Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οδηγίες σε κυβερνήσεις και αερομεταφορείς για να διευκολύνουν την ασφαλή διέλευση κατοικίδιων γατών και σκύλων σε περιόδους κρίσης που εκκενώνονται χώρες -όπως για παράδειγμα στην Ουκρανία- καταθέτουν από κοινού η οργάνωση προστασίας των ζώων Humane Society International (HSI) και η Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

«Σε περιόδους κρίσης, η σημασία της διατήρησης των κατοικίδιων και των ανθρώπων μαζί δεν μπορεί να υποτιμηθεί, υπογραμμίζει η Δρ. Katherine Polak , αντιπρόεδρος της HSI και μέλος της Προσωρινής Ομάδας Εργασίας για τα Ζώα Συντροφιάς της IATA.

Ο ιδιαίτερος δεσμός που έχουμε με τους πολύ αγαπημένα μας ζώα συντρόφους, είναι εξαιρετικά σημαντικός. Και κατά τη διάρκεια συγκρούσεων και κρίσεων παρέχουν μια αίσθηση σταθερότητας σε όσους έχουν περάσει τόσα πολλά.

Είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με την IATA για να διασφαλίσουμε ότι οι πρόσφυγες θα μπορούν να πάρουν μαζί τους τα αγαπημένα τετράποδα μέλη της οικογένειας τους. Ανεξάρτητα από τη σύγκρουση ή την κρίση, οπουδήποτε στον κόσμο, τα κατοικίδια και οι άνθρωποι τους να μπορούν να μείνουν μαζί.»

Οδηγίες IATA και HSI για την ασφαλή μεταφορά κατοικίδιων σε περιόδους κρίσης

Οι οδηγίες βασίζονται στη δημοσίευση Κανονισμών Ζωντανών Ζώων της IATA, που είναι το παγκόσμιο πρότυπο για τη μεταφορά ζώων αεροπορικώς με ασφαλή και ανθρώπινο τρόπο και περιλαμβάνουν:

  • Ευελιξία στις απαιτήσεις τεκμηρίωσης με την χαλάρωση από τις κυβερνήσεις στις απαιτήσεις κτηνιατρικών ταξιδιωτικών εγγράφων για σκύλους, γάτες και άλλα ζώα συντροφιάς.
  • Αξιολόγηση εγκαταστάσεων αποθήκευσης εδάφους και αεροδρομίων και έλεγχος για την συμμόρφωση στην απαίτηση για την ασφάλεια των ζώντων ζώων.
  • Παροχή πρόσθετων πληροφοριών, με αξιολόγηση σε υλικό επικοινωνίας ώστε να παρέχουν σαφείς και συνεπείς πληροφορίες στους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων σε όλα τα κανάλια εξυπηρέτησης πελατών, συμπεριλαμβανομένων των τηλεφωνικών κέντρων, των email, των καναλιών συνομιλίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Συνεργασία με εταιρείες μεταφοράς κατοικίδιων ζώων και κατασκευαστές κιβωτίων των  αεροδρομίων που αναζητούν τη βοήθεια αυτών των φορέων για τη διάθεση πρόσθετων εμπορευματοκιβωτίων μεταφοράς ζωντανών ζώων (καμπίνα και αμπάρι) στα κύρια σημεία αναχώρησης.

«Η αεροπορία είναι κρίσιμος πρώτος ανταποκριτής σε καταστάσεις κρίσης. Η ανθρωπιστική απάντηση στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν ήταν διαφορετική, επισημαίνει ο Brendan Sullivan, επικεφαλής φορτίου της IATA.

Η αεροπορία βοήθησε τους ανθρώπους να φύγουν ασφαλείς και παρείχαν ανθρωπιστική βοήθεια, και οι αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην πρώτη γραμμή της κρίσης αναγνώρισαν τη σημασία της βοήθειας των οικογενειών να παραμείνουν ενωμένες με τα κατοικίδια ζώα τους.

Αεροπορικές εταιρείες στην πρώτη γραμμή της κρίσης – KLM, LOT Polish Airlines και Bulgaria Air- ήταν οι ηγέτες μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών που εισήγαγαν μέτρα για να βοηθήσουν όσους καταφύγουν να φέρουν τα κατοικίδια τους μαζί τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιμετώπισε επίσης το ζήτημα, συμβουλεύοντας όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να χαλαρώσουν τις απαιτήσεις κτηνιατρικής γραφειοκρατίας για τους σκύλους, τις γάτες και άλλα ζώα συντροφιάς που ταξιδεύουν με πρόσφυγες.

Μέσα από τη δουλειά μας με την HSI μάθαμε από αυτή την εμπειρία και ο κλάδος θα είναι ακόμη καλύτερα προετοιμασμένος για μελλοντικές κρίσεις».