Η αναγκαιότητα ενίσχυσης της ποιότητας του τουριστικού μάρκετινγκ στην Ελλάδα και οι υπεραξίες που διαμορφώνουν οι στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ήταν οι κεντρικές διαπιστώσεις που προέκυψαν στο πλαίσιο των δυο περιφερειακών εκδηλώσεων που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας στο Ηράκλειο και στα Χανιά το περασμένο Σαββατοκύριακο, με τη συνεργασία της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.) και την υποστήριξη των Ενώσεων Ξενοδόχων Ηρακλείου και Χανίων αντίστοιχα.
Οι δύο εκδηλώσεις αυτών πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο στο Ηράκλειο στο Εμπορικό Επιμελητήριο, παρουσία του περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη και την Κυριακή στα Χανιά στο Μεγάλο Αρσενάλι και χαρακτηρίστηκαν από την υψηλή προσέλευση των τοπικών ξενοδόχων.
Πρόκειται για τις πρώτες από μια σειρά συναντήσεων που θα διοργανωθούν με πρωτοβουλία του ΞΕΕ με τους Έλληνες ξενοδόχους και τους φορείς των τοπικών κοινωνιών που εμπλέκονται στη διαμόρφωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με σκοπό την εξοικείωσή τους με τις αρχές του σύγχρονου τουριστικού μάρκετινγκ.
Αναφερόμενους στους στόχους της πρωτοβουλίας αυτής, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας Γιώργος Τσακίρης σημείωσε ότι «Ο τρόπος προβολής και διάθεσης του προϊόντος μας, τόσο ατομικά ως ξενοδόχοι όσο και συλλογικά ως κλάδος και προορισμοί, οφείλει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα».
Ο κ. Τσακίρης τόνισε ότι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, έχοντας διαγνώσει αυτή ακριβώς την σημαντική ανάγκη, αποφάσισε να επενδύσει μέρος των πόρων και των δυνατοτήτων του για την ενίσχυση της ποιότητας του τουριστικού μάρκετινγκ στη χώρα, αφενός μεν με την παροχή εξειδικευμένης γνώσης και προτάσεων στους ίδιους του ξενοδόχους για την προβολή των επιχειρήσεών τους, αφετέρου δε δια μέσω της ενίσχυσης της συλλογικής προσπάθειας για την βελτίωση της εικόνας της χώρας με τη συμμετοχή του ως ιδρυτικός εταίρος στη δημιουργία της εταιρείας Marketing Greece, που αποτελεί την πρώτη συντεταγμένη προσπάθεια του ιδιωτικού τομέα για την προβολή της χώρας.
«Είναι πεποίθησή μας, ότι η διαρκής επιμόρφωση των Ελλήνων ξενοδόχων, αποτελεί απαραίτητο εργαλείο επιχειρηματικής προόδου, αλλά και επιβίωσης, μέσα στις σημερινές συνθήκες του οξυμένου παγκόσμιου ανταγωνισμού», υπογράμμισε σχετικά ο κ.Τσακίρης.
Εισηγητές στις περιφερειακές αυτές εκδηλώσεις με τίτλο «Building a competitive Identity» (Αναδεικνύοντας τις Τουριστικές μας Δυνατότητες) ήταν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ακαδημίας Marketing, με ειδικές αναλύσεις από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ καθηγητή Γεώργιο Αυλωνίτη και τον πρόεδρο του Τμήματος Μάρκετινγκ του Πανεπιστηµίου Πειραιώς καθηγητή Αθανάσιο Κουρεμένο.
Στις εισηγήσεις τους, επιχειρήθηκε, μεταξύ άλλων, να αποσαφηνισθούν όλες οι πτυχές του μάρκετινγκ και πως αυτές εφαρμόζονται οι βασικές αρχές του στον τουρισμό, παρουσιάσθηκαν τα 10 χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων με καλό μάρκετινγκ, αναλύθηκε ο λάθος τρόπος με τον οποίο συνδυάζονται οι τιμές ενός ξενοδοχείου με την πολιτική προώθησης-προβολής του και ακτινογραφήθηκαν τα νέα δεδομένα που διαμορφώνει η ευρεία διάδοση του ιντερνέτ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Στην ιδιαιτέρως ζωντανή συζήτηση που ακολούθησε τις παρουσιάσεις και στις δύο πόλεις, οι ξενοδόχοι του νησιού άφησαν αιχμές για την ποιότητα της τοπικής πολιτικής τουριστικής προβολής και πρότειναν την άμεση ίδρυση Οργανισμού Προβολής Κρήτης.
Έντονος υπήρξε, τέλος, και ο προβληματισμός των επιχειρηματιών του νησιού για τη βιωσιμότητα των ξενοδοχείων τους, καθώς κοινή υπήρξε η διαπίστωση ότι τα έσοδα των επιχειρήσεών τους βαίνουν προβληματικά, παρά τα περί του αντιθέτου θρυλούμενα λόγω της διαφαινόμενης αύξησης των φετινών αφίξεων.
Στο πλαίσιο αυτό έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη μείωσης του ΦΠΑ στον τουρισμό και της καταπολέμησης των χιλιάδων παράνομων δωματίων και τουριστικών κατοικιών στις οποίες κατευθύνεται σημαντικό μέρος των ξένων τουριστών. Μεγάλη αναφορά και εκτενής συζήτηση έγινε και για τις νέες παράλογες απαιτήσεις που εγείρονται εκ μέρους των οργανισμών δικαιούχων πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, κατά των Ελληνικών ξενοδοχείων, παρά τις επιμέρους συμφωνίες πλαίσιο που έχει συνάψει με τους βασικότερους οργανισμούς η διοίκηση του ΞΕΕ.