Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η κυβερνοασφάλεια στον κλάδο της φιλοξενίας είναι το λογισμικό και οι διαδικασίες που προστατεύουν την τεράστια γκάμα ευαίσθητων δεδομένων που συλλέγουν τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα από τους επισκέπτες τους.
Για τους ξενοδόχους, αυτό σημαίνει όχι μόνο προστασία των στοιχείων των πελατών, όπως στοιχεία πιστωτικών καρτών και προσωπικές προτιμήσεις, αλλά και διασφάλιση της ασφάλειας των εσωτερικών συστημάτων από απειλές στον κυβερνοχώρο, όπως παραβιάσεις δεδομένων ή επιθέσεις ransomware.
Η αναγνώριση και η επένδυση σε μέτρα κυβερνοασφάλειας δεν αφορά μόνο τη διαχείριση κινδύνου. Εχει να κάνει με τη διατήρηση της φήμης του καταλύματος και την παροχή μιας ασφαλούς, απρόσκοπτης εμπειρίας για κάθε επισκέπτη.
Για να ξεπεράσουν την απειλή από τους hackers οι ξενοδόχοι πρέπει να εντείνουν την εστίαση τους στον τρόπο συλλογής, αποθήκευσης και προστασίας των δεδομένων πελατών και στον τρόπο διαχείρισης των συστημάτων τους.
Η εγκατάσταση τείχη προστασίας ή η ενημέρωση λογισμικού προστασίας από ιούς είναι μια αρχή, αλλά δεν είναι το τέλος.
Η SiteMinder, αποκαλύπτει τις απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας.
Κακόβουλο λογισμικό ξενοδοχείων
Το κακόβουλο λογισμικό ξενοδοχείων γράφτηκε με σκοπό να βλάψει δεδομένα, συσκευές ή ανθρώπους. Το κακόβουλο λογισμικό είναι ίσως η πιο κοινή και πιο επικίνδυνη διαδικτυακή απειλή για την ασφάλεια χάρη στην ποικιλομορφία του.
Επίσημα ως κακόβουλο λογισμικό, το κακόβουλο λογισμικό ενσωματώνει πολλούς διαφορετικούς τύπους πιθανών κινδύνων για την τεχνολογία των ξενοδοχείων, όπως συστήματα κρατήσεων. Αυτά περιλαμβάνουν:
- Viruses
- Trojans
- Spyware
- Worms
- Ransomware
- Adware
Ανεπιθύμητα μηνύματα
Το spam έχει τις ρίζες του το 1970 και είναι η αποστολή ενός αυτόκλητου μηνύματος, κυρίως διαφήμισης μέσω email.
Ο όρος μπορεί επίσης να ισχύει και για άλλα μέσα, όπως ανεπιθύμητα μηνύματα άμεσων μηνυμάτων, ανεπιθύμητη αλληλογραφία μηχανών αναζήτησης, ανεπιθύμητη αλληλογραφία σε ιστολόγια, ανεπιθύμητη αλληλογραφία wiki, ανεπιθύμητη ηλεκτρονική διαφήμιση, ανεπιθύμητη αλληλογραφία μηνυμάτων κειμένου, ανεπιθύμητη αλληλογραφία φόρουμ στο Διαδίκτυο, ανεπιθύμητες μεταδόσεις φαξ, ανεπιθύμητα κοινωνικά μηνύματα, ανεπιθύμητες εφαρμογές για κινητά, τηλεοπτικές διαφημίσεις και spam κοινής χρήσης αρχείων.
Συνήθως είναι πολύ ανεπιθύμητο και σε ορισμένες περιπτώσεις φέρει πιο επικίνδυνο κακόβουλο λογισμικό.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διασφαλίσετε ότι δεν ενοχλείστε από ανεπιθύμητα μηνύματα στο ξενοδοχείο σας, όπως:
- Αποφύγετε να ανοίγετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μοιάζουν με απάτες ή ανεπιθύμητα μηνύματα.
- Ποτέ μην ενδίδετε σε spammers αγοράζοντας κάτι ή αποδεχόμενοι μια προσφορά.
- Μην μπεις στον κόπο να απαντήσεις. Απλώς διαγράψτε και/ή μπλοκ.
- Μην ξεγελαστείτε για να κάνετε κλικ. Ακόμα κι αν ένας σύνδεσμος φέρει την ετικέτα “κατάργηση εγγραφής”, απλώς θα επιβεβαιώσει ότι η διεύθυνση email είναι ενεργή και θα ενθαρρύνει περισσότερα ανεπιθύμητα
- Χρησιμοποιήστε μια διεύθυνση email μιας χρήσης για σκοπούς που μπορεί να προσελκύσουν ανεπιθύμητα μηνύματα, όπως αγορές μέσω Διαδικτύου.
- Στην πραγματικότητα, να είστε πολύ προσεκτικοί πού βάζετε την κύρια διεύθυνση email σας και σε ποιον την δίνετε.
- Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε φόρμες επικοινωνίας ιστού αντί να δημοσιεύετε δημόσια τη διεύθυνση email σας στον ιστότοπο σας.
- Κατά την κοινοποίηση της διεύθυνσης email σας, παρουσιάστε την με τρόπο που ένα άτομο θα καταλαβαίνει, αλλά ένα ανεπιθύμητο μήνυμα όχι. Για παράδειγμα, δοκιμάστε στο test.com αντί για test@test.com.
Επιθέσεις DoS
Μια επίθεση άρνησης υπηρεσίας (DoS) συμβαίνει όταν ένας hacker ή ένας ιός τερματίζει τη λειτουργία ενός υπολογιστή ή ενός δικτύου και εμποδίζει την πρόσβαση σε αυτό από τους προβλεπόμενους χρήστες του. Αυτό γίνεται συνήθως πλημμυρίζοντας το σύστημα με άνευ προηγουμένου επισκεψιμότητα ή στέλνοντας πληροφορίες που προκαλούν συντριβή.
Τα θύματα του DoS είναι συνήθως οργανισμοί υψηλού προφίλ, με τους οποίους οι άνθρωποι έχουν μια μικρή αντίρρηση.
Τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα με πρωινό είναι επίσης βασικοί στόχοι παραβιάσεων δεδομένων για πολλά χρόνια και υπάρχει ένας κύριος λόγος για αυτό και είναι οι πληρωμές με πιστωτική κάρτα.
Η παραβίαση ασφαλείας συμβαίνει στο διαδίκτυο, επειδή εκεί οι πελάτες κάνουν τις κρατήσεις τους ή το προσωπικό της ρεσεψιόν κάνει κρατήσεις για λογαριασμό τους.
Δυστυχώς, η έξοδος από το δίκτυο δεν είναι μια εφικτή λύση στο πρόβλημα και ο διαδικτυακός χώρος είναι πολύ μεγάλος για να αγνοηθεί και η χρήση πιστωτικών καρτών συνεχίζει να αυξάνεται.