Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Airbnb έχει προσθέσει μια ποικιλία λειτουργιών και υπηρεσιών, με στόχο να προσφέρει περισσότερα στην πλατφόρμα της.
Μεταξύ αυτών είναι η αντιστοίχιση πιθανών οικοδεσποτών με τους υπάρχοντες superhost και η δημιουργία ασφάλισης τους και άλλων προστασιών.
Όπως φαίνεται ότι οι προσπάθειες αποδίδουν, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας από το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Η προσφορά αυξήθηκε 19% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, δίνοντας στην πλατφόρμα 7 εκατομμύρια συνολικές ενεργές καταχωρίσεις στις 30 Ιουνίου.
H Airbnb σημειώνει επιτάχυνση κάθε τρίμηνο σε ετήσια αύξηση των συνολικών ενεργών καταχωρήσεων (εξαιρουμένης της Κίνας όπου καταργήθηκαν τον Ιούλιο του 2022).
H αστική ανάπτυξη επιδεικνύει ταχύτερη δυναμική από την ενοικίαση για διακοπές.
Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, οι οικοδεσπότες σε Airbnb, είναι:
- Περίπου 90% «ιδιώτες».
- Οι υπόλοιποι είναι «επαγγελματίες».
H αύξηση τους ήταν πιο έντονη στην Ασία-Ειρηνικό και τη Λατινική Αμερική.
Η διεθνής επέκταση
Η διεθνής επέκταση ήταν ένα από τα πολλά παραδείγματα μελλοντικών προτεραιοτήτων.
Αυτό επισήμανε ο Brian Chesky, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παρουσιάζοντας σε αναλυτές τα αποτελέσματα.
«Η Airbnb έχει παρουσία στις περισσότερες χώρες σε όλο τον κόσμο, είπε.
Από την αρχή της πανδημίας, η Βραζιλία έχει υπερδιπλασιάσει το μέγεθος της και η Γερμανία είναι 60% μεγαλύτερη.
Υπάρχουν επίσης, πολλές χώρες στην Ευρώπη στις οποίες δεν έχουμε διεισδύσει τόσο πολύ.»
Ο Brian Chesky είπε επίσης ότι το Experiences -το οποίο διέκοψε τη λήψη νέων καταχωρίσεων τον Απρίλιο- είναι «έτοιμο να κλιμακωθεί. Νομίζω ότι θα δείτε ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια».
Η εταιρεία για βραχυχρόνιες ενοικιάσεις εξετάζει μια ποικιλία νέων ευκαιριών εσόδων.
Μεταξύ αυτών είναι η διαφήμιση στην πλατφόρμα, υπηρεσίες για επισκέπτες σαν σε ξενοδοχείο και μια «αγορά συνυποδοχής» ταιριάζοντας άτομα με σπίτια που δεν έχουν χρόνο να φιλοξενήσουν με όσους θα ήθελαν να φιλοξενήσουν αλλά δεν έχουν σπίτι για να καταχωρήσουν στην πλατφόρμα.
Στόχευση σε διαμονές ενός μήνα ή περισσότερο
Η Airbnb εξετάζει επίσης περισσότερες δυνατότητες για να υποστηρίξει διαμονές ενός μήνα ή περισσότερο.
Αυτές οι διαμονές αντιστοιχούσαν στο 18% των διανυκτερεύσεων το δεύτερο τρίμηνο από 13% πριν από την πανδημία. Πλέον φαίνεται να δημιουργούν μια «νέα κατηγορία μεταξύ ταξιδιού και στέγασης».
Όπως εκτιμά ο Brian Chesky γι’ αυτή την κατηγορία «νομίζω ότι την επόμενη δεκαετία θα είναι πολύ υψηλότερο από 18%.
Πλέον εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι έχουν κάποια σταδιακή ευελιξία που δεν υπήρχε πριν από 10 ή 20 χρόνια. Μακροπρόθεσμα είμαστε πολύ ανοδικοί σε αυτό».
Η εφαρμογή της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στην Airbnb
Ο επικεφαλής της πλατφόρμας μίλησε επίσης για την εφαρμογή της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στην Airbnb.
Είπε πώς η τεχνολογία στην εταιρεία θα δημιουργήσει αποτελεσματικότητα βραχυπρόθεσμα -όπως με την αυτοματοποίηση και τη βελτίωση εξυπηρέτησης πελατών- και ανάπτυξη μακροπρόθεσμα.
Με τη μορφή μιας «ολικής νέας διεπαφής» με εξατομίκευση θα κάνει την εφαρμογή Airbnb σαν ένα «θυρωρό AI».
Εξέφρασε ενθουσιασμό για αυτές τις προτεραιότητες που θα «επεκταθούν πέρα από τον πυρήνα».
Ωστόσο, υπογράμμισε ότι υπάρχει ακόμη σημαντικός διάδρομος που πρέπει να κερδίσει «η τελειοποίηση της βασικής υπηρεσίας», συμπεριλαμβανομένης της διασφάλισης ότι είναι προσιτή και αξιόπιστη.
Οι τιμές
Σχετικά με τις ανησυχίες για την οικονομική προσιτότητα, η Airbnb πρόσθεσε νέα εργαλεία τιμολόγησης για τους οικοδεσπότες.
Αυτό τους διευκολύνει να προσφέρουν εκπτώσεις και προσφορές καθώς και να βλέπουν παρόμοιες καταχωρίσεις.
Σύμφωνα με τον Brian Chesky έχει παρακινήσει και ορισμένους να μειώσουν τις τιμές τους.
Τον Απρίλιο η Airbnb ανανέωσε επίσης την εστίαση της σε μεμονωμένα δωμάτια, με μέσες τιμές 67 δολάρια ανά διανυκτέρευση, «σημαντικά χαμηλότερες από το μέσο δωμάτιο ξενοδοχείου».
«Η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι περίπου 10 φορές μεγαλύτερη από την Airbnb.
Και νομίζω ότι σχεδόν οποιοσδήποτε μένει σε ξενοδοχείο θα μπορούσε να μείνει σε Airbnb, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος.
Οι τιμές μας είναι ουσιαστικά σταθερές από έτος σε έτος. Στα ξενοδοχεία αυξάνονται κάπου μεταξύ 4% ή έως και 10%.
Νομίζω ότι οι άνθρωποι έρχονται στην Airbnb για διαμονή σε μοντέρνους χώρους σε εξαιρετική αξία.
Αν διατηρήσουμε τις τιμές πολύ προσιτές επικεντρωθούμε στην αξιοπιστία, νομίζω ότι θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση».
Τα οικονομικά μεγέθη δεύτερου τριμήνου της Airbnb
- Ο αριθμός σε διανυκτερεύσεις και εμπειρίες που κρατήθηκαν στην Airbnb αυξήθηκε 11% σε ετήσια βάση, σε πάνω από 115 εκατομμύρια.
- Ανοδικά κινήθηκε και ο αριθμός των ενεργών κρατήσεων σε κάθε περιοχή. Είχε περισσότερες κρατήσεις για πρώτη φορά σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
- Τα έσοδα ήταν 2,5 δις δολάρια, στο +18% σε ετήσια βάση και από 2,1 δις το πρώτο τρίμηνο τρίμηνο φέτος.
- Τα καθαρά έσοδα ήταν 650 εκατομμύρια δολάρια, στο +72% σε σύγκριση με το αντίστοιχο πέρυσι.
- Το καθαρό περιθώριο εισοδήματος για το τρίμηνο ήταν 26%, στο υψηλότερο δεύτερο τρίμηνο από ποτέ.
- Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 819 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένο κατά 15% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA ήταν 33% σε σχέση με 34% την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι δαπάνες μάρκετινγκ το τρίμηνο ανήλθαν σε 486 εκατομμύρια δολάρια, από 379 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Η εταιρεία βλέπει θετικά αποτελέσματα από το μάρκετινγκ επωνυμίας σε όλες τις βασικές αγορές και το βελτιώνει συνεχώς κι αυτό οδηγεί σε υψηλά την αξιολόγηση της απόδοσης μιας επένδυσης (ROI).