
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Φρένο στις αποζημιώσεις για αεροπορικούς επιβάτες επιχειρεί η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), εξετάζοντας την αύξηση του ορίου από τρεις σε πέντε ώρες, μειώνοντας τα δικαιώματα των ταξιδιωτών και ευνοώντας τους αερομεταφορείς.
Βασικές αλλαγές υπό εξέταση
Επί του παρόντος, ο κανονισμός (ΕΚ 261/2004) χορηγεί στους επιβάτες αποζημίωση για καθυστερήσεις που υπερβαίνουν τις τρεις ώρες.
Η νέα πρόταση που εξετάζουν οι Βρυξέλλες, προτείνει την αύξηση αυτού του ορίου σε:
- 5 ώρες για πτήσεις μικρής απόστασης.
- 9 ώρες για πτήσεις μεσαίων αποστάσεων.
- 12 ώρες για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Η πρωτοβουλία προέρχεται από μια κανονιστική αναθεώρηση που ξεκίνησε το 2013 αλλά συζητήθηκε επίσημα μόνο στα τέλη του 2023.
Οι υποστηρικτές της λένε ότι ευθυγραμμίζεται με τις σύγχρονες προκλήσεις της αεροπορίας. Παρέχει μια πιο δίκαιη προσέγγιση λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές διακοπές και τις απεργίες, τις οποίες οι εταιρείες δεν μπορούν να ελέγξουν.
Αντιδράσεις από αεροπορικές εταιρείες και επιβάτες
- Οι αερομεταφορείς υποστηρίζουν την πρόταση. Ισχυρίζονται ότι το τρέχον σύστημα είναι πολύ δαπανηρό και δεν λαμβάνει πάντα υπόψη εξαιρετικές περιστάσεις.
- Ομάδες για τα δικαιώματα επιβατών, αντιτίθενται σε αυτό. Προειδοποιούν ότι λιγότεροι ταξιδιώτες θα πληρούν τις προϋποθέσεις για αποζημίωση, καθώς οι περισσότερες καθυστερήσεις διαρκούν λιγότερο από 5 ώρες. Υπογραμμίζουν επίσης, ότι η αλλαγή θα μπορούσε να μειώσει το κίνητρο των αεροπορικών εταιρειών να διασφαλίζουν έγκαιρες πτήσεις.
Προς το παρόν, η πρόταση παραμένει υπό συζήτηση και δεν έχει εγκριθεί. Μέχρι νεωτέρας, οι ισχύοντες κανόνες αποζημίωσης της ΕΕ, παραμένουν σε ισχύ σε ολόκληρη την Ευρώπη.