Οι υπηρεσίες online streaming μουσικής όπως το Spotify και το Apple Music αποτελούν πλέον τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων της μουσικής βιομηχανίας, ξεπερνώντας τις φυσικές πωλήσεις και τα ψηφιακά downloads για πρώτη φορά, όπως ανακοίνωσε διεθνής φορέας την Τρίτη.
Η ταχεία ανάπτυξη των υπηρεσιών music streaming τα τελευταία χρόνια οδήγησε σε ανάκαμψη στην παγκόσμια μουσική βιομηχανία, η οποία είδε θετική ανάπτυξη εσόδων για τρίτη χρονιά, σύμφωνα με αναφορά του IFPI (International Federation of the Phonographic Industry), διεθνούς φορέα της μουσικής βιομηχανίας.
Όπως αναφέρει το Reuters, ως το 2014 οι πωλήσεις μουσικής είχαν πέσει κατά 40%, στα 14,3 δισ. δολάρια μέσα στα 15 χρόνια από το 1999, όταν η άνοδος της υπηρεσίας διαμοιρασμού μουσικής Napster είχε προκαλέσει καταστροφική πτώση των πωλήσεων CD- ενώ η εμφάνιση υπηρεσιών download όπως το iTunesτης Apple δεν μπόρεσε να ανακόψει την καθοδική πορεία.
Πέρυσι, τα έσοδα από τις συνδρομητικές υπηρεσίες αντιστοιχούσαν στο 38% του συνόλου της (ηχογραφημένης) μουσικής, σημειώνοντας άνοδο από το 29% όπου βρίσκονταν το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την IFPI.
Τα στοιχεία από το Global Music Report 2018 της IFPI δείχνουν πως τα συνολικά έσοδα για το 2017 ήταν 17,3 δισ. δολάρια, με αύξηση 8,1% από το προηγούμενο έτος.
Κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας αναφέρουν πως η άνοδος του streaming μουσικής επιτρέπει στην αγορά να φτάσει νέες περιοχές του κόσμου, ενώ παράλληλα βοηθά στη δημιουργία μιας γενιάς φίλων της μουσικής που απομακρύνεται από την πειρατεία στη μουσική.
Η Λατινική Αμερική και η Κίνα είχαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη αγοράς, με συνολική άνοδο των εσόδων στη μουσική 17,7% και 35,5% αντίστοιχα.
Ωστόσο, παρά τα «δυνατά» νούμερα, τα έσοδα για το 2017 εξακολουθούν να ανέρχονται στο 68,4% αυτών στο ζενίθ της αγοράς, το 1999.