Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι συναισθηματικές ανθρώπινες σχέσεις και όχι η επαναλαμβανόμενη αφοσίωση  με συναλλαγές είναι το ζητούμενο τα ξενοδοχεία, όπως προκύπτει από μια συζήτηση στο Διεθνές Φόρουμ Επενδύσεων Φιλοξενίας (IHIF) για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA) στο Βερολίνο. Και ο τρόπος που μπορεί να επιτευχθεί είναι η προσφορά ποιοτικής βιωματικής φιλοξενίας σε ταξιδιώτες.

«Αυτό δεν εξαρτάται από τις τιμές και την αλλαγή ορισμένων τάσεων», δήλωσε ο Antonio Gonzalez, διευθύνων σύμβουλος της Sunset Hospitality Group, μιας εταιρείας επενδύσεων και διαχείρισης με παρουσία σε 16 χώρες.

Μαζί του συμφωνεί και ο Gregory Lanter, CEO ανάπτυξης ακινήτων στο Club Med, τονίζοντας ότι «κάνουμε τους πελάτες πιστούς παρέχοντας την εμπειρία ζωής, την ανθρώπινη εμπειρία. Δεν έχει να κάνει με το δύσκολο μέρος του προϊόντος, δεν έχει να κάνει με τις εγκαταστάσεις. Ο καθένας μπορεί να φτιάξει ένα καλό δωμάτιο, εστιατόριο, μπαρ. Αρα, το ανθρώπινο κομμάτι είναι αυτό που δημιουργεί την αφοσίωση.

Αυτό σημαίνει να παρέχετε φιλοξενία όπου το προσωπικό διευκολύνει τους επισκέπτες να δημιουργήσουν αναμνήσεις και εμπειρίες.
Πλέον οι τουρίστες ψάχνουν κάτι περισσότερο από ένα δωμάτιο, φαγητό, πισίνα, κάποιον στην είσοδο και τη ρεσεψιόν να είναι καλός. Αναζητούν μια ανθρώπινη εμπειρία, μια εμπειρία ζωής, θέλουν να νιώσουν ζωντανοί».

Για να το πετύχει αυτό, το Club Med εστιάζει στην πρόσληψη προσωπικού με «ανθρώπινες δεξιότητες» και όχι απαραίτητα με πλήρεις τεχνικές γνώσεις. Επικεντρώνεται σε «κάποιον που έχει την ικανότητα να αλληλεπιδρά με τους επισκέπτες πέρα από τα καθήκοντα της καθημερινής του εργασίας».

Ο Antonio Gonzalez δήλωσε ότι εστιάζοντας στη βιωματική φιλοξενία, οι επωνυμίες έχουν περισσότερα σημεία επαφής για να διαφοροποιηθούν.

«Μπορείτε να προσθέσετε αυτό το επιπλέον επίπεδο υπηρεσιών που κάνει την όλη εμπειρία διαφορετική, επισήμανε.
Όσο περισσότερα σημεία επαφής έχουμε με τον ταξιδιώτη, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια πιο ανθεκτική εμπειρία και μνήμη που μεταφράζεται σε αφοσίωση».

Σχετικά με το ρόλο της τεχνολογίας στη βιωματική φιλοξενία, ο Antonio Gonzalez δήλωσε ότι βλέπει «τη χρήση των δεδομένων σε προβλέψεις και τάσεις στους επισκέπτες, μεταφράζεται στη δημιουργία μιας καλύτερης εμπειρίας».

Ωστόσο, ο Gregory Lanter, βλέπει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) ως ανασταλτικό παράγοντα στην πλευρά της διανομής, μη επιτρέποντας στις ομάδες πωλήσεων της Club Med να επικεντρωθούν στην καθιέρωση συναισθηματικών ανθρώπινων σχέσεων με τους πελάτες.