krouaziera0404Τα τελευταία δεδομένα που αφορούν στη βιομηχανία της κρουαζιέρας και ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο στη Θεσσαλονίκη ως ειδικό είδος τουρισμού παρουσιάστηκαν στη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε στο Δημαρχείο σήμερα, Τετάρτη 26 Μαρτίου, ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης.). 

Στην ημερίδα που είχε θέμα «Κρουαζιέρα: H μεγαλύτερη τουριστική βιομηχανία-Ευκαιρία και Πρόκληση για την πόλη» κλήθηκαν και έδωσαν το παρόν τους οι τουριστικοί φορείς της πόλης. Τις απόψεις τους κατέθεσαν μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, καθώς και εκπρόσωποι τουριστικών και επιχειρηματικών φορέων  που σχετίζονται με την κρουαζιέρα.

 «Η συμμετοχή πολλών νέων ανθρώπων σε αυτή την εκδήλωση μας κάνει περισσότερο αισιόδοξους ότι αρχίζει να ξυπνάει η τουριστική συνείδηση, την οποία θέλουμε ως Δήμος Θεσσαλονίκης να αποκαταστήσουμε στην πόλη» σημείωσε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης και πρόσθεσε

«Δεν πρέπει να καλλιεργούμε ψευδαισθήσεις ότι έχουμε αποκαταστήσει πλήρως αυτό που ονομάζουμε τουριστική συνείδηση στην πόλη μας. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο χρειάζεται διαρκής προσπάθεια τόσο από πλευράς Αρχών και Φορέων (Περιφέρεια, Δήμος, Επιμελητήρια) όσο και από την πλευρά των επαγγελματιών που παρέχουν υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα οι σερβιτόροι ή οι οδηγοί ταξί. Ελπίζω να τα καταφέρουμε και να καταλάβουμε ότι η κακή νοοτροπία δεν αλλάζει με τα ευχολόγια, αλλά χρειάζεται συστηματική δουλειά και καλή διάθεση».    

Στην εφαρμογή ενός ευέλικτου μοντέλου «γαλάζιας ανάπτυξης» στη Θεσσαλονίκη που να εκμεταλλεύεται και να περιλαμβάνει τις δυνατότητες του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού, αναφέρθηκε ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μ. Σπύρος Πέγκας. Σημείωσε ότι «γι’ αυτό το σκοπό ο Δήμος Θεσσαλονίκης προωθεί την Παράκτια Συγκοινωνία, τις ναυταθλητικές προσπάθειες, είναι υπέρ της δημιουργίας Μαρίνας και φέρνει στην πόλη το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κωπηλασίας» και πρόσθεσε

«Η κρουαζιέρα, αλλά και εναλλακτικές, σύγχρονες μορφές συγκοινωνίας, όπως τα υδροπλάνα, βρίσκονται σε άνοδο σε ολόκληρη την μεσογειακή λεκάνη. Η Θεσσαλονίκη δικαιούται ένα μέρος αυτής της ανάπτυξης. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και τη διεκπεραίωση όλων των τυπικών διαδικασιών, τα πλοία που φτάνουν στο λιμάνι της πόλης είναι λίγα σε σχέση με τη δυναμικότητά του και σε σύγκριση με άλλους λιμένες της χώρας. Συνεπώς χρειάζεται καλύτερος συντονισμός, στρατηγικός σχεδιασμός και συνεργασία μεταξύ όλων των φορέων για να αυξήσουμε την προσέλευση των πλοίων και να επεκτείνουμε την κινητικότητα στο λιμάνι της πόλης μας». 

Η προσέγγιση της κρουαζιέρας ως ευκαιρίας και πρόκλησης για την πόλη παρουσιάστηκε σε τρεις θεματικές ενότητες

«Φθάνοντας στην πόλη με το κρουαζιερόπλοιο»  

«Έξω από το πλοίο μέσα στην πόλη» 

Διάλογος σε ζητήματα εκπαίδευσης και προσέγγισης των τουριστών κρουαζιέρας.

Ακολούθησε εκπαιδευτικό πρόγραμμα δυνητικών εθελοντών τουρισμού από το Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙΘ) με τους καθηγητές:  Ευάγγελο Χρήστου, Φώτη Κιλιπίρη και Αθηνά Μουρατίδου.