Σύνταξη: tourismtoday.gr

Στις τρεις προτεραιότητες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της αεροπορίας και της ετοιμότητας για την ταξιδιωτική άνοδο, επικεντρώθηκε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) στη Διάσκεψη Επίγειας Εξυπηρέτησης (IGHC) που άνοιξε σήμερα στο Ρέικιαβικ. Αυτές είναι:

  • Βελτίωση της ασφάλειας μέσω της μείωσης του λειτουργικού κινδύνου
  • Εφαρμογή παγκόσμιων προτύπων
  • Ενσωμάτωση βιωσιμότητα -άνθρωποι, πλανήτης και ευημερία- σε όλες τις δραστηριότητες

Ασφάλεια

Η ασφάλεια είναι η κορυφαία προτεραιότητα της αεροπορίας. Η IATA περιέγραψε τρεις τομείς προτεραιότητας για την επίγεια εξυπηρέτηση.

  • Μείωση της ζημιάς στο έδαφος μέσω της μετάβασης σε Βελτιωμένο Εξοπλισμό Υπηρεσιών Εδάφους (Βελτιωμένο GSE).
    Η IATA έχει εισαγάγει το Πρόγραμμα Ενισχυμένης Αναγνώρισης GSE για να ενθαρρύνει τη χρήση αναβαθμισμένου εξοπλισμού υποστήριξης εδάφους (GSE) που χρησιμοποιεί τεχνολογία κατά της σύγκρουσης και ίντσας για να βελτιώσει τον έλεγχο του οχήματος και να αυξήσει την ακρίβεια σύνδεσης. Οι χειριστές εδάφους που ενσωματώνουν πιο βελτιωμένη GSE στους στόλους τους πάνω από ένα καθορισμένο όριο θα λάβουν σφραγίδα αναγνώρισης δύο ετών.
  • Χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της πρόληψης τραυματισμών
    Τα δεδομένα από το Global Incident Data eXchange (IDX) της IATA δείχνουν ότι τα γλιστρήματα, οι πτώσεις, οι πτώσεις και οι κρούσεις είναι οι κύριοι τραυματισμοί στην επίγεια εξυπηρέτηση, με τις πτώσεις από ύψος να αποτελούν τους πιο σοβαρούς κινδύνους. Σε απάντηση, η IATA ξεκίνησε μια εκστρατεία ασφάλειας δίνοντας έμφαση στην τήρηση των βιομηχανικών προτύπων που περιγράφονται στο Εγχειρίδιο IATA Ground Operations Manual (IGOM) και εφαρμόζοντας εκπαίδευση από το Airport Handling Manual (AHM).
  • Μετριασμός σφαλμάτων φόρτωσης
    Τα κύρια σφάλματα φόρτωσης είναι τα δίχτυα που δεν έχουν αναπτυχθεί σωστά, η ανεπαρκής ασφάλιση του φορτίου ή των αποσκευών και οι αποκλίσεις μεταξύ των φύλλων φόρτωσης και των Αναφορών οδηγιών φόρτωσης. Για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων, η IATA συνεργάστηκε με ενδιαφερόμενα μέρη για την ψηφιοποίηση της επικοινωνίας μεταξύ των ομάδων ελέγχου φορτίου και φόρτωσης. Η υιοθέτηση αυτών των ψηφιακών λύσεων μείωσε τα σφάλματα φόρτωσης έως και 80%, μείωσε τις καθυστερήσεις κατά 30% και ελαχιστοποίησε την τεκμηρίωση σε χαρτί.

Παγκόσμια Τυποποίηση Διαδικασιών

Τα παγκόσμια πρότυπα αποτελούν τη βάση για ασφαλείς και αποτελεσματικές λειτουργίες. Δύο βασικά εργαλεία για τους παρόχους υπηρεσιών εδάφους (GHSP) είναι το Εγχειρίδιο Εδαφικών Επιχειρήσεων της IATA (IGOM) και ο Έλεγχος Ασφάλειας Εδάφους της IATA (ISAGO).

  • IGOM: Για να επιταχύνει την υιοθέτηση των παγκόσμιων προτύπων της IGOM, το 2022 η IATA κυκλοφόρησε το Operation Portal (OPS). Μεταξύ των πολλών λειτουργιών της, η πύλη αναλύει τα κενά μεταξύ των εγχειριδίων που χρησιμοποιούνται από GHSP και αεροπορικές εταιρείες. Η συμμετοχή στην πύλη OPS περιλαμβάνει περισσότερα από 160 μέλη αεροπορικών εταιρειών, 80 GHSP και έχουν δημοσιευθεί 111 αναλύσεις κενών.
  • ISAGO: Το 2023 διενεργήθηκαν συνολικά 303 έλεγχοι ISAGO, αύξηση 18% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το δίκτυο ISAGO έχει επίσης επεκταθεί σημαντικά για να συμπεριλάβει 210 GHSP σε 365 διαπιστευμένους σταθμούς σε 221 αεροδρόμια παγκοσμίως. Επί του παρόντος, 153 αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν εκθέσεις ελέγχου ISAGO ως μέρος της διαχείρισης κινδύνων τους όταν αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες επίγειες δραστηριότητες. Επιπλέον, σχεδόν 40 ρυθμιστικές αρχές και αεροδρόμια εγκρίνουν το ISAGO για να συμπληρώσουν τα συστήματα παρακολούθησης, συμμόρφωσης, απόδοσης ή αδειοδότησης μέσω συμφωνιών συνεργασίας.

Σφυρηλάτηση μιας βιώσιμης πορείας προς τα εμπρός

Η IATA κυκλοφόρησε πρόσφατα έναν οδικό χάρτη αειφορίας για τις χερσαίες επιχειρήσεις, με επίκεντρο τρεις πυλώνες: Άνθρωποι, Πλανήτης και Ευημερία.

  • Άνθρωποι: Πέρυσι, η IATA κυκλοφόρησε το IATA Ground Operations Training Passport για την προώθηση της επαγγελματικής ανάπτυξης και της διατήρησης του προσωπικού, με τον Όμιλο Lufthansa ως τον πρωτοπόρο οργανισμό. Αυτή η πρωτοβουλία αναγνωρίζει αμοιβαία τις δεξιότητες και την εκπαίδευση μεταξύ των υπηρεσιών εδάφους, των αεροπορικών εταιρειών και των αεροδρομίων, διευκολύνοντας τη διασταυρούμενη χρήση ειδικευμένου προσωπικού.
  • Πλανήτης: Η μετάβαση σε GSE που τροφοδοτείται με ηλεκτρισμό ή με βιοκαύσιμα αποτελεί μέρος της συνολικής προσπάθειας για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα για τις αερομεταφορές έως το 2050. Η IATA υποστηρίζει τους φορείς εξυπηρέτησης εδάφους στην πραγματοποίηση ενημερωμένων μεταβάσεων προς καθαρότερη ισχύ GSE.
  • Ευημερία: Η οικονομική βιωσιμότητα είναι πρωταρχικής σημασίας για κάθε επιχείρηση και η επίγεια εξυπηρέτηση δεν αποτελεί εξαίρεση. Η μείωση του κόστους ανάκαμψης, η ελαχιστοποίηση των λειτουργικών καθυστερήσεων, η μείωση των ζημιών στο έδαφος μέσω της βελτίωσης της αποδοτικότητας, η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση θα συμβάλουν βασικά στην αύξηση της κερδοφορίας του κλάδου.