
Οι ταξιδιωτικές προτιμήσεις μπορούν να αποκαλύψουν πολλά για ένα άτομο, αλλά μπορούν επίσης να προσφέρουν ενδείξεις για το σε ποια γενιά ανήκει κάποιος.
Στο πλαίσιο αυτό η Kiwi.com, κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας ταξιδιών, διεξήγαγε πρόσφατα έρευνα που διερεύνησε τον τρόπο με τον οποίο οι Ρουμάνοι Millennials και Gen Zs προσεγγίζουν τα ταξίδια φέτος και τα αποτελέσματα αναδεικνύουν ορισμένες διαφορές μεταξύ αυτών των γενεών.
Κίνητρα για ταξίδια
Τόσο οι Millennials όσο και οι Gen Zs επιλέγουν τη χαλάρωση ως τον κύριο λόγο για τα ταξίδια τους. Ωστόσο, φαίνεται ελαφρώς πιο σημαντικό για τους Millennials, με το 81,7% να δίνει προτεραιότητα στην αποβολή του στρες, σε σύγκριση με το 71,4% της Gen Ζ γενιάς.
Η εξερεύνηση νέων προορισμών και η γνωριμία με διαφορετικούς πολιτισμούς έρχεται στη συνέχεια στη λίστα και για τις δύο ομάδες, με το 55,2% των Millennials και το 52% της Gen Z γενιάς να επιλέγουν αυτήν την επιλογή.
Συχνότητα ταξιδίων
Εξετάζοντας τη συχνότητα ταξιδιών το 2025, η πλειοψηφία και των δύο γενεών αναμένει να κάνει τουλάχιστον ένα ταξίδι εντός Ευρώπης.
Το 26% των Millennials και το 28,6% των ερωτηθέντων Gen Zs δήλωσαν ότι σχεδιάζουν μια μόνο ευρωπαϊκή απόδραση φέτος. Ωστόσο, οι Gen Zs φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη τάση να ταξιδεύουν πιο συχνά και πιο μακριά – το 20,7% σχεδιάζει να κάνει 2-3 ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων ταξιδιών εκτός Ευρώπης, ενώ μόνο το 15,8% των Millennials σχεδιάζει να κάνει το ίδιο.
Επιλογή προορισμού
Η επιλογή προορισμού το 2025 θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το κόστος και για τις δύο ομάδες. Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και τα έξοδα διαμονής βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων τους.
Το 25% των Millennials λαμβάνουν υπόψη τις φιλικές προς την οικογένεια δραστηριότητες κατά την επιλογή ενός προορισμού, ενώ μόνο το 5% της Gen Z γενιάς το βρίσκει αυτό σχετικό. Εν τω μεταξύ, οι Gen Zs δείχνουν ελαφρώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη νυχτερινή ζωή, τα φεστιβάλ και τις αθλητικές δραστηριότητες, με περίπου το 10% να δίνει προτεραιότητα σε αυτά σε σύγκριση με το 6% των Millennials.
Κυριότερες ανησυχίες
Ο πληθωρισμός και οι αυξανόμενες τιμές αποτελούν ανησυχία και για τις δύο γενιές. Η έγκαιρη κράτηση πτήσεων είναι μια δημοφιλής τακτική για εξοικονόμηση χρημάτων – το 49% της Gen Ζ γενιάς και το 53,3% των Millennials λένε ότι προτιμούν να κάνουν προγραμματισμό εκ των προτέρων στις μέρες μας. Ωστόσο, όταν ρωτήθηκαν αν ο πληθωρισμός θα αλλάξει τη ταξιδιωτική τους συμπεριφορά το 2025, το 26,2% της Gen Ζ γενιάς απάντησε ότι όχι – σκοπεύουν να ταξιδέψουν και να διασκεδάσουν ανεξάρτητα, ενώ μόνο το 19% των Millennials ένιωσε το ίδιο.
Όσον αφορά στο άγχος κατά τη διάρκεια των ταξιδιών, περισσότεροι Millennials (27%) ανησυχούν για το ενδεχόμενο να εγκλωβιστούν στα αεροδρόμια λόγω ακυρωμένων πτήσεων, σε σύγκριση με το 21,6% της Γενιάς Ζ. Ωστόσο, και οι δύο ομάδες συμφωνούν ότι η εύρεση οικονομικά προσιτών πτήσεων μπορεί να είναι συντριπτική.