Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τέσσερις προτάσεις για τη στήριξη της μετάβασης σε καθαρότερη, πιο πράσινη και πιο έξυπνη κινητικότητα.

Σε συμμόρφωση με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, μέσω των νέων προτάσεων που εγκρίθηκαν, στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Θα αυξήσει τη συνδεσιμότητα και θα μετατοπίσει επιβάτες και εμπορεύματα στην εσωτερική ναυσιπλοΐα και τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Τι περιλαμβάνουν οι προτάσεις

Οι προτάσεις περιλαμβάνουν επίσης νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτές στοχεύουν να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Καθώς και να βοηθήσουν τον τομέα των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές του κατά 90%.

«Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της Ευρώπης θα φέρει μεγάλες αλλαγές στους τρόπους με τους οποίους κινούμαστε».
Αυτό δήλωσε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, Φρανς Τίμερμανς, σχολιάζοντας τις προτάσεις που εγκρίθηκαν πρόσφατα.

Οι τέσσερις εγκριθείσες προτάσεις ορίζουν ότι μόλις ολοκληρωθεί το δίκτυο εσωτερικών πλωτών οδών, σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) σε ολόκληρη την ΕΕ- ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ των διαφορετικών πόλεων θα μειωθεί σημαντικά.

Προκειμένου να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, οι προτάσεις απαιτούν οι μεγάλες επιβατικές σιδηροδρομικές γραμμές ΔΕΔ-Μ να επιτρέπουν στα τρένα να ταξιδεύουν με ταχύτητα 160 km/h ή μεγαλύτερη έως το 2040.

Και οι 424 μεγάλες πόλεις κατά μήκος του δικτύου ΔΕΔ-Μ να αναπτύξουν Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας για την προώθηση της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών. καθώς και τη βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών και των υποδομών για ποδήλατο και περπάτημα.

Πιο ελκυστικά τα σιδηροδρομικά ταξίδια

Ως μέρος των τεσσάρων προτάσεων που εγκρίθηκαν πρόσφατα, η Επιτροπή στοχεύει να καταστήσει τα σιδηροδρομικά ταξίδια πιο ελκυστικά για τους επιβάτες.
Θα παρέχει πολλαπλά εισιτήρια, επιτρέποντας στους επιβάτες να βρίσκουν τις καλύτερες τιμές. Παράλληλα δεσμεύεται να διερευνήσει μια απαλλαγή από τον ΦΠΑ σε επίπεδο ΕΕ για τα εισιτήρια τρένων.

Επιπλέον, οι ενέργειες περιλαμβάνουν κατευθυντήριες γραμμές για την παρακολούθηση της τιμολόγησης πρόσβασης το 2023, οι οποίες θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό.
Θα παρέχουν πιο ελκυστικές τιμές εισιτηρίων και θα διευκολύνουν την πρόσβαση των σιδηροδρομικών φορέων στην υποδομή.

Κύρια εστίαση στα δημόσια μέσα μεταφοράς

Εκτός από τις προαναφερθείσες προτάσεις, η Επιτροπή πρότεινε επίσης την ενημέρωση της Οδηγίας ITS του 2010. Σκοπός είναι να τονωθεί η ταχύτερη ανάπτυξη νέων και ευφυών υπηρεσιών προτείνοντας ορισμένα κρίσιμα δεδομένα ταξιδιού και κυκλοφορίας. Όπως το όριο ταχύτητας και τα σχέδια κυκλοφορίας να διατίθενται σε ψηφιακή μορφή.

Οι προτάσεις αντιμετώπιζαν επίσης τις προκλήσεις κινητικότητας που προκαλούνται από την έντονη οικονομική δραστηριότητα, όπως ο θόρυβος, οι εκπομπές και η συμφόρηση.

Η Επιτροπή αποκάλυψε ότι η κύρια εστίαση θα είναι στα δημόσια μέσα μεταφοράς, το ποδήλατο και το περπάτημα.

Αναμένεται ότι η Επιτροπή θα υποβάλει σύσταση στα κράτη μέλη της ΕΕ το 2022 για την ανάπτυξη εθνικών σχεδίων που θα βοηθήσουν τις πόλεις να αναπτύξουν τα σχέδια κινητικότητας τους.