viennaΗ Βιέννη και το Βερολίνο υπό καλλιτεχνική σύγκριση, τα αριστουργήματα της Αλμπερτίνα, το σύνολο των έργων Schiele στο Μουσείο Leopold και αναμνηστικό ταξίδι για την παγκόσμια έκθεση του 1873: Τα μουσεία της Βιέννης προσφέρουν στους λάτρεις της τέχνης ένα συναρπαστικό πρόγραμμα. Μια επισκόπηση των σημαντικότερων εκθέσεων του πρώτου εξαμήνου του έτους 2014.

Η έκθεση Fabergé. Η έκθεση «Κοσμηματοποιός του Τσάρου» στο Μουσείο Καλών Τεχνών Βιέννη, προσφέρει από το Φεβρουάριο του 2014 μια μοναδική εικόνα στο συναρπαστικό κόσμο της ρωσικής τέχνης της χρυσοχοΐας. Περίπου 150 πολύτιμα εκθέματα από το Μουσείο του Κρεμλίνου της Μόσχας θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στην Αυστρία. Το όνομα Φαμπερζέ εκφράζει μέχρι και σήμερα την προσωποποίηση της πρωτότυπης δημιουργίας κοσμημάτων. Ιδιαίτερη φήμη απέκτησαν τα περίφημα αυτοκρατορικά «Πασχαλινά Αυγά», φιλοτεχνημένα από χρυσό, ασήμι, κρύσταλλο και σμάλτο και διακοσμημένα με μαργαριτάρια, ρουμπίνια, διαμάντια και άλλους πολύτιμους λίθους και τα οποία μέχρι και σήμερα είναι περιζήτητα από τους συλλέκτες.

Σημεία εκκίνησης της έκθεσης Wien – Berlin, την οποία διοργανώνει το Belvedere σε συνεργασία με το Berlinischen Galerie, αποτελούν οι σχέσεις, οι διαφορές και τα κοινά σημεία των δύο Secessionen του 1900. Ενώ οι βιεννέζοι εξπρεσιονιστές χαρακτηρίζονται από την ψυχολογική τους ευαισθησία, οι νεαροί άγριοι του Βερολίνου επιδείκνυαν κυρίως μια εκστατική επιθετική συμπεριφορά. Ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος οδήγησε σε μια προσέγγιση των δύο εθνών, με αποτέλεσμα να αναπτυχθεί μια έντονη καλλιτεχνική ανταλλαγή μεταξύ των πόλεων. Μεταξύ άλλων εκθέτονται έργα του Otto Dix, George Grosz, Albert Paris Gütersloh, Josef Hoffmann, Friedrich Kiesler, Ernst Ludwig Kirchner, Max Liebermann και Egon Schiele.

Το Kunst Haus Wien αφιερώνει στον Αυστριακό φωτογράφο Andreas H. Bitesnich (γεν. 1964 στη Βιέννη) μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση. Λόγω του γλυπτικού χειρισμού του ανθρωπίνου σώματος και τον τέλειο φωτισμό του γυμνού, ο Bitesnich προκαλεί παγκόσμια αίσθηση. Η έκθεση παρουσιάζει διάφορα έργα γυμνού θέτοντάς τα σε ένα νέο πλαίσιο, καθώς και φωτογραφίες ταξιδιών και πορτρέτα.

Η έκθεση Die Albertina – Γέννηση μια διεθνούς συλλογής, παρουσιάζει αριστουργήματα μιας συλλογής στα πλαίσια της ταραχώδους και συναρπαστικής ιστορίας: Από την εποχή του μπαρόκ της Maria Theresia, τα χρόνια της επανάστασης στην Αμερική και στην Ευρώπη, έως και την αναβίωση της συντηρητικής μοναρχίας μετά το Συνέδριο της Βιέννης. Οι σταθμοί ζωής των ιδρυτών της συλλογής της Wiener Albertina, της Αρχιδούκισσας Marie Christine και του Δούκα Albert von Sachsen-Teschen, αναβιώνουν μέσω των εκθέσεων σε κέντρα τέχνης και πολιτικής στη Δρέσδη, στη Ρώμη, στο Παρίσι, στις Βρυξέλλες και στη Βιέννη, προσφέροντας μια ματιά στα πολύπλοκα κυκλώματα συλλεκτών και εμπόρων τέχνης, στη φεουδαρχική ζωή της ευρωπαϊκής αριστοκρατίας, καθώς και στον πολιτικό και πνευματικό αναπροσανατολισμό στα πλαίσια του Διαφωτισμού. Αριστούργημα της συλλογής αποτελεί η διάσημη ακουαρέλα «Νεαρός λαγός», του Άλμπρεχτ Ντύρερ από το 1502.

Το Wien Museum με την έκθεση Experiment Metropole – 1873: «Η Βιέννη και η παγκόσμια έκθεση» υπενθυμίζει τις ριζικές αλλαγές που βίωσε η πόλη μετά την απόφαση να γκρεμιστούν τα τείχη της παλιάς πόλης από τη δεκαετία του 1860. Η ταχέως αναπτυσσόμενη πόλη θα γινόταν μητρόπολη και η περίοδος ίδρυσης ήταν μια από τις πιο δυναμικές φάσεις της ιστορίας της. Η οδός Ringstraße, η αυλακοποίηση του ποταμού Δούναβη ή το υδραγωγείο Βιέννης αποτελούν σημαντικά έργα που άλλαξαν ριζικά την εικόνα της πόλης. Η παγκόσμια έκθεση της Βιέννης το 1873, ήταν η πρώτη και έως τότε η μεγαλύτερη έκθεση σε γερμανόφωνη χώρα. Στο Prater δημιουργήθηκαν μεγάλες αίθουσες, όπως η ροτόντα, η οποία θα αποτελούσε αξιοθέατο της Βιέννης, καθώς και περίπου 200 περίπτερα. Έξι εκατομμύρια επισκέπτες επισκέφθηκαν την παγκόσμια έκθεση, ενώ λίγο μετά την έναρξη επήλθε το κραχ του χρηματιστηρίου με αποτέλεσμα τα χρόνια της άνθησης να φτάσουν στο τέλος τους.