Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης
Ο βασιλεύς απέθανε, ζήτω ο βασιλεύς. Το Ranger Raptor αποτελεί χωρίς περιστροφές την Porsche 911 μεταξύ των απανταχού pick up.
Πρόκειται για μια αξιόμαχη “αγωνιστική πολεμική μηχανή” που τυγχάνει να φωλιάζει κάτω από το κλασικό αμάξωμα με την καρότσα στο πίσω τμήμα.
Είναι εκείνο το τετράτροχο που κατάφερε να μας κάνει να δούμε κυριολεκτικά με άλλο μάτι τέτοιου είδους οχήματα και φυσικά, μην ξεχνάμε πως η προηγούμενη γενιά ξεπούλησε στη χώρα μας ως το απόλυτο trend στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της ελληνικής επικράτειας.
Ναι είναι γεγονός πως το νέο Ranger Raptor ευτυχώς δεν εξελίχθηκε από το μάρκετινγκ της Ford, αλλά από τους θεόμουρλους τύπους της Ford Performance, γι’ αυτό και υπάρχουν χιλιάδες αγοραστές σε όλο τον κόσμο που δεν είναι επαγγελματίες αλλά το αγοράζουν για προσωπική τους χρήση ως “extreme off-roader”.
Το νέο μοντέλο, με την αγριεμένη μουσούδα και τις αμερικάνικες καταβολές εννοείται πως είναι πάλι τετρακίνητο και διπλοκάμπινο, βασίζεται στη νέα γενιά του Ranger, την οποία… περιποιήθηκαν με μαεστρία στη Ford Performance. Βέβαια, χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά ότι αγνοήθηκαν οι απαιτήσεις που δημιουργούν οι εξελίξεις των τελευταίων ετών σε ό,τι αφορά την συνδεσιμότητα και τις ηλεκτρονικές ευκολίες.
Να, υπάρχει για παράδειγμα ψηφιακός πίνακας οργάνων, δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού, κάμερα 360° κλπ., όπως επίσης και μια σειρά από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα αλλά και σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.
Με δεδομένο και τον σπορ χαρακτήρα του Raptor αλλά και τις ακραίες συνθήκες χρήσης τις οποίες επιτρέπει με ευκολία, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και στην παθητική ασφάλεια, προσφέροντας π.χ. ακόμα και κεντρικό αερόσακο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό.
Οι μεγάλες δυνατότητες του αυτοκινήτου εκτός δρόμου γίνονται ξεκάθαρες από κάποια μεγέθη που χαρακτηρίζουν αυτού του είδους τις μετακινήσεις, όπως είναι η μεγάλη απόσταση των 27,2 εκατοστών από το έδαφος, οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης (31°), φυγής (27° χωρίς κοτσαδόρο) και ράμπας (24°), η δυνατότητα κίνησης μέσα σε νερό βάθους μέχρι 85 εκατοστών, η μεγάλη γωνία κλίσης κατά την κίνηση σε πλαγιά, που μπορεί να φτάσει μάλιστα τις 30° κλπ.
Εννοείται πως έχουν ληφθεί φυσικά και τα κατάλληλα τεχνικά μέτρα, όπως η προστασία του κάτω μέρος του αμαξώματος ή η δυνατότητα κλειδώματος του εμπρός και του πίσω διαφορικού. Και μια και ζούμε στην εποχή των ηλεκτρονικών, υπάρχει ακόμα και σύστημα cruise control για κίνηση… εκτός δρόμου, στο οποίο ο οδηγός επιλέγει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, το οποίο ελέγχει μόνο του την ταχύτητα και το φρενάρισμα, αφήνοντας σε αυτόν το έργο της επιλογής της καλύτερης δυνατής διαδρομής σε μια δύσβατη επιφάνεια.
Το Raptor κινείται από ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο V6 βενζινοκινητήρα με 292 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με ένα -ελαφρύτερο στη νέα γενιά – αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων.
Η επιτάχυνση από στάση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,9”. Νέο είναι το σύστημα τετρακίνησης, ενισχυμένο είναι το (ξεχωριστό) πλαίσιο, όπως και οι αναρτήσεις στις οποίες τα αμορτισέρ προσαρμόζουν σε πραγματικό χρόνο την απόσβεση συμπίεσης, χάρη σε αισθητήρες που παρακολουθούν τις εντολές του οδηγού και τα δεδομένα 500 φορές το δευτερόλεπτο παρακαλώ.
Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης προσφέρει 7 διαφορετικές επιλογές (Normal, Sport, Slippery για ολισθηρές επιφάνειες, Rock για βραχώδη εδάφη, Mud & Ruts για λάσπες και αυλάκια, Sand για άμμο και Baja για σπορ οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα).
Τώρα, με δεδομένο ότι μιλάμε για τον ορισμό του σκληροτράχηλου pick up, με μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες, εντυπωσιακή αποδεικνύεται η ποιότητα κύλισης και η απολύτως αποδεκτή (για τετρακίνητο εκτός δρόμου) άνεση που, ειδικά στην άσφαλτο, επιτρέπουν ακόμα και μακρινά ταξίδια που δεν προβληματίζουν τον οδηγό, δεν κουράζουν τους επιβάτες, θυμίζοντας μεγάλο SUV.
Σε ότι αφορά βέβαια στην εκτός δρόμου κίνηση για άλλη μια φορά του βγάζουμε το καπέλο. Κοινώς, οτιδήποτε μοιάζει απροσπέλαστο τοπίο, για το Raptor αποτελεί μια… απλή βόλτα, στην οποία μπορεί να αντεπεξέλθει σχεδόν ο οποιοσδήποτε οδηγός. Σκαρφαλώνει παντού, βουτά με ατρόμητη γενναιότητα σε νερολακκούβες και χαντάκια, παριστάνει το…αμφίβιο σε ποτάμια και άλλα υδάτινα περάσματα, συνολικά τίποτα δεν το σταματά…
Η τιμή του νέου βενζινοκίνητου Ford Ranger Raptor ξεκινάει από τα 72.336 ευρώ. Εννοείται πως συνοδεύεται από ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού.