Σε περικοπές μη ουσιωδών δαπανών έχουν οδηγηθεί οι Βρετανοί καθώς ο προϋπολογισμός για τις διακοπές τους βρίσκεται υπό στενή πίεση στη μετα-Brexit εποχή σύμφωνα με νέα έρευνα της εταιρείας συμβούλων σε θέματα επιχειρηματικής έρευνας Future Thinking.

Συγκεκριμένα, πάνω από το ένα τέταρτο των οικογενειών (26%) έχουν επιχειρήσει να περικόψουν τις δαπάνες για τις διακοπές τους κατά τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ μόνο το 9% των οικογενειών έχουν καταφέρει να βάλουν έναν «φράχτη» στον προϋπολογισμό των διακοπών τους.

Τα ευρήματα προέρχονται από την ετήσια μελέτη Shopper Barometer κατά την οποία ερωτήθηκαν πάνω από 2.000 άτομα από όλο το Ηνωμένο Βασίλειο. Παρά τις πιέσεις στους προϋπολογισμούς τους, οι διακοπές ήταν πιο σημαντικές από την εξόφληση τυχόν χρεών, ειδικά στην περίπτωση που οι καταναλωτές αύξαναν κάποια στιγμή τα έσοδά τους.

Με επιπλέον 17 £ την εβδομάδα στο εισόδημά τους, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα χρήματα για τις  διακοπές τους (30%) από ό, τι να πληρώσουν το χρέος τους (20%).

Ωστόσο, μερικοί άνθρωποι λαμβάνουν επίσης πιο ριζοσπαστικά μέτρα για να κρατήσουν μειωμένα τα έξοδά τους και να αδειάσουν τον  προϋπολογισμό των διακοπών τους συνολικά. Το 12% του συνολικού πληθυσμού και το 7% των οικογενειών δήλωσαν ότι δεν θα πραγματοποιήσουν καθόλου διακοπές στο επόμενο έτος.

Σύμφωνα με περαιτέρω στοιχεία της έρευνας :

  • Ξοδεύουν χρήματα για εννέα διανυκτερεύσεις κατά μέσο όρο το χρόνο, σε ξενοδοχεία για αναψυχή, και επτά νύχτες το χρόνο για τις επαγγελματικούς λόγους.
  • Δύο στους πέντε (42%, έναντι 31% πέρυσι) ανησυχούν για την κατάσταση της οικονομίας τους επόμενους δώδεκα μήνες ενώ μόνο το 19% των ερωτηθέντων είναι θετικοί σχετικά με την κατάσταση της βρετανικής οικονομίας, ενώ πέρυσι ήταν ένας στους τρεις (35%) Βρετανούς.
  • Ένας στους τρεις (37%) έχουν σταματήσει τα έξοδα για ρούχα, φαγητό και ποτό.

Ο κ. Noreen Kinsey, επικεφαλής του λιανικού εμπορίου και αναψυχής της εταιρείας Future Thinking, δήλωσε χαρακτηριστικά : «Με την οικονομική αβεβαιότητα στον ορίζοντα, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι άνθρωποι αναζητούν καλύτερες προσφορές, φθηνότερες επιλογές και περισσότερες ευκαιρίες για να σώσουν τους προϋπολογισμούς των διακοπών.

“Ωστόσο, ενώ οι οικογένειες αναγκάζονται να προβούν σε περικοπές, οι παραθεριστές εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να βάλουν περισσότερα χρήματα στον προϋπολογισμό των διακοπών τους – σε σημείο που σχεδόν το ένα τρίτο θα προτιμούσαν να λάβουν μια μικρή ώθηση στα έσοδα για τις διακοπές από ό, τι να πληρώσουν τα χρέη τους. Οι ταξιδιωτικές εταιρείες που σχεδιάζουν πακέτα διακοπών για το νέο έτος καλά θα κάνουν να προσαρμοστούν σε αυτούς τους προσεκτικούς ακόμα όμως πρόθυμοι παραθεριστές.