενέργειας η Περιφέρεια Πελοποννήσου λόγω της στρατηγικής της γεωγραφικής θέσης μπορεί να αποτελέσει ενεργειακό κόμβο για την παραγωγή και την μεταφορών όλων των μορφών ενέργειας κάτι το οποίο έχουμε ήδη αναδείξει ως συγκριτικό πλεονέκτημα της Περιφέρειας μας και μπορεί να δώσει νέες προοπτικές και για την έρευνα και για την τεχνολογία.

Ήδη υλοποιούμε σε συνέργεια με δήμους, επιμελητήρια, ακαδημαϊκά ιδρύματα, συλλόγους την πρώτη ενεργειακή κοινότητα της χώρας καθώς και την αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογονάνθρακα προς όφελος των Πελοποννησιακών πολιτών.”

Tourismtoday: Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις και πως θα τις αντιμετωπίσετε;

“Η μεγαλύτερη πρόκληση, μας λέει η Αντιπεριφερειάρχης, για τους προορισμούς διεθνώς και για την Πελοπόννησο αποτελεί η εγκαθίδρυση ενός σύγχρονου μοντέλου βιώσιμου τουρισμού το οποίο θα έχει επίκεντρο τον ίδιο τον άνθρωπο είτε πρόκειται για τον επισκέπτη είτε πρόκειται για τον ίδιο τον πολίτη, τον ντόπιο.

Ένα τουρισμό βασισμένο στις αρχές που θέτει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού Travel, Enjoy, Respect.
Σχεδιάζουμε ένα τουριστικό μοντέλο βασισμένο στην αειφορία όπου ο τουρισμός με μετρήσιμα αποτελέσματα θα ενισχύει την τοπική οικονομία, θα σέβεται και θα προστατεύει το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά, την κουλτούρα του κάθε τόπου.

Ο νέος σχεδιασμός για την Πελοπόννησο τοποθετεί τον άνθρωπο στο επίκεντρο του νέου οράματος, με το μέλλον αυτό να συνδημιουργείται από τους πολίτες της.

Κάτοικοι, επισκέπτες, επιχειρήσεις, ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια όλα μέρος μιας αειφόρου αλυσίδας που στόχο θα έχει την μεγιστοποίηση της αξίας για τον ίδιο τον προορισμός.

Αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για ένα μοντέλο όπου κυριαρχούν οι συνέργειες σε κάθε κομμάτι της αειφόρου αλυσίδας αξίας που λέγετε προορισμός Πελοπόννησος από την ποιότητα των υπηρεσιών έως και την συν-καινοτομία. Ενισχυτικά σε αυτή τη στρατηγική πρόκειται να δημιουργηθεί σταθερή “Δομή” παρακολούθησης, εφαρμογής, και υποστήριξης του τουρισμού στην Πελοπόννησο με την δημιουργία και λειτουργία ενός ηλεκτρονικού προγράμματος για την διαχείριση του προορισμού DMS αλλά και την υποστήριξη του Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού DMO με σύγχρονα δεδομένα.”