ose2601Αλλαγή εποχής για τον ελληνικό σιδηρόδρομο θα σημάνει από τον ερχόμενο χρόνο με την ολοκλήρωση των έργων της ηλεκτροκίνησης, που βρίσκονται σε εξέλιξη σε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του δικτύου.

Τα έργα για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης, που εκτελούνται στο νότιο κομμάτι του βασικού σιδηροδρομικού άξονα από την Αθήνα ως την Τιθορέα, υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015.

Το πέρασμα στην ηλεκτροκινούμενη εποχή, έστω και με τεράστια καθυστέρηση, θα σημάνει φθηνότερες, ασφαλέστερες αλλά και περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις με το σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με σχετικές μελέτες το κόστος μετακίνησης ανά επιβατοχιλιόμετρο (σιδηροδρομική μεταφορά ενός επιβάτη σε απόσταση ενός χιλιομέτρου) με ηλεκτροκίνηση είναι το 1/10 του αντίστοιχου με ντιζελοκίνηση. Με τον τρόπο αυτόν εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις βιωσιμότητας πολλών από τα υφιστάμενα δρομολόγια, που σήμερα η εκτέλεσή τους επιδοτείται, αφού είναι ζημιογόνα. Παράλληλα δημιουργούνται οι προϋποθέσεις προκειμένου να προστεθούν νέα δρομολόγια καθώς το κόστος τους θα είναι σημαντικά χαμηλότερο εν συγκρίσει με σήμερα.

Πέρα όμως από τις επιβατικές μεταφορές το μεγάλο όφελος αναμένεται ότι θα προκύψει στον κλάδο των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, όπου η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο θα επιτρέψει την ταχύτερη ανάπτυξή τους. Μάλιστα, με δεδομένο ότι το τελευταίο διάστημα μια σειρά μεγάλων ξένων εταιρειών ενδιαφέρονται να κάνουν χρήση του ελληνικού σιδηρόδρομου προκειμένου να στείλουν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη, το συγκεκριμένο έργο αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία.

euro2day