
Το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν στην Αθήνα τα 300 νέα λεωφορεία με leasing.
Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον Ant1, ήδη δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Τα 40 με 50 από αυτά τα λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν περί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου.
Και μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα, τα 300 συνολικά λεωφορεία θα έχουν ενισχύσει το στόλο στις 16 γραμμές. Δηλαδή στις γραμμές που παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Πού είχε “κολλήσει” η διαδικασία leasing
Ο κ. Καραμανλής σχετικά με την πορεία της μίσθωσης με leasing, αποκάλυψε ότι χθες το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό.
Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από το Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing. Ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα σε κανένα από τα νέα λεωφορεία.
Και υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει στη διαδικασία ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ. Αυτό θα γίνει όταν τα μηχανήματα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι:
- Ασφαλή.
- Αποτελεσματικά.
Στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί
Ταυτόχρονα, επισήμανε ο κ. Καραμανλής, είναι στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί. Οι προσλήψεις προχώρησαν στην ΟΣΥ με διαδικασίες ΑΣΕΠ, σε πολύ γρήγορους χρόνους.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι από 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία. Αύξηση περίπου 50%.
Αύξηση κονδυλίων για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Επισήμανε ότι τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Με στόχο να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα. Όπως σημείωσε ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ υψηλός, γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν έρθει νέα οχήματα.
Υπενθύμισε επίσης, ότι ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας. Σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.
Ανέφερε εξάλλου ότι στη διαδικασία του leasing, η ευθύνη της συντήρησης θα ανήκει στον ιδιώτη. Αλλά θα χρησιμοποιεί τους πολύ έμπειρους τεχνικούς της ΟΣΥ. Εκτίμησε συνεπώς ότι έχουμε ένα ιδανικό πάντρεμα μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
«Σε ενάμιση χρόνο καταφέραμε και κάναμε όσα δεν είχαν γίνει εδώ και 10 χρόνια», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Επισημαίνοντας ωστόσο, ότι υπάρχουν πράγματι προβλήματα, τα οποία Υπουργείο, διοικήσεις των Οργανισμών και εργαζόμενοι, εργάζονται για να αντιμετωπίσουν.