
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Στα 17,8 δις δολάρια ανέρχεται το συνολικό ποσό που επένδυσαν το 2024 σε πωλήσεις και μάρκετινγκ οι online ταξιδιωτικοί κολοσσοί Airbnb, Booking Holdings, Expedia Group και Trip.com Group, ποσό αυξημένο κατά ένα δις σε σχέση με το 2023.
Οι επενδύσεις των τεσσάρων μεγαλύτερων ταξιδιωτικών εταιρειών σε όλο τον κόσμο για την απόκτηση πελατών και την ενίσχυση της επωνυμίας τους σημειώνουν νέο ρεκόρ, καταδεικνύουν τον άγριο ανταγωνισμό στην αγορά. Οι μεσάζοντες συνεχίζουν να μάχονται μεταξύ τους τόσο για προμηθευτές όσο και για πελάτες.
Ωστόσο, κανείς δεν ξέρει πραγματικά πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξει το τοπίο του μάρκετινγκ επί πληρωμή, αλλά ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η εμφάνιση βοηθών ή πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης απαιτεί μια «ολιστική ανανέωση».
Άλλοι βλέπουν τη δυνατότητα μετάβασης από το κόστος ανά κλικ στο κόστος ανά αντιπρόσωπο αναζήτησης.
Trip.com Group
Ο Trip.com Group αύξησε τις πωλήσεις του και τις επενδύσεις μάρκετινγκ το 2024 κατά 29% στα 1,6 δις δολάρια, τα οποία η εταιρεία απέδωσε σε περισσότερες προωθητικές δραστηριότητες «που επικεντρώθηκαν στην ενίσχυση της παγκόσμιας επιχειρηματικής μας δραστηριότητας και της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας μας».
Η αύξηση του OTA με έδρα την Κίνα είναι σημαντικά χαμηλότερη από το +117% το 2023 στα 1,3 δις δολάρια, αλλά αυτό ήταν εν μέρει αντανάκλαση του γεγονότος ότι η εταιρεία είχε μειώσει σημαντικά τις δαπάνες της κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η επένδυση μάρκετινγκ το 2024 ήταν 22% των εσόδων, αυξημένη κατά δυο ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2023.
Το τέταρτο τρίμηνο, ο όμιλος κέρδισε περίπου 1,8 δις δολάρια, με άνοδο 23% από έτος σε έτος. Για το 2024, τα έσοδα έφτασαν τα 7,4 δις, σημειώνοντας αύξηση 20% σε ετήσια βάση.
Τα καθαρά κέρδη για το 2024 ήταν 2,4 δις δολάρια, στο +23% σε ετήσια βάση.
Ο Όμιλος Trip com αποδίδει τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του στην αυξανόμενη ζήτηση, ιδιαίτερα στις διεθνείς δραστηριότητες.
- Οι κρατήσεις του για διεθνείς πτήσεις και ξενοδοχεία στο εξωτερικό αυξήθηκαν πάνω από 20% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία το 2019.
- Οι κρατήσεις ξενοδοχείων και πτήσεων της Trip.com για εισερχόμενους ταξιδιώτες στην Κίνα αυξήθηκαν 70% σε ετήσια βάση.
- Τα δεδομένα υποδεικνύουν ότι τα ταξίδια στην Κίνα σημείωσαν άνοδο 100% σε όλες τις πλατφόρμες το τέταρτο τρίμηνο και ολόκληρο το έτος 2024.
- Συγκεκριμένα, οι διεθνείς τουρίστες από χώρες με απαλλαγή από την υποχρέωση θεώρησης αυξήθηκαν 150% τον περασμένο χρόνο.
Airbnb
Η Airbnb, αύξησε τις δαπάνες πωλήσεων και μάρκετινγκ 22% στα 2,1 δις δολάρια το 2024, αλλά η εταιρεία διατήρησε την επένδυση της ως μερίδιο 19% στα έσοδα.
Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών αφορά το μάρκετινγκ επωνυμίας.
Η πλατφόρμα βραχυχρόνιας ενοικίασης επικεντρώνεται τα τελευταία δύο χρόνια στην «διατήριση της αύξησης των δαπανών έναντι των βασικών αγορών σχετικά μέτρια», ενώ προσθέτει σταδιακά στο μάρκετινγκ επωνυμίας και νέες αγορές.
Booking Holdings
Η επένδυση μάρκετινγκ της Booking Holdings το 2024 ήταν 7,3 δις δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 31% των εσόδων, από 6,8 δις το 2023.
Με τα χρόνια, η εταιρεία επιδιώκει να μειώσει την εξάρτηση της από την Google, μετατοπίζοντας τα κέρδη στις πλατφόρμες της.
Η ανάπτυξη των καναλιών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι για την Booking Holdings «ένας μεγάλος τομέας επένδυσης. Έχουμε επενδύσει μεγάλο μέρος της τεχνολογίας μας σε αυτόν τον χώρο και την τεχνογνωσία μας, συνεργαζόμενοι με μερικά από τα μεγάλα κανάλια social media, ιδιαίτερα το Meta, όπου έχουμε δημιουργήσει μια πολύ στενή σχέση».
Ο όμιλος, ο οποίος περιλαμβάνει τους γνωστούς ιστότοπους Booking.com, Priceline, Agoda και Kayak, ολοκλήρωσε δυναμικά τη χρονιά, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν 17% το τελευταίο τρίμηνο του 2024.
Φέτος, η Booking Holdings είναι «επικεντρωμένη στην πραγματοποίηση των σωστών επενδύσεων στην επιχείρηση μακροπρόθεσμα, συμπεριλαμβανομένης της μόχλευσης της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI) για να προσφέρει μεγαλύτερη αξία σε ταξιδιώτες και συνεργάτες».
Η GenAI, θα χρησιμοποιηθεί για να απλοποιήσει τον προγραμματισμό και τις κρατήσεις ταξιδιών.
Expedia Group
Το Expedia Group (Expedia, Hotels.com και Vrbo/Abritel) αύξησε τα έξοδα πωλήσεων και μάρκετινγκ 12% στα 6,8 δις δολάρια πέρυσι, ενώ έδωσε βάρος στην τεχνητή νοημοσύνη, επισημαίνοντας ότι πλέον οι ταξιδιώτες αναζητούν με διαφορετικούς τρόπους.
Στόχος του ομίλου είναι να «εμφανίζονται οι επωνυμίες του σε εκείνα τα νέα μέρη όπου οι άνθρωποι χρησιμοποιούν εγγενή αναζήτηση τεχνητής νοημοσύνης».
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, η Expedia ανέφερε τζίρο 3,18 δις δολαρίων, αντικατοπτρίζοντας αύξηση 10% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.
Τα κέρδη ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της Wall Street, κυρίως λόγω της έντονης ζήτησης για διεθνή ταξίδια.
Για ολόκληρο το έτος ο ταξιδιωτικός κολοσσός ανέφερε τζίρο 13,7 δις στο +7%, 10 δις δολάρια λιγότερο από τον ανταγωνιστή του, την Booking com. Επιπλέον, η Expedia ανέφερε συνολικό όγκο πωλήσεων 110,9 δις πέρυσι, αύξηση 7% σε σύγκριση με το 2023.