A380-emiratesΝέα χρονοδιαγράμματα της ολοκλήρωσης των μελετών ,οι οποίες είχαν προαναγγελθεί από το 2010 ,για την υλοποίηση της μετρικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, γνωστοποίησε η ΕΡΓΟΣΕ, σύμφωνα με τα οποία οι μελέτες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ως το 2015.

Εκτιμάται πως οι μελέτες θα προχωρήσουν γρήγορα, καθώς είναι αποφασισμένη η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το λιμάνι της Πάτρας, στο πλαίσιο των συνδυασμένων μεταφορών.

Ακόμη, θεωρούνται «εύκολα» τα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής ως τον Πύργο καθώς δεν απαιτούνται ιδιαίτερα τεχνικά, ενώ εκπρόσωποι του ΤΕΕ βλέπουν από «δύσκολο έως αδύνατο» να υλοποιηθεί το έργο, από τον Πύργο στην Κυπαρισσία και πολύ περισσότερο ως την Καλαμάτα.

Σε ερωτήσεις στους δημοσιογράφους, ξεκαθάρισαν πως θεωρούν ανεξάρτητη την διαδικασία της προκήρυξης αυτών των μελετών από την κατάληξη που θα έχει η ολοκλήρωση του προαστιακού της Πάτρας, η οποία έχει «κολλήσει» εδώ και χρόνια στο Κιάτο. « Έστω και αργά, έστω και επώδυνα αυτή η γραμμή θα φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας» υποστηρίζουν.

Οι μελέτες που συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών αφορούν την συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων γραμμή Πάτρα – Πύργος, που έχει χωριστεί σε δύο τμήματα, ως εξής:

-Πάτρα – Σιδηροδρομικός Σταθμός Καβάσιλων με προϋπολογισμό 2.915.875 ευρώ και μήκος δικτύου 52 χιλιομέτρων.
-Σιδηροδρομικός Σταθμός Καβάσιλων –Πύργος με προϋπολογισμό μελέτης στα 2.214.977 ευρώ για τα συνολικά 68 χιλιόμετρα της συγκεκριμένης γραμμής.

Μικρότερη μελετητική ωριμότητα εμφανίζει το τμήμα του δικτύου από την περιοχή Αλφειός προς Κυπαρισσία μέχρι Καλαμάτα, μήκους 120 περίπου χιλιομέτρων, για το οποίο εξετάζεται επίσης η κανονικοποίηση του εύρους της γραμμής.

Στο μεγαλύτερο ποσοστό η γραμμή προτείνεται να ακολουθεί την υπάρχουσα χάραξη. Αυτό το διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη η πρώτη φάση μελετών, με προϋπολογισμό 700.000 ευρώ περίπου. Η συγκεκριμένη μελέτη πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. Στην συνέχεια θα πρέπει να εκπονηθούν οι οριστικές μελέτες, ώστε το έργο να διεκδικήσει χρηματοδότηση.

Οι μελέτες αυτές προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, συμπεριλαμβανομένων και των περιβαλλοντικών όρων, προκειμένου το έργο να είναι ώριμο ώστε να διεκδικήσει κονδύλια για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του από την 5η προγραμματική περίοδο. Από τα στοιχεία των μελετών που έχουν ήδη γίνει προκύπτει ότι κόστος ολοκλήρωσης του έργου θα είναι της τάξης των 250-300 εκατ. ευρώ.