Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη έλλειψη προσωπικού σε σημείο που προσφέρουν μπόνους και κίνητρα στο πλήρωμα καμπίνας για να εργαστούν σε όλες τις προγραμματισμένες βάρδιες και ακόμη και να αναλάβουν κάποια επιπλέον καθήκοντα.
Επιπλέον, οι αερομεταφορείς υποφέρουν από έλλειψη πιλότων σε σημείο που το συνδικάτο της Southwest Airlines λέει ότι οι πιλότοι υποφέρουν από κόπωση.
Έχουν περιορίσει ακόμη και τα προγράμματά τους για την άνοιξη και το καλοκαίρι.
Τώρα το ερώτημα είναι, τι θα συμβεί αυτό το καλοκαίρι καθώς αναμένεται να είναι μια από τις μεγαλύτερες σεζόν αεροπορικών ταξιδιών.
Συγκεκριμένα, αν και οι κρατήσεις δεν είναι το πρόβλημα, η εκ νέου κράτηση πτήσεων θα μπορούσε να είναι ένα σημαντικό ζήτημα.
Όπως επεσήμανε το CNBC, οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν ελάχιστο έως καθόλου χώρο για να κινηθούν εάν οι πτήσεις καθυστερήσουν ή ακυρωθούν λόγω καιρικών συνθηκών ή προβλημάτων συντήρησης.
Με τις γεμάτες πτήσεις ήδη και με λιγότερες διαθέσιμες πτήσεις λόγω περικοπών δρομολογίων, θα είναι πιο δύσκολο να κάνετε εκ νέου κράτηση σε άλλες πτήσεις.
Το κλειδί, λένε οι αξιωματούχοι των αεροπορικών εταιρειών, είναι να προβλέψουμε και μετά να προσπαθήσουμε να σταματήσουμε τις ακυρώσεις προτού παραστεί ανάγκη.
Για το σκοπό αυτό, το CNBC σημείωσε ότι η American έκανε το ντεμπούτο της μια καινοτομία τον περασμένο μήνα που ονομάζεται HEAT – Hub Efficiency Analytics Tool.
Η HEAT βοηθά την αεροπορική εταιρεία να καθυστερήσει πτήσεις νωρίτερα, ώστε να μην χρειάζεται να τις ακυρώσει αργότερα, χρησιμοποιώντας τα πάντα, από τα δελτία καιρού μέχρι τη διαθεσιμότητα του πληρώματος πόσοι επιβάτες χρησιμοποιούν την πτήση για να συνδεθούν με άλλες πόλεις.
Όσον αφορά στο προσωπικό, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες πιστεύουν ότι έχουν προσλάβει αρκετό προσωπικό για να χειριστούν την καλοκαιρινή ροή.