Η παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά θα αναπτυχθεί ταχύτερα από την παγκόσμια οικονομία τα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με νέα έρευνα της Forrester Research.
Η αγορά πρόκειται να επεκταθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6% μεταξύ 2024 και 2028.
Επιπλέον, οι παγκόσμιες ταξιδιωτικές δαπάνες αναμένεται να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά μετά την πανδημία και να φτάσουν φέτος τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό θα ωθηθεί από την έντονη ταξιδιωτική ζήτηση στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, καθώς και από την ανάπτυξη της μεσαίας τάξης, ιδίως στην Ινδία, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες και το Βιετνάμ. παγκοσμιοποίηση και ελευθερία κινήσεων, και ευελιξία στο χώρο εργασίας.
Η έκθεση προβλέψεων της παγκόσμιας ταξιδιωτικής αγοράς της Forrester Research με έδρα το Λονδίνο αναμένει ότι τα διεθνή ταξίδια θα ανακάμψουν στα προ-πανδημικά επίπεδα έως το 2025.
Η έκθεση αναφέρει: «Ο εγχώριος τουρισμός έχει απογειωθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ωστόσο η ανάκαμψη των εξερχόμενων ταξιδιών έχει επηρεαστεί από την πολιτική αστάθεια από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη σύγκρουση Ισραήλ-Παλαιστίνης.
«Τα διεθνή ταξίδια θα ξεπεράσουν τα προ πανδημίας επίπεδα δύο ολόκληρα χρόνια πίσω από την ανάκαμψη του εσωτερικού τουρισμού».
Αλλά η Forrester σημειώνει: «Οι καταναλωτές λαμβάνουν πιο προσεκτικές αποφάσεις όσον αφορά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και οι ταξιδιωτικές μάρκες πρέπει να το λαμβάνουν υπόψη.
«Αυτή η τάση προς τη βιωσιμότητα έχει εκτεταμένες επιπτώσεις στον ταξιδιωτικό κλάδο.
«Τα ταξιδιωτικά εμπορικά σήματα μπορούν να εργαστούν για να ενθαρρύνουν βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, όπως η προώθηση προορισμών «υπό τουριστική κίνηση», η ενθάρρυνση της χρήσης των δημόσιων συγκοινωνιών και η προώθηση οικολογικά διαπιστευμένων ξενοδοχείων και θέρετρων».
Oι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες (OTA) κερδίζουν μερίδιο αγοράς
Αναφέρει τους επτά κορυφαίους OTA, καθώς αντιπροσώπευαν σχεδόν το 46% των παγκόσμιων διαδικτυακών δαπανών για ταξίδια πέρυσι, από 40% το 2022.
Οι OTA έχουν την ικανότητα να αξιοποιούν τις δομές κόστους τους με υψηλή μεταβλητότητα για να ανταποκρίνονται και να ανακάμπτουν γρήγορα από τις διακυμάνσεις της αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση.
«Με το 71% των ταξιδιωτικών του δαπανών να γίνονται διαδικτυακά, το Ηνωμένο Βασίλειο προηγείται στο μερίδιο διαδικτυακών ταξιδιωτικών καναλιών, ακολουθούμενο από την Κίνα και την Αυστραλία», προσθέτει.
Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές εκδηλώνουν διαρκές ενδιαφέρον για τα ταξίδια θέτοντας εκ νέου προτεραιότητες στους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς.
«Βλέπουμε ότι το μερίδιο των δαπανών των νοικοκυριών για ταξίδια αναψυχής έχει ανοδική τάση», προσθέτει η μελέτη Forrester.
«Σε βασικές αγορές, οι δαπάνες για ταξίδια αντιπροσωπεύουν έως και 6,5% της συνολικής κατανάλωσης των νοικοκυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο και 6,2% στις ΗΠΑ και τη Γερμανία.
«Επιπλέον, στην έρευνα αναφοράς για τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες της Forrester, το 2023 για τα οικονομικά, όταν ρωτήθηκε για τι online αγορές εξοικονομούν οι ενήλικες, περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων σε κάθε αγορά απάντησαν ότι εξοικονομούσαν χρήματα για διακοπές και ταξίδια (εκτός από το μετρό της Ινδίας στο 28%).
«Επιπλέον, οι ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ και την Αυστραλία έθεσαν τα ταξίδια πάνω από όλες τις άλλες κατηγορίες αποταμίευσης».
Ωστόσο, η ανάκαμψη των ταξιδιών ήταν άνιση μεταξύ των περιοχών . Οι ΗΠΑ συνεχίζουν να είναι η μεγαλύτερη ταξιδιωτική αγορά, με 566 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικές ταξιδιωτικές δαπάνες και η αγορά προβλέπεται να αυξηθεί με CAGR 3,8% για να φτάσει τα 650 δισεκατομμύρια δολάρια το 2028.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα και η Νότια Κορέα συγκαταλέγονται στις αγορές με υψηλή διαδικτυακή ταξιδιωτική αγορά και διαδικτυακή διείσδυση λιανικής χάρη στις υποστηρικτικές τους υποδομές ηλεκτρονικού εμπορίου και ψηφιακών πληρωμών.
Η Κίνα παίζει «κομβικό ρόλο» στην παγκόσμια ταξιδιωτική ανάκαμψη
«Η ισχυρή διψήφια ανάπτυξη το 2024 και το 2025 θα ωθήσει την αγορά εξερχόμενων ταξιδιών της Κίνας στο 99% των επιπέδων της πριν από την πανδημία πριν κάνει πλήρη ανάκαμψη έως το 2026», σύμφωνα με την έκθεση.
Η αναλύτρια προβλέψεων της Forrester, Σίντι Λιου, δήλωσε: «Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ταξιδιωτική αγορά της Ευρώπης με 77 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024.
«Αν και οι δαπάνες μειώθηκαν πάνω από 39% το 2020 όταν χτύπησε η πανδημία, η ανάκαμψη ήταν ταχεία υπογραμμίζοντας τη σημασία των ταξιδιών στην καθημερινή ζωή των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Η αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών φαίνεται να ισοπεδώνεται, παρέχοντας κάποια ευπρόσδεκτη σταθερότητα στην τουριστική βιομηχανία.
«Βλέπουμε έντονο ενθουσιασμό για τα διεθνή ταξίδια και το 2024 θα δούμε πλήρη ανάκαμψη στις δαπάνες εξερχόμενων ταξιδιών από τους κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου».