Σύνταξη tourismtoday.gr
Η κρουαζιέρα πολυτελείας είναι ο μεγάλος κερδισμένος του κλάδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Panache Cruises, θα συνεχίσει να αυξάνεται, φθάνοντας τα 1,2 εκατ. επιβάτες έως το 2027.
Ο κλάδος έχει καταγράψει άνοδο 119%, σε ετήσια χωρητικότητα επιβατών, από 324.512 χιλιάδες επιβάτες το 2012 σε 721.078 το 2022.
Οι ειδικοί της Panache Cruises προβλέπουν ότι ο αριθμός των μικρών πλοίων θα διπλασιαστεί έως το 2030 για να καλύψει αυτή την αυξανόμενη ζήτηση για πολυτελή ταξίδια.
Σε άνοδο οι κρουαζιέρες αποστολής
Η αγορά για κρουαζιέρες αποστολής, το μικρότερο τμήμα πολυτελείας, γνώρισε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη του κλάδου τα τελευταία δέκα χρόνια.
Κατέγραψε άνοδο 450% σε επιβάτες από περίπου 67.000 επιβάτες το 2012 και 67.000 επιβάτες το 2012 και 367.557 το 2022.
Η δημοφιλία της οφείλεται στο ότι οι επιβάτες μπορούν να ταξιδεύουν πιο κοντά στην “καρδιά” απομακρυσμένων προορισμών του κόσμου. Προβλέπεται να αυξηθεί σε πάνω από 430.000 επιβάτες ετησίως έως το 2027.
Πολλά ακόμα νέα πολυτελή κρουαζιερόπλοια αποστολής βρίσκονται στο στάδιο σχεδιασμού.
Διπλασιάζεται ο στόλος μικρών πλοίων
Οι ειδικοί της Panache Cruises προβλέπουν ότι ο αριθμός των μικρών πλοίων θα διπλασιαστεί μέχρι το 2030.
Στόχος είναι να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και σε πιο πολυτελές περιβάλλον.
Παρά το γεγονός ότι τα πλοία που χρησιμοποιούνται σε κρουαζιέρες πολυτελείας και αποστολής είναι πολύ μικρότερα, θα έχουν περισσότερο χώρο για τους επιβάτες σε σχέση με τα κρουαζιερόπλοια μαζικής αγοράς.
Η ζήτηση σε μικρότερα πλοία οφείλεται και στο γεγονός πως οι ταξιδιώτες αναζητούν εμπειρίες σ ένα περιβάλλον χωρίς κόσμο.
Τα μικρότερα πλοία μπορούν να μεταφέρουν τους ταξιδιώτες σε μέρη, όπου τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να πάνε, καθώς οι επιβάτες αναζητούν μοναδικές εμπειρίες σε ένα περιβάλλον χωρίς συνωστισμό.
Δρομολόγια τύπου «μία φορά στη ζωή»
Όπως υπογραμμίζει ο James Cole, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Panache Cruises, “το ενδιαφέρον για τις κρουαζιέρες μικρών πλοίων είναι μεγάλο.
Αυτό οφείλεται στον μικρότερο αριθμό επιβατών και στο γεγονός ότι προσφέρουν 50% περισσότερο προσωπικό χώρο ανά άτομο, σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια.
Οι ακυρωμένες διακοπές κατά τη διάρκεια της πανδημίας έδωσαν στους τουρίστες μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.
Αυτή είχε ως αποτέλεσμα να αγοράζουν καμπίνες με υψηλά στάνταρ και να ταξιδεύουν σε μεγαλύτερα δρομολόγια.
Τα ταξίδια έχουν γίνει βασικό συστατικό της σύγχρονης ζωής και μια ευκαιρία να δημιουργήσουμε μόνιμες αναμνήσεις σε δρομολόγια τύπου «μία φορά στη ζωή».”