Καινούριο λογότυπο και πρόσωπο προς τα έξω θα έχει μέσα στο 2019 η Ένωση Οινοποιών «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της μη ενιαίας προβολής στις αγορές του εξωτερικού των παραγόμενων σε περιοχές της Μακεδονίας, της Θράκης και της Ηπείρου κρασιών, δεδομένης της δυσκολίας να υπάρχει ένα ενιαίο branding με την υφιστάμενη κατάσταση.

Όπως έκανε γνωστό σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Ένωσης, Στέλλιος Μπουτάρης, στα σκαριά βρίσκονται δυο πρωτοβουλίες, τις οποίες ήδη έχουν δρομολογήσει. Η μια αφορά στην απόφαση της τελευταίας ολομέλειας να «ανοίξουν» τους «Οίνους Βορείου Ελλάδος» σε νέους οινοποιούς οι οποίοι δεν είναι ακόμα μέλη στην Ένωση. «Μέχρι τώρα δουλεύαμε σαν κλειστό κλαμπ, γιατί είχαμε την προϋπόθεση να διατηρεί κάποιος επισκέψιμο οινοποιείο προκειμένου να γίνει μέλος μας. Τώρα θα αφαιρέσουμε τον όρο αυτό, για να μπορεί κάποιος να συμμετέχει σε ορισμένες από τις δράσεις μας. Συνδυαστικά με αυτό, προκειμένου να δώσουμε κίνητρο σε μικρούς οινοποιούς, θα μειώσουμε το κόστος εγγραφής στην Ένωση, καθώς και την εισφορά», ανέφερε ο κ. Μπουτάρης, τονίζοντας πως χρειάζεται αρκετή δουλειά από την πλευρά της Ένωσης, προκειμένου να ενημερώσουν τους νέους του χώρου, στις περιοχές τουλάχιστον που αφορούν την Ένωση, για το έργο και τα κίνητρα τους.

Η δεύτερη πρωτοβουλία σχετίζεται με την αλλαγή της ονομασίας της Ένωσης, προκειμένου, όπως σημειώνεται και παραπάνω, να είναι ευκολότερη η προώθηση των οίνων της περιοχής στις αγορές του εξωτερικού με μια ενιαία ονομασία.

Ακόμα ο κ. Μπουτάρης αναφέρθηκε σε τέσσερις βασικές τάσεις που παρουσιάζει η εσωτερική αγορά. Η πρώτη αφορά την κατανάλωση των ελληνικών κρασιών. Όπως ανέφερε, αν και τα χρόνια της κρίσης η συνολική κατανάλωση υποχώρησε κατά 30-35%, οι πωλήσεις οίνων παρουσιάζουν μια ελαφριά αύξηση, κατά πάσα πιθανότητα σε βάρος της μπίρας και των αποσταγμάτων. Ακόμα, τα σούπερ μάρκετ φαίνεται πως κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις ελληνικών οίνων, κάτι που στο άμεσο μέλλον, με την διαμόρφωση ουσιαστικά δυο ισχυρών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, θα προκαλέσει πιέσεις σε οινοποιούς και αμπελουργούς στα πλαίσια του ανταγωνισμού ανάμεσα στα σούπερ μάρκετ. Ενδεικτικά ανέφερε πως ενώ πέρυσι οι πωλήσεις των κρασιών του κτήματος Κυρ – Γιάννη σε σούπερ μάρκετ έφτασαν το 32%, το ποσοστό αυτό φέτος έφτασε το 38%.

«Ο τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη», ανέφερε ο ίδιος, ως την επόμενη τάση που παρατηρείται στην εσωτερική αγορά, εξηγώντας πως η ζήτηση από τα ξενοδοχεία έχει αυξηθεί, μετατρέποντας τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, από νεκρούς μήνες που ήταν παλιότερα, σε δυνατούς εμπορικά.

Παράλληλα όμως με αυτά, παρατηρείται μια τάση αύξησης των εισαγόμενων οίνων, ιδίως των ροζέ, γεγονός που αποδίδεται στο κενό που υπάρχει στην ελληνική αγορά από εγχώρια κρασιά καλής ποιότητας και χαμηλής συνάμα τιμής. «Στο 3,45 ευρώ δεν έχουμε καλά κρασιά. Θα έπρεπε να είχαμε κρασιά σε αυτήν την τιμή που να πίνονται. Πρέπει να ανοίξει η ψαλίδα, που έχει ανοίξει εντυπωσιακά προς τα πάνω, και προς τα κάτω», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πηγή:agronews.gr