Ως μία ακόμα αποτυχημένη προσπάθεια παραπλάνησης των πολιτών, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο για το μεταφορικό ισοδύναμο, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, Μάνος Κόνσολας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται για πλήρη και καθολική εφαρμογή του μέτρου, αλλά για αποσπασματική και περιορισμένη.
«Η κυβέρνηση πιστεύει ότι μπορεί ακόμα να παραπλανά τους πολίτες. Έχει την εντύπωση ότι βρίσκεται ακόμα στην προεκλογική περίοδο πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, όταν υποσχόταν την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, τον οποίο αύξησε, και όταν ο κ. Τσίπρας δεσμευόταν από τη Ρόδο ότι δεν θα καταργούσε τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ. Τα ψέματα όμως τελείωσαν. Έχει έρθει η ώρα να κλείσουμε τους λογαριασμούς μας με το χθες αλλά, κυρίως, με τα ψέματα», ανέφερε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου.
Ο κ. Κόνσολας έκανε λόγο για πανικό που έχει καταλάβει την κυβέρνηση λόγω της εκλογικής καθίζησης που υφίσταται, αλλά και της οργής των πολιτών για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.
«Είχαμε προτείνει στην εθνική αντιπροσωπεία να ενσωματώνεται η ρήτρα νησιωτικότητας, ως ανάγκη, σε κάθε νομοσχέδιο. Η πρόταση αυτή, δεν έχει γίνει ακόμη αποδεκτή, ούτε από τη Βουλή ούτε από την Κυβέρνηση.
Όταν αναφερόμαστε σε νησιωτικές πολιτικές τρία είναι τα βασικά συστατικά στοιχεία: η ρήτρα νησιωτικότητας, το μεταφορικό ισοδύναμο και οι μειωμένους συντελεστές Φ.Π.Α.
Το πρώτο το ξεπούλησε η Κυβέρνηση. Καταργήθηκαν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ για να εισπράξει η κυβέρνηση 85 εκ. ευρώ και τώρα, η κυβέρνηση, έρχεται και μας λέει ότι μπορεί να δώσει 60 εκ. φέτος και 150 εκ. το 2019, για να χρηματοδοτήσει την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου», επισήμανε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου.
Τόνισε ότι η έλλειψη των απαιτούμενων πόρων αποκαλύπτει ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να περιορίσει τον αριθμό των δικαιούχων, το εύρος και το πεδίο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου.
Ο κ. Κόνσολας, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, επικεντρώθηκε σε τρεις παρατηρήσεις:
1ον: Η καθολική εφαρμογή του μέτρου απαιτεί πολλαπλάσιους πόρους και από διαφορετικές πηγές. Η κυβέρνηση, έχει ως μοναδική πηγή τους πόρους του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων αποκλείοντας τη δυνατότητα εξεύρεσης πόρων και από άλλες πηγές, όπως για παράδειγμα οι ειδικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα νησιά.
2ον: Αναθέτει την αρμοδιότητα στους Δήμους για την παρακολούθηση της υλοποίησης του μέτρου σε τοπικό επίπεδο, όταν υπάρχουν Δήμοι στο Νότιο Αιγαίο και στα Δωδεκάνησα που δεν έχουν υπαλλήλους.
3ον: Ο αριθμός των νησιωτών και των επιχειρήσεων που θα ωφεληθούν από την εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου θα εξαρτηθεί από το διαθέσιμο ποσό σε ετήσια βάση. Αυτό και μόνο σημαίνει ότι θα υπάρχει περιορισμός των δικαιούχων.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της ίδρυσης ΑΕΝ στην Κάλυμνο, ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι αντιμετωπίζεται θετικά από όλους, αλλά θα πρέπει η λειτουργία της να είναι πλήρης και με τις δύο ειδικότητες, Πλοιάρχων και Μηχανικών.