Τις συνήθειες των σημερινών ταξιδιωτών παγκοσμίως εξέτασε στην τελευταία έρευνά της η TD Bank της Αμερικής, αποκαλύπτοντας βασικές διαφορές γενεών στον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες προβλέπουν τον προϋπολογισμό, τον προγραμματισμό και τις δαπάνες για διεθνή ταξίδια.

Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 1.000+ Αμερικανοί ταξιδιώτες που έκαναν διεθνή ταξίδιατον περασμένο χρόνο, διαπίστωσε ότι οι νεότερες γενιές ενδιαφέρονται περισσότερο για χώρες που προσφέρουν ευνοϊκότερες συναλλαγματικές ισοτιμίες, επιτρέποντάς τους να μεγιστοποιήσουν τη δύναμη των δαπανών τους.

Στην πραγματικότητα, το 86% του Gen Z, σε σύγκριση με το 75% όλων των ερωτηθέντων, ανέφερε ότι οι συναλλαγματικές ισοτιμίες ήταν ο κύριος παράγοντας που επηρέαζε τις ταξιδιωτικές του αποφάσεις.

Ψυχαγωγικές εκδηλώσεις

Η ψυχαγωγία ήταν ένας άλλος βασικός μοχλός μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών, με το 27% των Gen Z και Millennials να αναφέρουν ψυχαγωγικές εκδηλώσεις όπως ζωντανές συναυλίες ως κύριο λόγο για ταξίδια, σε σύγκριση με μόνο το 7% των Gen Xers και Baby Boomers.

Όσον αφορά τους ταξιδιωτικούς προορισμούς, μπορεί να μην αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι μετά τους φετινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, η Ευρώπη προσέλκυσε τους περισσότερους ταξιδιώτες με το 33% όλων των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα να πραγματοποιούν jetsetting σε αυτή την ήπειρο τους τελευταίους 12 μήνες.

Διαφορές ανά γενιά

Τα δεδομένα αποκάλυψαν επίσης βασικές διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι μεγαλύτερες σε σχέση με τις νεότερες γενιές προετοιμάζουν τα οικονομικά τους πριν από τις διακοπές τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 88% όλων των ερωτηθέντων έπρεπε να εξοικονομήσουν χρήματα για το πρόσφατο ταξίδι τους και περισσότεροι από τους μισούς (60%) έκαναν αποταμίευση έως και έξι μήνες πριν από το ταξίδι τους.

Ωστόσο, οι Baby Boomers είναι πολύ πιο πιθανό να κάνουν διακοπές εν κινήσει: το 25% όλων των ερωτηθέντων στο Boomer ανέφεραν είτε αυθόρμητα ταξίδια είτε δεν χρειάζονταν να κάνουν οικονομία πριν από το ταξίδι, σε σύγκριση με μόνο το 8% των Gen Z και Millennials.

Αυτή η προσέγγιση για τα ταξίδια έπεσε στις συνήθειες προϋπολογισμού των παλαιότερων γενεών, καθώς μόνο το 72% των Gen X και Boomers παρέμειναν εντός των προγραμματισμένων ταξιδιωτικών επιδομάτων σε σύγκριση με το 80% των ερωτηθέντων Gen Z και Millennial.

Πολλοί ταξιδιώτες προτιμούν να μεταφέρουν μετρητά για ευκολία

Το 94% των ερωτηθέντων Gen Z και Millennial αντάλλαξαν μετρητά για το ταξίδι τους, με λίγο λιγότερο από το 30% να χρησιμοποιεί το τοπικό νόμισμα ως προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής.

Αντίθετα, το 75% των ερωτηθέντων στο Baby Boomer έβγαλαν τοπικό νόμισμα για τα ταξίδια τους. Ωστόσο, μόνο το 14% προτίμησε να ξοδέψει με μετρητά στο εξωτερικό, καθώς η πλειοψηφία αυτής της ομάδας (69%) προτιμούσε να χρησιμοποιήσει την πίστωση ως κύρια μέθοδο πληρωμής όταν ταξιδεύει στο εξωτερικό.

Περισσότεροι από τους μισούς από τους ερωτηθέντες (60%) έδειξαν προτιμήσεις για την ανταλλαγή μετρητών μετά την απογείωση:

  • Το 30% επέλεξε να αλλάξει το νόμισμα σε τοπική τράπεζα στο εξωτερικό ή μέσω ΑΤΜ
  • Το 22% χρησιμοποίησε έναν τοπικό προμηθευτή ανταλλαγής στον τελικό προορισμό του
  • Το 21% χρησιμοποίησε έναν τοπικό πωλητή ανταλλαγής στο αεροδρόμιο μετά την προσγείωση, ανεξάρτητα από τις τιμές

Παρά τις διαφορές γενεών στις προτιμώμενες μεθόδους πληρωμής, οι ταξιδιώτες όλων των ηλικιών εξακολουθούν να επιλέγουν να κρατούν τοπικά μετρητά στο πορτοφόλι τους αντί να τα χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Τι αγοράζουν οι ταξιδιώτες στο εξωτερικό

Η πλειοψηφία όλων των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα (82%) προτιμούν να ψωνίζουν είδη πολυτελείας όταν κάνουν διακοπές στο εξωτερικό για να επωφεληθούν από τις μετατροπές συναλλάγματος για μεγαλύτερες οικονομίες.

Τα ρούχα (60%) και τα προϊόντα διατροφής (58%) παραμένουν ψηλά στη λίστα, με άλλους μεγάλους παράγοντες διεθνών δαπανών πολυτελείας, όπως αξεσουάρ, όπως τσάντες και κοσμήματα (47%), κρασί και οινοπνευματώδη ποτά (36%) και σπάνια ή αντίκες είδη (22%).

Παρόλα αυτά, οι ταξιδιώτες συνήθως προτιμούν να τηρούν την προσιτή πλευρά όσον αφορά στα καταλύματα, με το 73% όλων των ερωτηθέντων να επιλέγουν καταλύματα μεσαίας κατηγορίας για τις διακοπές τους.