Η United ανέστειλε δύο δρομολόγια προς την Ινδία . Η Finnair μείωσε την υπηρεσία της στην Ασία. Και η ιαπωνική All Nippon Airways ανέστειλε τις πτήσεις στο Λονδίνο και το Παρίσι.

Ωστόσο, παρά αυτές τις αλλαγές, οι οποίες είναι αποτέλεσμα της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία , οι αναλυτές λένε ότι η ανάγκη για τις αεροπορικές εταιρείες να αποφεύγουν τον ρωσικό εναέριο χώρο δεν θα έχει σημαντικό συνολικό αντίκτυπο στις εμπορικές πτήσεις, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για επιβάτες των ΗΠΑ.

“Είναι μια ταλαιπωρία, κάτι χωρίς το οποίο μπορούμε να ζήσουμε, αλλά θα βρούμε λύσεις σε αυτό”, δήλωσε ο John Grant, ανώτερος αναλυτής για τον πάροχο δεδομένων αεροπορικών ταξιδιών OAG.

Η Ρωσία απέκλεισε την πρόσβαση στον εναέριο χώρο της για τις αεροπορικές εταιρείες 36 χωρών, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, των χωρών της ΕΕ και του Καναδά. Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες πολλών χωρών που δεν ανήκουν σε αυτά τα 36 έθνη, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, αποφεύγουν τον ρωσικό εναέριο χώρο χωρίς προσοχή.

Ωστόσο, ενώ η απομάκρυνση από αυτήν την τεράστια λωρίδα ουρανού θα επηρεάσει πολλές διαδρομές Ευρώπης-Ασίας, θα είναι μόνο ένα σημαντικό εμπόδιο στις πτήσεις των ΗΠΑ προς ορισμένους προορισμούς, κυρίως στην Ινδία, σύμφωνα με αναλυτές. Επιπλέον, οι δραστηριότητες αεροπορικών εταιρειών από τις ΗΠΑ σε πολλές από τις άλλες αγορές για τις οποίες θα επηρεάζονταν περισσότερο τα σχέδια πτήσεων, όπως η ηπειρωτική Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, το Τόκιο και η Σεούλ της Νότιας Κορέας, εξακολουθούν να είναι είτε βαθιά περιορισμένες λόγω περιορισμών που σχετίζονται με τον Covid είτε ανεστάλη πλήρως.

Ο John Cox, ένας συνταξιούχος πιλότος της US Airways, ο οποίος είναι πλέον σύμβουλος αεροπορικής βιομηχανίας, ανέφερε το Σικάγο-Σαγκάη ως το είδος της διαδρομής που θα απαιτούσε προσαρμογές της διαδρομής πτήσης για να αποφευχθεί ο ρωσικός εναέριος χώρος. Η United και η China Eastern πέταξαν αυτό το δρομολόγιο πριν από την Covid, αλλά καμία αεροπορική εταιρεία δεν εξυπηρετεί αυτήν τη στιγμή το δρομολόγιο. Ομοίως, επί του παρόντος δεν υπάρχει απευθείας υπηρεσία ΗΠΑ-Χονγκ Κονγκ, αν και έξι αεροπορικές εταιρείες δραστηριοποιούνταν σε αυτήν την αγορά πριν από τρία χρόνια, εξυπηρετώντας συνολικά οκτώ πόλεις των ΗΠΑ, δείχνουν τα στοιχεία του προγράμματος πτήσεων της Cirium.

Ωστόσο, η απουσία του ρωσικού εναέριου χώρου ως επιλογή διαδρομής πτήσης έχει ήδη κάποιες συνέπειες τόσο για τα ιπτάμενα όσο και για τις αεροπορικές εταιρείες, ακόμη και στις υπηρεσίες των ΗΠΑ.

Η United έχει αναστείλει τις πτήσεις μεταξύ Σαν Φρανσίσκο και Δελχί και μεταξύ Νιούαρκ και Βομβάη λόγω των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η εκτέλεση αυτών των δρομολογίων χωρίς να υπερπτήσεις από τη Ρωσία. Ο αερομεταφορέας συνεχίζει να πετά με δύο άλλα δρομολόγια της Ινδίας, αλλά με τροποποιημένες διαδρομές πτήσης.

Για παράδειγμα, αντί για τη συνηθισμένη πολική διαδρομή πτήσης μεταξύ Νιούαρκ και Δελχί, η United εκτελεί τώρα την πτήση σε σχεδόν ευθεία γραμμή, νότια της Ρωσίας και σε όλη τη Σαουδική Αραβία. Η πτήση διαρκεί περίπου 30 λεπτά περισσότερο από την πτήση Νιούαρκ-Δελχί της Air India, επειδή η Air India συνεχίζει να πετάει μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου.

Ομοίως, τα δεδομένα της FlightAware δείχνουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες αλλάζουν τα δρομολόγια σε ορισμένα δρομολόγια Ανατολικής Ασίας-ΗΠΑ. Για παράδειγμα, η Korean Airlines έχει ισοπεδώσει τη διαδρομή της πτήσης JFK Σεούλ-Νέα Υόρκη για να παραμείνει νοτιοανατολικά της Ρωσίας.

Με τις τιμές των καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών στις ΗΠΑ να βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο από το 2014, οι μέτριες αλλαγές στα σχέδια πτήσεων θα μπορούσαν να έχουν σημαντική επίδραση στο λειτουργικό κόστος των αεροπορικών εταιρειών. Αλλά ακόμη και μεταξύ ορισμένων ευρωπαϊκών αερομεταφορέων, οι οποίοι γενικά πρέπει να αλλάξουν περισσότερα δρομολόγια από τις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, ο αντίκτυπος θα είναι αμελητέος, σύμφωνα με τον CEO του Ομίλου Lufthansa, Carsten Spohr. Το υψηλότερο κόστος καυσίμων θα αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό από την εξοικονόμηση πόρων στα τέλη υπερπτήσεων που χρεώνει η Ρωσία, δήλωσε ο Spohr κατά τη διάρκεια μιας κλήσης κερδών στις 3 Μαρτίου.

Ωστόσο, δεν ξεφεύγουν εύκολα όλες οι αεροπορικές εταιρείες. Η Finnair είπε ότι θα χρειαστεί να απολύσει τουλάχιστον 90 πιλότους και 150 μέλη του πληρώματος καμπίνας λόγω της αναστολής των πτήσεων προς τη Ρωσία και πάνω από τον ρωσικό εναέριο χώρο. Ο αερομεταφορέας έχει αναστείλει τις πτήσεις στην Οσάκα, την Ιαπωνία και το Χονγκ Κονγκ τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Απριλίου και χρειάστηκε επίσης να κάνει σημαντικές αλλαγές διαδρομής πτήσης για να εξυπηρετήσει άλλα δρομολόγια της Ασίας.

Ομοίως, η All Nippon δεν πέταξε Τόκιο-Λονδίνο ή Τόκιο-Παρίσι την περασμένη εβδομάδα και θα διατηρήσει αυτές τις αναστολές τουλάχιστον έως τις 15 Μαρτίου.

Αλλά ο Cox είπε ότι ως επί το πλείστον, οι διεθνείς ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ δεν είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν μεγάλες δυσκολίες σύνδεσης, ακόμη και όταν περνούν από τις μεγάλες ευρωπαϊκές πύλες.

«Εάν πετάτε με KLM, Lufthansa, British Airways, Iberia, Air France, δεν πρόκειται να δείτε μεγάλο αντίκτυπο», είπε.